Maniaccy Kirjoitettu 9. Syyskuuta Kirjoitettu 9. Syyskuuta Siis moi, mulla on ongelma Pontiacin kanssa. Olen kokeillut silloin tällöin milloin on ollut aikaa saada aikaiseksi selvittää miksi autoni firebird 1995 3,4 L manuaali päätti noin viisivuotta sitten ettei jäähdytysjärjestelmä oikein toimi ja jäikin sitten ajanpuutteen vuoksi seisomaan. Nyt olen sitä yrittänyt elvytellä, mutta erinäisiä ongelmia on tullut vastaan, eikä auto edes käynnisty enää. Enkä tunnu pääsevän eteenpäin enää pelkällä googlailulla ja olenkin alkanut harkitsemaan joko auton pois myyntiä tai vaihtoehtoisesti osiksi purkamista ja kaiken vaihtamista. Joten, oisko jossakin joku palsta tai paikka missä voisi kysellä jos olisi ihmisiä jotka haluaisivat opastaa, tai vaikka maksaa heille korjausavusta? Koska haluaisin itse kuitenkin tehdä, enkä viedä korjaamolle. Mulla ei ole kaveria auttamassa, joten vähän huonosti pystyny mittailemaan mitään, ellei siihen keksinyt jotain kikkakolmosta. Tässä olisi vielä pari kuukautta ennen pakkasia. ~ Just a girl
F350 Kirjoitettu 11. Syyskuuta Kirjoitettu 11. Syyskuuta Täältähän sitä apua saa, kertoile tarkemmin viasta, niin eiköhän joku osaava vastaa
Maniaccy Kirjoitettu 11. Syyskuuta Kirjoittaja Kirjoitettu 11. Syyskuuta (muokattu) Okei, eli auto ei käynnisty ja tässä nyt mitä olen tehnyt/huomannut: - Uusi akku, sähköt toimii - Startti pyörittää ihan normaalin kuulosesti - Polttoainepumpppu hurisee ja bensaa tulee ainakin suodattimelle asti Ja nyt VATS ongelman korjaamisen jälkeen myös uskoisin että koneelle asti koska ainakin pari tulppaa tuoksahti kevyesti bensiiniltä, sitä ennen ne olivat täysin kuivat. Kipinä näytti hyvältä parilta tulpalta eri puolilta konetta ennen kuin korjasin VATS ongelman mutta sen jälkeen: - kipinä hävisi, neljä tulppaa ainakin mykkänä ja kierroslukumittari ei enää värähäkkään käynnistäessä. - Service Engine Soon -valo syttyy virrat kytkettäessä, en tiedä pitäisikö sen myös sammua? Samoin check gauges. - Sulakkeita en ole osannut mitata - Yksi puola oli vähän löysä mutta kiristetty ja näytti olevan ihan ookoo kaikki. - Kaikki tärkeältä näyttävät johdot liittimineen on käyty läpi ja suihkuteltu kontaktisprayta eikä mikään näyttänyt silmään huonolta. - Starttispray ei tee mitään eroa käynnistyksen yhteydessä. - Öljyt vaihdoin, ja eikä se ollut edes kovin sitkeää. Eikä öljyn seasta ollut erikoisuuksia, esim. jäähdytysnestettä. - Kone pyörii vapaasti kyllä En osaa sanoa käykö auto nopeasti kun sitä yritän käynnistää, vai kuvittelenko vain. Autohan jäi seisomaan koska syyläri alkoi kiehua vähän käynnistyksen jälkeen, et joko sieltä on mennyt kansipahvi tai siellä on jokin tukos. Olisiko esim. kansipahvin vaihto kuinka suuri ponnistus, kannattaako se edes? Mutta jotta mie voisin edes testata tuleeko syyläriin pakokaasuja, pitäisi saada auto edes käyntiin. Mitä voisin tehdä seuraavaksi? Muokattu: 11. Syyskuuta, käyttäjä: Maniaccy
z 28 jari Kirjoitettu 11. Syyskuuta Kirjoitettu 11. Syyskuuta Sytkäpuolen ongelmaltahan toi vaikkuttais.Näkyy olevan samanlainen sytkäsysteemi kuin 2.8/3.1 v6 koneissa.Ekana kannattaa mitata että kampiakselin asentotunnistin on ehjä.Voipi olla myös vikaa tuossa pohjassa eli ignition module:ssa.Kun ottaa irti,niin puiolat kannattaa mitata samalla.Tossa jotain aiheeseen liittyvää: https://easyautodiagnostics.com/gm/3100-3400/ignition-coil-pack-tests 2
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään