Jump to content

Flektijuttu


KKOSKINEN

Recommended Posts

Kirjoitettu

Huomasin että oikea flekti pyörii aina kun virrat on päällä. Otin töpselin irti, ja nyt vasen pyörii koko ajan. Käytin lämpöanturin johtoa irti, mutta ei vaikuttanut asiaan. Flektin (tit) voi käynnistää napilla. En tiedä  mikä siellä kulloinkin pyörii, ei ole tarvinnut miettiä. Joskus katsastuksessa olen pakko-ohjannut, kun inssi on intoutunut polkemaan pakokaasutestissä tai ollut pitkä jonotus hellekeleillä.

 

 ECM näitä ohjaa, onko releitä jossain. Imeisesti syöttö suoraan akulta. Jäi tänään tutkiminen vielä kesken, mutta vinkkejä kaivataan.

 

Auto on Firebird 1990 ja siis ac.

Kirjoitettu

Eihän obd-porttiin ole jäänyt jumpperia vikakoodien luvun jäljiltä.

Kirjoitettu

Matkustajan puolen flektiä ohjaa se termostaattianturi sylinterikannessa maadoittamalla.

Jos johto on sulanut pakosarjaan tai hiertynyt puhki ja runkoa vasten, niin flekti käynnistyy.

 

Kirjoitettu

Ei oo. Kumpi sieltä pitäisi käynnistyä hyppylangalla? 

Kirjoitettu

Tuo sulaminen tuli mieleen mullakin, mutta ei ole . Toimiiko se oik.puol vain ilmastoinnin  yhteydessä. ECM ei liity asiaan lainkaan ?

Kirjoitettu
6 minuuttia sitten, KKOSKINEN kirjoitti:

Ei oo. Kumpi sieltä pitäisi käynnistyä hyppylangalla? 

Ecun ohjaama eli kuljettajan puoleinen.

 

Kirjoitettu
37 minuuttia sitten, KKOSKINEN kirjoitti:

Tuo sulaminen tuli mieleen mullakin, mutta ei ole . Toimiiko se oik.puol vain ilmastoinnin  yhteydessä. ECM ei liity asiaan lainkaan ?

Ilmastoinnin kanssa tai jos moottorilämpö ylittää termostaatin kytkeytymis °c.

 

Voihan se termostaattianturikin olla kaput.

Mittaa anturin liitin ja johdonpää, saako kummastakaan maata.

 

Edit.

Tuo maa menee vissiin sitten flektin releelle.

Kirjoitettu

Tarkentava kysymys: Mikä ohjaa kuljettajan puolta.

                                    Entäs apparin puolta. Näitä ei koskaan ole joutunut tarkemmin miettimään. 

Sitten pitäisi löytää se mainittu rele. Mulla on Chilton, täytyy katsoa mitä sieltä selviää.

Kirjoitettu

Kuljettajan puolta ohjaa ecu.

Ja se saa lämpötilatietonsa imusarjan päässä olevalta anturilta.

 

Ja toista flektiä ohjaa termostaattianturi, mikä on pelkääjän puolen sylinterinkannessa 6-8 sylinterien välissä.

 

Lisäksi ilmastointi ohjaa näköjään molempia flektejä, mitä en itse tiennyt.

Kuskin puoli kytkeytyy ilmastoinnin ollessa päällä.

Ja toinenkin käynnistyy jos ilmastoinnin paine ylittää 233psi.

 

https://www.thirdgen.org/forums/cooling/651122-think-your-fans-arent.html

 

 

Kirjoitettu

Kiitos linkistä. Aika monimutkainen on systeemi. Anturin ja liittimen vaihdoin jokunen vuosi sitten kun vaihdoin kyläpään tiivisteet. En usko, että vika on siinä. Ilmastoinnin kompressorin sähköliitin on ollut irti viimeiset 9 vuotta. vaikuttaneeko tuo mitään. Otin sen irti kun kylmää ei tullut. Ajattelin, että turhaan pyörii. Painetta ei varmaan systeemissä ole.

Kirjoitettu

Kun kytkee virrat, käynnistyy oikea, kun käynnistää moottorin käynnistyy vasen .Molemmat siis käy yhtäaikaa. Kannen anturi ei oikosulje. meneekö tuosta anturitieto eculle? Missä on rele?

 

 

Kirjoitettu

Syl.kannen lämpöantureiden tieto ei mene eculle.

 

Releiden sijainnissa on eroja vuosimallien välillä.

Syylärin vieressä, ilmansuodattimen vieressä tai jarrutehostimen vieressä.

 

 

 

  • 3 weeks later...
Kirjoitettu

Herätejohto oli maissa jostain. Eihän tässä oikein ollut muuta vaihtoehtoa. Vedin ohittavan piuhan releelle. Oli muuten se kolmas siinä tehostimen vieressä.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...