Nupa Posted May 4, 2006 Posted May 4, 2006 Eli mites tuo homma menee? LT1edit käytössä, Granatellin MAF imuröörissä. Olisko osasyynä laihallakäyntiin se, että on vielä orkkisMAFfin arvot taulukossa...?
Nupa Posted May 4, 2006 Author Posted May 4, 2006 Tai sitten vaihtoehtona, miten ja missä tuon sais mitattua montako gm/sec tuo virtaa milläkin taajuudella....
pekkaz Posted May 4, 2006 Posted May 4, 2006 Eli mites tuo homma menee? LT1edit käytössä, Granatellin MAF imuröörissä. Olisko osasyynä laihallakäyntiin se, että on vielä orkkisMAFfin arvot taulukossa...? varsin mahdollista. Eikö injector flow rate auttanut ?
Nupa Posted May 4, 2006 Author Posted May 4, 2006 varsin mahdollista. Eikö injector flow rate auttanut ? Auttoihan sekin, vaan kun noille carputinging kavereilla meilailin niin nehän haukko henkeään, ettei niin saa tehdä.
pekkaz Posted May 4, 2006 Posted May 4, 2006 niinno eihän se ole 'oikein' mutta tuottaa halutun lopputuloksen vaikutus on sama kuin että skaalaisi ve ja maf taulukkoa samalla kertoimella
pekkaz Posted May 4, 2006 Posted May 4, 2006 mutta siitä maf:sta.. sen voi alkuun skaalata koko alueelta yhdellä kertoimella, hienosäätöä sen jälkeen loggaamalla hertsejä ja ltft. gm/cyl skaalausta ltft:n mukaan. kokeilitko vakiomaffilla ?
Guest DARK FIREBIRD Posted May 4, 2006 Posted May 4, 2006 Eikös sen vois suhteessa skaalata koko alueelta vastaamaan virimaffia? Eiks maffin arvo muunnukkin joksikin luvuksi ,jonka ECM tunnistaa ja lisää pensaa sen mukaan.Joten skaalaa vaan arvot uusiksi.(KAIT,EN TIEDÄ).Koska. Kattelin tossa äskettäin niin ei toi Madz28 ollut muuttanut kyllä maf arvojakaan.Jostain se on lisännyt kakkua,täytyy perehtyä mistä hän on nikkaroinut lisää pensaa. Olisko sittenkin VE taulukko?Ja onhan siellä muitakin taulukkoja joista muutetaan pensan määrää.Varmaan jotain 5-8kpl tosin useat taulukot on hipostelua. Maffin calibroinnista...Mulla on tietsikalla ohjelma joka kalibroi joitain antureita.Tarkistan vielä tälle iltaa. Anteeks, menee taas ohi otsikon.
pekkaz Posted May 4, 2006 Posted May 4, 2006 ite en keksi osakaasuun kunnolla vaikuttavia muuta kuin ifr, maf ja ve. ve on näköjään lt:ssä vähemmän käytössä, lähinnä startatessa ja ehkä ihan tyhjäkäynnin tuntumassa jos maf on vakio niin veikkaan ifr:ää.. maf ei ole lineaarinen, sitä joutuu hakemaan sen jälkeen kun on ensin laittanut hehtaarille. paras olisi kokeilla vakiomaffia niin tietäisi onko ne kalibroinnit erit. miten imuilman lämpötila ? entä moottorin ?
Nupa Posted May 4, 2006 Author Posted May 4, 2006 Jos luottaa Granatellin sivuihin (60% airflow increase over stock ) niin skaalaus olis 160%, eikös? Ja sen kun tekee niin LT1editin taulukko vetää maksimia (511 gm/sec) 9936 Hertsistä loppuun asti (11216). Vakiovirtaus on lopussa 471,51. Onkos tää taas niitä "säädetään MuTu - ei kait se rikki mee..." -juttuja? Prkl.
Guest DARK FIREBIRD Posted May 4, 2006 Posted May 4, 2006 Calibrointia Maffille ei löytynyt.Vain IAC,BLM arvoille ja hitsi en ollut huomannutkaan SUORA säätö tyhjäkäynnille,hitsi ja vau. Ainaskin Madz28 oli kuin olikin säätänyt VE taulukosta lisää kakkua.Orkkis arvo 6400kiekan ja map 100 oli noin jotain 90.XX ja madz28 oli laittanut arvoksi 70,1.Vertasin omaan alkuperäiseen ja hänen tekemään. VE vs MAP... ja mulla on tuohonkin kaks taulukkoa. Enpä tiedä voiko tuota maffia calibroida ollenkaan.Kait siitä netissä olisi?
Guest DARK FIREBIRD Posted May 4, 2006 Posted May 4, 2006 Onkos tää taas niitä "säädetään MuTu - ei kait se rikki mee..." -juttuja? Prkl. On koska ei ole neuvoja oikein saatavana.Kisataan kuka särkee omansa nopeiten Kyllä me vielä joskus opitaan ja tiedetään. AINA muutosten jälkeen loggaa niin ei satu mitään.Siitä näkee jos on ihan pielessä.
Guest DARK FIREBIRD Posted May 5, 2006 Posted May 5, 2006 Volumetric Efficiency: It was determined by John Lamb that the value is defined by the following relationship. VE = Actual airflow(MAF) ------------------------------- (RPM/120 * Air Density * 5.733) Air density can be determined using: (MAP – Vapor pressure(H2O)) --------------------------- 0.287 * IAT(in Kelvin) This is simply a re-arrangement of PV=nRT (ideal gas law) When the value in this table is increased at a specific point fueling at that point will be increased, and vice versa. This table is used typically in closed loop mode to adjust the long term fuel trims so they are around 123-125. MAF Calibrate: This is a calibration curve for the stock MAF sensor. The stock sensor will output a frequency that is proportional to the amount of air flowing through the sensor. This table tells the computer what each frequency reading corresponds to with respect to flow rate (Gm/sec). The computer uses these data points to construct a calibration curve to determine the flow rate for any reading within the bounds of the table. Tuon mukaan sen Maf arvon muuttaminen muuttaa seostakin.Se että vaihtaa isomman Maffin ja siitä kulkee enemmän ilmaa läpi tekee sen että kone käy laihalla koska ECM ei tajuu ilman lisäystä.
pekkaz Posted May 5, 2006 Posted May 5, 2006 Jos luottaa Granatellin sivuihin (60% airflow increase over stock ) niin skaalaus olis 160%, eikös? Ja sen kun tekee niin LT1editin taulukko vetää maksimia (511 gm/sec) 9936 Hertsistä loppuun asti (11216). Vakiovirtaus on lopussa 471,51. Onkos tää taas niitä "säädetään MuTu - ei kait se rikki mee..." -juttuja? Prkl. Tohon en usko. Teoreettinen virtaus kait kasvaa karkeasti pinta-alojen suhteessa mutta skaalauksen mutu on se että koska virimaffien päämarkkina on vakioiden ohjelmien kanssa ei kalibrointi todennäköisesti poikkea paljoa vakiosta. Jos tässä tapauksessa poikkeaa niin poikkeaman voi nopeasti selvittää pluggaamalla se vanha takaisin. Virimaffin suurin tehoa tuova vaikutus on se että se antaa hertsejä hiukan vähemmän ulos kuin vakio laihentaen tehtaan tyypillisesti hiukan rikkaalle vedettyä perusseosta. Kun säädetään itse tietokonetta ei virimaffista ole todellista hyötyä ennenkuin joskus 400 hp jälkeen Mikäli laihuuden syy on jossain muualla niin MAF taulukon yliskaalaaminen voi johtaa siihen että sytkätaulukkoon viitataan väärällä kuormalla se kun on gm/cyl pohjainen inputti. ainakin ls:ssä säädetään lisäksi laatikon linjapaineita osittain gm/cyl pohjaisesti. Jos gm/cyl ei vastaa todellisuutta ei vastaa linjapaineetkaan. Jos ilmenee että MAF on oikein kalibroitu niin laittaisin ite sen peruskäyrästön kohdalleen ifr:llä ja vain hienosäätöä maf:lla
pekkaz Posted May 5, 2006 Posted May 5, 2006 Calibrointia Maffille ei löytynyt.Vain IAC,BLM arvoille ja hitsi en ollut huomannutkaan SUORA säätö tyhjäkäynnille,hitsi ja vau. Ainaskin Madz28 oli kuin olikin säätänyt VE taulukosta lisää kakkua.Orkkis arvo 6400kiekan ja map 100 oli noin jotain 90.XX ja madz28 oli laittanut arvoksi 70,1.Vertasin omaan alkuperäiseen ja hänen tekemään. VE vs MAP... ja mulla on tuohonkin kaks taulukkoa. Enpä tiedä voiko tuota maffia calibroida ollenkaan.Kait siitä netissä olisi? Just. Siis pienentänyt VE:tä vähentänyt bensaa. hauskaa että kun mad säätää ve:tä niin se vaikuttaa mutta jos joku muu tekee sen niin sillä ei ole mitään vaikutusta Siellä täytyy olla joku peruskäyrän radikaali säätö jossain... ifr, pytyn tilavuus tms.
pekkaz Posted May 5, 2006 Posted May 5, 2006 ei noihin arvoihin parane mennä pitelemään, ei saa ikinä pelaamaan parempi ko pitää hommat simppeleinä sillä sitä voimaa tulee... miksi pitää runkata kaikki arvot vitulleen? säätäminen ei ikinä lopu ja lopputulos on toimimaton auto ja hermot loppu taidanpa ottaa koko maffin pois ihan vain huvin vuoksi. kattokaa, ei maffia
Guest DARK FIREBIRD Posted May 5, 2006 Posted May 5, 2006 Just. Siis pienentänyt VE:tä vähentänyt bensaa. hauskaa että kun mad säätää ve:tä niin se vaikuttaa mutta jos joku muu tekee sen niin sillä ei ole mitään vaikutusta Siellä täytyy olla joku peruskäyrän radikaali säätö jossain... ifr, pytyn tilavuus tms. Niipä
Nova Posted May 5, 2006 Posted May 5, 2006 Siellä täytyy olla joku peruskäyrän radikaali säätö jossain... ifr, pytyn tilavuus tms. Mikäs toi ifr?
Guest DARK FIREBIRD Posted May 7, 2006 Posted May 7, 2006 Mitä olen katellut,niin eivät muuta MAFin arvoja vaan sitä VE taulukkoa tai oikeastaan taulukoita. Omankin säätäminen tulee kokoajan lähemmäksi ,joten on taas perehdyttävä aiheeseen kunnolla. Jos noille virimaffeille tulis muuttaa arvoja niin eikös sellaisia ohjelmia tai jotain muita olis myynnissä?
Nupa Posted May 14, 2006 Author Posted May 14, 2006 Juupajuu. Muutaman säätövedoksen kokeillut ja kyllähän tuon saa näköjään käymään rikkaalla tästäkin. Jos kerkeis dynottaa ja jos siellä kerkeis vetää pari kombinaatiota, näkis kumpi on parempi. Perstuntumalla en osaa sanoa kumman säätö (MAF vai ifr) on parempi. Datamasteri näyttää samanlaisia arvoja ja kumi suttaa... Tarttee ilmeisesti ostaa vielä pari noita 16", kun ne tilatut 17" taitaa olla hukkunu/uponnu jonnekki...
pekkaz Posted May 14, 2006 Posted May 14, 2006 Kuinka paljon skaalasit ? vertasitko mitä sytkä oli pisteessä ( map, rpm ) ?
Nupa Posted May 14, 2006 Author Posted May 14, 2006 120% meni jo reippaasti liian rikkaalle, veikkaan, että 108-110% olis aika lähellä. 105% käy vielä laihalla. Löysin tällasen aiheenpätkän, tosin LS1 mutta...
pekkaz Posted May 14, 2006 Posted May 14, 2006 kunhan saan auton kasaan niin jappastaan enemmän ls1tech :n pcm foorumissa on pääsääntöisesti asiaa, samoin efilive foorumissa ja hptunersin foorumissa
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now