Jump to content

245/50 16" - mistä edulliset?

Recommended Posts

Kirjoitettu

Ono ideoita mistä löytyisi otsikon mukaiset renkaat 3geniin? Yhdet löysin mutta hinta yli 300/kappale eli halvempaa haussa.

Kirjoitettu

ak24 Nangang 245 mutta 45 -16 , hinta reilu satanen kpl. Mulla 225 nankang edessä ja ei vetele urissa ja pito on riittäny mun ajossa. 50 sarjalaiset on kiven alla nykyään

Kirjoitettu

joo 50 sarjalaisia ei enään mistään löydä

Camskill Englanti + tullit ja alvit

Kumho    235/60 R16 85€/kpl
Nankang 245/45 R16 86€/kpl

Toyo        245/45 R16 135€/kpl

• Tykkää 1
Kirjoitettu (muokattu)

Pakko varmaan sitten alkaa miettiä 45 profiilisia, jenkeistä noita 50 profiilisia löytyy kyllä mutta kukaan ei tunnu tuovan Eurooppaan sopu hinnalla. Sen verran vähän tulee ajoa vuodessa että ei viitsi isoja rahoja investoida. 12mm pudotus maavarassa mutta kait se toimii vielä ...

Muokattu: , käyttäjä: rkr
Kirjoitettu

jos ei oo kiire niin laittaa tulee kontissa jonkun auton mukana härmään 😉

tai sitten vaihtaa 17 tuuman sarjaan kuten mä aikoinaan tein 

koko vannesetti kumeineen rapakon takaa oli 20.v sitten saman hintaiset kuin täällä pelkät kumit

• Tykkää 1
Kirjoitettu

Laitoin vähän kyselyä tuosta kontti hommasta mutta sen verran pienet marginaalit noissa hommissa että taitaa tulla hintaa verrattuna 245/45-16 nakkeihin. Pidän auton orggis ulkonäössä joten vanteiden vaihto ei ole optio, on se mulla ollut jo 32 vuotta joten silmä on tottunut 😁

• Tykkää 1
Kirjoitettu

Jenkeissähän noita 50:siä on melkein joka marketissa, täällä väliinputooja koko. Pari kolme vuotta sitten yritin myös noita löytää ja silloin olis Raahen rengas ja laite saanut tuotatettua jenkeistä, mut hintaa jäi sen verran enemmän 45:iin et päädyin sitten niihen. Sieltä vois kannattaa kysyä, ne on aika palvelualttiita. Lapin Kumista kysyin kuukaisi sitten ja ei saa. 

• Tykkää 1
Kirjoitettu

Oliko F350:llä muuten Nankang AS-2 renkaat vai AS-3 sähköautorenkaat?

Kirjoitettu
6 tuntia sitten, rkr kirjoitti:

on se mulla ollut jo 32 vuotta joten silmä on tottunut 😁

👍

• Tykkää 1
Kirjoitettu
21 tuntia sitten, rkr kirjoitti:

Oliko F350:llä muuten Nankang AS-2 renkaat vai AS-3 sähköautorenkaat?

AS-2:set on noi mitkä on edessä 

• Tykkää 1
Kirjoitettu
13.3.2026 klo 13.02, rkr kirjoitti:

Ono ideoita mistä löytyisi otsikon mukaiset renkaat 3geniin? Yhdet löysin mutta hinta yli 300/kappale eli halvempaa haussa.

Jos oikein muistan niin tää pulju ruotsin puolella lähettää suomeen jos tarvii.

https://alven-ingvarsson.se/p/sonar-sx-2/ 

Mie melkein suosittelisin 225/55/16 koolla olevia renkaita, löytyy enemmän valinnan varaa hinnaltaan ja laadultaan olevia renkaita mitä verrattuna 245/50/16 koolla oleviin renkaisiin.

• Tykkää 2
Kirjoitettu

Kiitos suosituksista ja linkistä mutta tarkoitus pitää auto lähellä alkuperäistä ilmettä ja siihen kuuluu nuo hiukan läskit renkaat. Vanhat renkaat on nyt 16v ikäiset (sutivat mainiosti mutta märällä asvaltilla suorastaan vaaralliset) joten ajattelin panostaa tuoreisiin ja halpoihin renkaisiin tässä tapauksessa. Nuo satasen pintaan olevat 245/45-16 halppisrenkaat on sellainen vaihtoehto jonka saan mahtumaan budjettiin ja joka suurinpiirtein täyttää kriteerit.

Kirjoitettu

Sen orkkisilmeen ja mukavuuden kannalta kannattaa verrata toi 225/55-16 kun säilyy korkeus ja kun mitalla kattoo niin renkaasta riippuen pinnat liki yhtä leveitä. Mul oli noita 245/55-16 renkaita nelosessa alla mut ku on hiekkatietä kotiintullessa ni ei kiinnosta lanata kun ilmanohjain ottaa kii senverran se 12 milliä vaikutti mulla, ei ongelmaa asfaltilla. toinen on sit ulkonäkö se 245/55-16 ei täytä pyöränkaarta entiseen malliin vaan näyttää pieneltä ni ei oo hyvä. siks ostin taakke noi sonarit viimekesä mut sillon hinta oli alhasempi ja eteen noi 225/55-16 ni sopii suomen tiestölle hyvin ja mukavampi ajella. Toki itteäkin harmittaa et orkkiskoon saatavuus on huono ja hinta kova.

• Tykkää 1
Kirjoitettu
5 tuntia sitten, mikke kirjoitti:

Sen orkkisilmeen ja mukavuuden kannalta kannattaa verrata toi 225/55-16 kun säilyy korkeus ja kun mitalla kattoo niin renkaasta riippuen pinnat liki yhtä leveitä. Mul oli noita 245/55-16 renkaita nelosessa alla mut ku on hiekkatietä kotiintullessa ni ei kiinnosta lanata kun ilmanohjain ottaa kii senverran se 12 milliä vaikutti mulla, ei ongelmaa asfaltilla. toinen on sit ulkonäkö se 245/55-16 ei täytä pyöränkaarta entiseen malliin vaan näyttää pieneltä ni ei oo hyvä. siks ostin taakke noi sonarit viimekesä mut sillon hinta oli alhasempi ja eteen noi 225/55-16 ni sopii suomen tiestölle hyvin ja mukavampi ajella. Toki itteäkin harmittaa et orkkiskoon saatavuus on huono ja hinta kova.

Tuossa on kyllä pointtia, pitääpä hiukan vielä miettiä asiaa. Sattuuko kellään olemaan kuvaa kolmoskoppasesta noilla 245/45-16 renkailla, saisi hiukan arvioita asiaan?

Kirjoitettu
15 tuntia sitten, Fenix kirjoitti:

Tuolla taitaa olla?

https://rengasline.fi/renkaat/sonar

Joo, löysin nuo jo aiemmin - hinta on hyvä mutta ovat 2020 vuoden renkaat eli aika korput jo. Lisäksi tuo rengasonline oli saanut aika huonoa asiakas palautetta joten ei varsinaisesti houkuta asioimaan.

Kirjoitettu

Rengaslinen arvostelut siis olivat huonoja. Yksi asia mitä en ottanut huomioon on nopeusmittari virhe. Mulla on Tremecissä 3:27 mittarin ratas joka 3:42 perällä antaa n. 5% liikaa nopeutta, jos laitan 245/45R16 nakit alle niin mittarilukema on jo melkein 10% liikaa. Tosin tuo tarkoittaisi myös hiukan "tiuhempaa välitystä" eli kiihtyvyys parantuisi hiukan. Onneksi noissa vanhoissa on vielä milli tai kaksi kulutusvaroittimeen niin ehtii pähkäilemään.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...