Noco Posted May 9, 2006 Posted May 9, 2006 Hieman ehkä yksinkertainen kysymys, mutta olen juuri ostanut ekan Camaroni ja siinä pitäisi olla myyjän mukaan lastu. Mistä sen löytää jos siellä semmoinen on?
rokzetä Posted May 9, 2006 Posted May 9, 2006 tervetuloo porukkaan! selaamalla tätä osiota varmaan löytyy vastaus tai searchilla.itte en oo perehtyny tohon mut arvailisin et se on ECM boxissa hantin puolella kojelaudan alla? korjatkaa lastumiehet.
Noco Posted May 9, 2006 Author Posted May 9, 2006 No niin, alkaa homma hahmottua. Saako se boxin ottaa irti piuhoista lähempää tarkastelua varten? Ja sitten minkä näköistä kikkaretta mahdollisesti kattelen?
Soppa Posted May 9, 2006 Posted May 9, 2006 Ota akunkengät irti kun rupeat boksia irroittelemaan. Lastu on paketoitu peltiseen boksiin ja se on helppo avata. Siellä sen virilastun pitäisi sitten kai majailla. Itellä ei oo ensikäden kokemusta noista virilastuista kylläkään.
Noco Posted May 9, 2006 Author Posted May 9, 2006 Niin tää on tosiaan -88 mallia. Mä löysin sen laatikon ja siitä pienen kannen. Otin sen auki, mutta ei siellä kovin kummoselta näyttänyt. En tosin tiedä edes että miltä siellä kuuluisi näyttää.?
TransNAM Posted May 9, 2006 Posted May 9, 2006 Se "lastu" on erilainen riippuen auton iästä. Vanhemmissa on pienen peltikannen alla pelkkä piiri ja uudemmissa koko boxin pituisen kannen alla semmon pitkä palikka. Se piiri/palikka sisältää tiedot ruiskun säädöistä. Ja boxi löytyy vänkärin puolelta kojelaudan alla kun ottaa muovin irti kojelaudan alta. Isohko alumiiniloota. Siis 3gen (82-92). Uudemmista en tiedä. Kuvassa uudempi jossa 3 liitintä. (vanhemmissa 2)
Noco Posted May 9, 2006 Author Posted May 9, 2006 OK. Kiitokset hyvästä kuvasta. Mä vertailin omaani, eikä siellä ollut mitn palikoita tai muuta semmoista. Kaksi jotain tavallista piiriä näkyi sillä kohtaa missä sulla oli se isompi sininen. Mun boksissa se pikku kansi oli eri paikassa mutta sillä ei liene merkitystä
Teac Posted May 10, 2006 Posted May 10, 2006 Voipi olla ettei sinulla ole tuota memcal -tyyppistä modulia ollenkaan vaan pelkkä EPROM-piiri, josta moottorin ohjaukseen tarvittavat tiedot ja varsinainen ohjelma löytyy.
Noco Posted May 10, 2006 Author Posted May 10, 2006 Mä kävin ottamassa kuvan tosta mun laitteesta ja jos voisin sen lähettää jonnekin tai jollekin niin varmaan selventäis asiaa parhaiten.
Teac Posted May 10, 2006 Posted May 10, 2006 Pelkkä EPROM siinä vain oli "lastuna" (ECM 1228063) ei siis memcal tyyppinen ratkaisu.
Recommended Posts