tuplawee Posted May 3, 2006 Posted May 3, 2006 No niin.. Olen ihmetellyt, mistä johtuu se, että kun ajan maantiellä, niin SES-valo syttyy yleensä noin 10 km-ajon jälkeen. Kaupungilla ajettaessa valo ei syty ikinä. Ja kun auton sammuttaa, ja käynnistää uudestaan, niin valo on "hiljaa". Jossain aiemmissa samaan aiheeseen liittyvässä viestiketjiussa mainittiin tankin korkin voivan aiheuttavan SES-valon syttymisen. Omassa autossani on joku ihmeellisen näköinen "propelikorkki", joka on varmasti peräisin jostain "ruohonleikkuritason härvelistä". Voiko todella tällainen "ei alkuperäinen" tankin korkki aiheuttaa tämän SES-valon syttymisen? Ja onko kenelläkään näyttää valokuvaa alkuperäisestä korkista, tai jäänyt nurkkiin ylimääräistä korkkia? Ja siis -89 RS Camarosta on kyse.
TexFinn Posted May 3, 2006 Posted May 3, 2006 Ainakin uudemmissa (LT/S1:sissa) SES syttyy jos korkki ei ole kunnolla kiinni tai jos se falskaa liikaa.
gmc63 Posted May 3, 2006 Posted May 3, 2006 mulle kans sanottiin et jos toi tankin korkki ei oo tiivis niin voi sytyttää ton SES valon ja mulla se ei oo ku tankkaa lähes täyteen niin mutkassa loiskuu kylkeä pitkin
Karppa Posted May 4, 2006 Posted May 4, 2006 Joo niin huvittavalle kun se tuntuukin,niin tossa mun rättikaton bensakorkissa lukee myös:jos korkki ei ole kunnolla kiinni se voi aihettaa vikakoodin"tietysti amyrikaks ,suomensin kielitaidottomia varten valmiiks .
hannux Posted May 5, 2006 Posted May 5, 2006 Kysy nyt heti siltä vikakoodit ! Eikai vaan 32 kuitenkin.
rokzetä Posted May 5, 2006 Posted May 5, 2006 ihme kyllä biltema myy chevyn lukollista korkkia. käy ainakin vaniin ja camaroon,8,5e.kova alipaine siellä tankissa on .saa välillä repii tosissaan korkkia irti.liittyisköhön se jotenkin tohon polttoaine höyryjen talteenottoon?
bathory Posted July 21, 2011 Posted July 21, 2011 Lievähkö OT. Tuosta tankin kovasta paineesta vaan, että mä kerran menin tankille niin, että en sammuttanut autoa niin auto sammus ku avasin korkin. Olenko normaali?
F-Body Posted August 30, 2011 Posted August 30, 2011 ... Jossain aiemmissa samaan aiheeseen liittyvässä viestiketjiussa mainittiin tankin korkin voivan aiheuttavan SES-valon syttymisen. Ainakin uudemmissa (LT/S1:sissa) SES syttyy jos korkki ei ole kunnolla kiinni tai jos se falskaa liikaa. mulle kans sanottiin et jos toi tankin korkki ei oo tiivis niin voi sytyttää ton SES valon... Joo niin huvittavalle kun se tuntuukin,niin tossa mun rättikaton bensakorkissa lukee myös:jos korkki ei ole kunnolla kiinni se voi aihettaa vikakoodin... SES syttymisen pitäisi jättää aina muistiin vikakoodin. Mitä vikakoodia herjaa tuolloin jos tankin korkki falskaa?
Recommended Posts