Jump to content

G-Techin tarkkuus

Recommended Posts

Kirjoitettu

Kävin kiitotiellä kokeilemassa voimavaroja G-Techillä .

Mutta... tulokset oli jotenki ristiriitaisia :

- ET 13.4 s / SPEED 113 mph

Ei oo minusta linjassa ollenkaan . Vai onko autossa joku epäsuhta ??

Teholaskuri antaa 3800 paunan painolla :

- ET:n mukaan 312 HP

- nopeuden mukaan 428 HP ??? .

Kumpaan tuossa luottais vai uskoisko keskiarvoon vai mihin ?

Kuukauden kun pysyis nipussa , niin pääsis testipäiville koittaan

:o .

Kirjoitettu

Kävin kiitotiellä kokeilemassa voimavaroja G-Techillä .

Mutta... tulokset oli jotenki ristiriitaisia :

- ET 13.4 s / SPEED 113 mph

Ei oo minusta linjassa ollenkaan . Vai onko autossa joku epäsuhta ??

Teholaskuri antaa 3800 paunan painolla :

- ET:n mukaan 312 HP

- nopeuden mukaan 428 HP ??? .

Kumpaan tuossa luottais vai uskoisko keskiarvoon vai mihin ?

Kuukauden kun pysyis nipussa , niin pääsis testipäiville koittaan

:o .

Kyllähän se on kuule niin, että jos teoriassa lasket niin tuo loppunopeusmenetelmä on se huomattavasti luotettavampi tapa, ja sehän sen sun laitteen kanssa meniskin jopa yksiin kuten iteki tiedät... ;)

Ja toisekseen, eikös tuo varttimailiaika ja loppunopeus ole justiinsaki linjassa niinku pitääki olla?? Itse asiassa aika korkea loppunopeus minusta varttimailiaikaan nähden. Kannattaa muistaa että erilaisilla kombinaatioilla tulee suhteessa vähän erilaisia tuloksia, ja se sunkaan laitos kun ei taida olla niitä yleisimpiä kokoonpanoja... ;)

Kirjoitettu

Mikä noin paljon painaa????

No kyllä tuo varmaan aika lähellä totuutta on kun otetaan huomioon että kuskin kanssahan tuo asia on ajateltava.

Kirjoitettu

ennen vanhaan gtech antoi loppunopeudet vähän yläkanttiin.

Katurenkailla loppunopeus ja et on ihan oikeassa suhteessa. Tuo olisi 2.4s 60ft luokkaa sikäli kuin loppunopeus ja aika on oikein. 60ft 1.8 sekkaan ja vartti menisi 12.5 paikkeille

Kirjoitettu

et on niin paljon radasta kiinni että sitä en tuijottaisi varsinkin jos sutii.

oiva laite kyllä lähtöjen treenaamiseen jos lähettelee vaikka 0-100km/h.

mä olen tuota omaa pikku mallia verrannut RR malliin ja kyllä se ihan kympin sisään tuntuisi menevän.

Loppunopuskin on ollut ihan muutaman mailin sisään joten pitäisin loppunopeudesta laskettua tehoa aika tarkkana.

epäilen että sulla piirsi ykkösellä ja hieman kakkosellaki?

vaikuttaa herkästi sekuntin EThen.. loppunopeuteen ei juurikaan.

Kirjoitettu

et on niin paljon radasta kiinni että sitä en tuijottaisi varsinkin jos sutii.

oiva laite kyllä lähtöjen treenaamiseen jos lähettelee vaikka 0-100km/h.

mä olen tuota omaa pikku mallia verrannut RR malliin ja kyllä se ihan kympin sisään tuntuisi menevän.

Loppunopuskin on ollut ihan muutaman mailin sisään joten pitäisin loppunopeudesta laskettua tehoa aika tarkkana.

epäilen että sulla piirsi ykkösellä ja hieman kakkosellaki?

vaikuttaa herkästi sekuntin EThen.. loppunopeuteen ei juurikaan.

Joo en oo nähny tätä mittausta, mutta väittäisin että on saattanu piirrelläki ties vaikka vielä kolmosellakin... ;)

Kirjoitettu

Itsekkin kävin testailemassa G-Tecillä 0-100 km/h ja 0-402 m lähtöjä ja arvot heitti (mielestäni) häränpyllyä mutta johtunee heikosta pidosta. Vartti meni 13,69sek / 120mph. Sataseen meni 5,6 sekkaa. Molemmat ajat tyhjäkäyntilähtöinä ja sutien 1-2 vaihteet läpi. Tarttes varmaan ottaa vähän rauhallisemmin katurenkailla (kunto heikko) lähdöt. Mutta se kevät innostus taas... :-[

edit: niin ja paino kuskin kanssa 3357lbs

Kirjoitettu

edit: niin ja paino kuskin kanssa 3357lbs

Kevyt on pirssi : minä + auto + 1/2 tankkia bensaa = 3822 lbs.... :'(

Kirjoitettu

Jep !

Kyllä tuo 3800 lb vois olla lähellä totuutta . Painoa on tullu lisää vakioon n. 120-150 lb ( Kuskin osuus n. 190 lb ) . Mutta sehän ei tuohon epäsuhtaan vaikuta .

Katurenkaat + vaihdossa luistava laatikko + nakutuksen pelko yhdessä saattais selittää asian niin , että alkutaival meni körötellessä .

No tallin vintissä odottaa katusliksit 27.5. testipäivää , joka ois tarkoitus pitää Pudasjärven lentokentällä .

Toivottavasti vain tuo orgis 305 rautakansilla kestäis leikkiä ees sinne asti ( number matching yksilö ! ) .

Ja seuraava tavoite ois sitten kerhon mestaruuskisat , jotka muuten pidetään missä ?

Kirjoitettu

Oli pako testailla tuolla diesel skodalla =) gtechiä.

Aika hyvin tuo loppunopeus kyllä reagoi pieniinkin syöttömäärän muutoksiin. Otin hieman pois syöttöä ~10hp ja loppunopeus tippui 148km/h => 142km/h.. auto painaa kuskeineen noin 1450kg.

tosi vaikea on muuten testailla alustan muutoksia, esim perinteisellä hanuri tuntumalla.

vaihdoin tuohon samaan kulkineeseen alustasarjan ja 0-90mph tippui 0.3sekunttia.. edelleen sitä mieltä että toi on oikva työkalu säätämiseen vaikka sitten heittäisikin rataan verrattuna jopa 0.2sek ET ja muutaman mailin loppunopeutta.

ennakkojen yms säätämiseen myöskin oiva laite, kun käyttää koko ajan samaa painoa ja vaihdetta niin näkee esim polttoaine / sytytys muutokset suoreen hevosvoima muutoksina.

vertailin tuota omaa Gtechin pikkumallia crisiksen RR malliin, erona oli crisis vänkärin penkillä ja RR näytti 0.1sek hitaamman 0-60mph, joten aika tarkka toi pikku mallikin on.

Kirjoitettu

Tänään mittasin vain 0-60 mph ja tehomittauksen .

0-60 5.1 s ja pyöräteho 319 hp .

Vieläköhän kestäis kiristää vähän ruuvia ?

Ensin pitää vaihtaa isommat suihkut ja hommata varamoottori

:-\ .

Kirjoitettu

Kevyt on pirssi : minä + auto + 1/2 tankkia bensaa = 3822 lbs.... :'(

Mulla painaa 3293 kun olen sisällä, tosin tankki suht tyhjänä. 1495 kg
  • 2 weeks later...
Kirjoitettu

itte en luota mihinkään muuhun ko kennojen väliin radalla, ja siihenki on aina pieni varaus päällä :D

G-tekit sun muut kuuluu siihen essonbaariin >:(

No lähinnä tuollahan näkee onko säätöjen suunta oikea kun käy samassa paikassa suurinpiirtein samoissa olosuhteissa testaamassa. Absoluuttista totuuttahan sillä ei saa mutta näppärästi näkee mitä pienetkin muutokset saa aikaan.

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

No niin ... calibroitiin sitten lauantaina 27.5. G-techiäkin .

Ja tulokset yllätti : mulle ainaki näytti just eikä melkein .

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Mitä siis näytti ajoiksi ja loppunopeudeksi molemmilla mittaus tavoilla?

Kirjoitettu

No niin ... calibroitiin sitten lauantaina 27.5. G-techiäkin .

Ja tulokset yllätti : mulle ainaki näytti just eikä melkein .

Mites sä sen kalibroit? Onko uusi, vai vanha malli?

Kirjoitettu

Vanhapa tuo on malli .

Ja kennojen välissähän tuo kalibroitiin .

Tulokset tosiaan yllätti :

ET oli samalla kympillä ja loppunopeus ei heittäny kuin , oisko ollu , kilsan verran .

Kirjoitettu

Vanhapa tuo on malli .

Ja kennojen välissähän tuo kalibroitiin .

Tulokset tosiaan yllätti :

ET oli samalla kympillä ja loppunopeus ei heittäny kuin , oisko ollu , kilsan verran .

Niin vaan mites sen voi kalibroida..? ;) Ja ilmeisesti porukkaa kiinnostas tietää ne lukematkin mitä siinä laitteessa sun kohdalla näky... ;D

Kirjoitettu

Aika ja loppunopeus on vielä julkinen salaisuus .

Sunnuntaina ne selviää , jos loota kestää....

:-[ .. Niin ei kait sitä sananmukaisesti voi kalibroida - tarkistaa vain...

Kirjoitettu

Niin no just tota mä mietinki et miten ton vois kalibroida, ku ei omassa ainakaa oo sitä mahdollisuutta. :D

Joo no mä veikkaan että menee se sun kärry alle 20s varttimailin ihan varmasti... ;D ;D ;) ;)

Kirjoitettu

Aika ja loppunopeus on vielä julkinen salaisuus .

Sunnuntaina ne selviää , jos loota kestää....

no sitähän minäkin, että eiköhän se ole jo tehtaalla kalibroitu... ;)

Kirjoitettu

Niin no just tota mä mietinki et miten ton vois kalibroida, ku ei omassa ainakaa oo sitä mahdollisuutta. :D

Joo no mä veikkaan että menee se sun kärry alle 20s varttimailin ihan varmasti... ;D ;D ;) ;)

Helppohan G-Tech on kalibroida varttimailin kennoilla, asetuksista "Pitch Factor" täytyy asettaa oikein. Tuohon kalibrointiin löytyy kaava manuaalista.

Eli verrataan kennojen ja G-Techin loppunopeutta ja kaavalla sen mukaan Pitch Factor kohdalle.

Kirjoitettu

Helppohan G-Tech on kalibroida varttimailin kennoilla, asetuksista "Pitch Factor" täytyy asettaa oikein. Tuohon kalibrointiin löytyy kaava manuaalista.

Eli verrataan kennojen ja G-Techin loppunopeutta ja kaavalla sen mukaan Pitch Factor kohdalle.

ei kai tota vanhaa mallia tarvi/voi kalibroida.

• 1 month later...
Kirjoitettu

Uuden rr mallin voi hyvinkin kalibroida. Siis g-anturit ja esim rpm tunnistuksen. Kokemuksen mukaan g-tech näyttää hyvin suuntaa mihin mennään.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...