Jump to content

Recommended Posts

Posted

Terve.

Mitäs öljyä tohon LS1:een kannattaisi pistää? Ja mistä saa öljynsuodattimen tommoseen vai onko ne ihan normi settejä?

Posted

Onnea ekan postauksen johdosta! ;)

Itse olen kayttanyt vain ja ainoastaan Mobil 1:sta kaikissa F-bodeissani, mutta kunhan se on tayssynteettista kamaa (hyvaa sellaista), niin kylla varmaan muutkin merkit kayvat. Itse en mitaan tavallista mineraalioljya sinne laittaisi. :-X

Oljynsuodattimen saatavuudesta en osaa sanoa mitaan. Itsellani on niita 3-4kpl aina hyllyssa kun niita kerran vahan valia saa lahes ilmaiseksi paikallisista varaosaliikkeista. :D

8)

Posted

us partsista saa AC Delcoa. siitä olen käyttänyt PF61:stä mikä on pitkä suodatin mutta ilman venttiiliä joka estää öljyn valumisen takaisinpäin koneen sammutettua. En ole jaksanut ottaa siitä stressiä. PF46 on virallinen AC Delcon versio LS:ään, mutta sitä ei viimeksi ollut hyllyssä. PF61 taitaa listalla olla joku olds 305 tms. suodatin joten luulisi vastaavia löytyvän muistakin merkeistä.

Öljyn paksuus 10/30 tai jos paineet on alhaiset niin voi laittaa paksumpaakin.

Juhani LS1
Posted

Olen käyttäny Mobil 1 5w-40 ja PF46. pidempi suodatin olis hyvä mutta tulee aika

alas näkyviin vois jopa osuu johkin ainakin madalletulla alustalla,46 on niin pieni et vaihto joka kerta. GM suosittelee LS koneisiin vain synteettistä. -99 eteenpäin on algoritmilla toimava öljynvaihtovalo joka

suosittaan vaihtoo n 4000M tai 6-9kk välein. Toimii ihan hyvin mun kuluttaa n.0,7l vaihtovälissä tilavuus on n.5,5 L minulla ainakin. Juhani

• 1 year later...
  • 1 year later...
Guest turbomies
Posted

Paikallisesssa varaosaputkassa ei ollut synteettistä 5w-30 öljyä, löytyi täyssynteettistä sekä puolisynteettistä (semi-synthetic). Sopiikos laittaa tuollaista puolisynteettistä 5w-30 tähän pataan?

Posted

Paikallisesssa varaosaputkassa ei ollut synteettistä 5w-30 öljyä, löytyi täyssynteettistä sekä puolisynteettistä (semi-synthetic). Sopiikos laittaa tuollaista puolisynteettistä 5w-30 tähän pataan?

olisko hyllys ollu 5w-50  ??? se olis kans käyny,

kyllä tuo puolisynt.käy kun et tavaksi ota  ;)

• 5 months later...
Posted

Onkos tietoa kuinka se tehdään?

on,mutta en muista ulkoa  :-\

öö...virta päällä painettiin trippiä pitkään  ::)

Posted

Kaanna virta paalle ja paina "Trip/Oil Reset"-tappia 12 sekuntia jolloin valo alkaa vilkkumaan. Kun valo sammuu, niin homma on bueno. Tehty on monta kertaa.  m/

Toinen keino on kuulemma se, etta laittaa virrat paalle ja painaa kaasupolkimen phjaan kolme kertaa. En ole koskaan kokeillut tata.

Posted

Toinen keino on kuulemma se,etta laittaa virrat paalle ja painaa kaasupolkimen pohjaan kolme kertaa.En ole koskaan kokeillut tata.

:o

Posted

Toinen keino on kuulemma se, etta laittaa virrat paalle ja painaa kaasupolkimen phjaan kolme kertaa. En ole koskaan kokeillut tata.

Toi toimii 2004+ GTO/corvette/TBSS mutta en oo varma 1997-2002 LS1 autoista. Ehka 2000 uudemmissa?? Ei tieta.

Juhani LS1
Posted

Taidan kokeilla ensin tuota 12 s trippiä...  ::)     Kiitos. Raportoin myöhemmin  m/

Tää pelaa, tai sit Efilive
Posted

Virta päälle, tripin nollausnuppia painamalla pitkään oilchange valo sammui. Ei vilkkunut, vain sammui.  Kyllä seuraava öljynvaihto on helppo tehdä, sujuu ihan nappia painamalla  ::)

m/ *clap*

• 9 months later...
  • 1 year later...
Posted

Kolme kertaa viiden sekunnin aikana, tätä käyttäny ite öljyjen vaiduttua ja toimii '99 kamussa ja '00 rukissa.

• 10 years later...
Posted

Nostetaas vanhaa topiikkia. Kumpaa öljyä laittas ls1 moottoriin. 5w 40 vai 10w 40?

Posted

5w40 Castrol....hyvin on toiminut.

Posted
13.2.2022 klo 12.42, Hanezki kirjoitti:

Nostetaas vanhaa topiikkia. Kumpaa öljyä laittas ls1 moottoriin. 5w 40 vai 10w 40?

Mitä öljyä ennen on koneessa ollut?

Mobil, Castrol,? Ja mikä viskositeetti? Paljos autolla on mittarissa kilsoja?

Mun mielestä hyvä käyttää sitä mitä ennenkin koneessa ollut jos niillä kone toimii jne.

Mie laittaisin mobil1 5w30 tai 10w30 jos ei kone vie öljyä ja öljyn paineet ok sen viskoseetin öljyillä, kun eikös LT1 ja LS1 koneet lähtenyt jo tehtaalla mobil1 5w30 öljyt koneessa?

Toki miksei kävis 5w40 tai 10w40, varsinkin jos paljon ajettu auto, ei noissa kahdessa muuta eroa mun mielestä muuta oo kuin se että 5w40 pysyy juoksevampana kovilla pakkasilla paremmin mitä 10w40, mutta jos ei kone öljyä vie pahemmin ja öljyn paineet ok, niin kyllä mie käyttäisin 5w30 tai 10w30, toki jos kilpa/rata ajoa ajelee niin sit melkein voisi paremmin käydäkkin toi 5w40 tai 10w40, mut se on vaan mun mielipide, en mie mitään tiedä rata ajosta tai öljyistä rata ajoon. 

Posted
14.2.2022 klo 23.55, smokeybandit kirjoitti:

Mitä öljyä ennen on koneessa ollut?

Mobil, Castrol,? Ja mikä viskositeetti? Paljos autolla on mittarissa kilsoja?

Mun mielestä hyvä käyttää sitä mitä ennenkin koneessa ollut jos niillä kone toimii jne.

Mie laittaisin mobil1 5w30 tai 10w30 jos ei kone vie öljyä ja öljyn paineet ok sen viskoseetin öljyillä, kun eikös LT1 ja LS1 koneet lähtenyt jo tehtaalla mobil1 5w30 öljyt koneessa?

Toki miksei kävis 5w40 tai 10w40, varsinkin jos paljon ajettu auto, ei noissa kahdessa muuta eroa mun mielestä muuta oo kuin se että 5w40 pysyy juoksevampana kovilla pakkasilla paremmin mitä 10w40, mutta jos ei kone öljyä vie pahemmin ja öljyn paineet ok, niin kyllä mie käyttäisin 5w30 tai 10w30, toki jos kilpa/rata ajoa ajelee niin sit melkein voisi paremmin käydäkkin toi 5w40 tai 10w40, mut se on vaan mun mielipide, en mie mitään tiedä rata ajosta tai öljyistä rata ajoon. 

153tkm mittarissa. Käyttänyt nyt 5w30 sekä 5w40 kendall ja gm dexos2 öljyä. Jostain sivustoilta luin, että 10w40 suositeltiin, ni sillä kyselin, et onko joku sitä käyttänyt?

Posted
38 minuuttia sitten, Hanezki kirjoitti:

5w40 kendall 

mulla söi tota Kendalin öljyy 

Mobil 1 5w-30:stä ei syönyt

Posted
1 tunti sitten, Hanezki kirjoitti:

153tkm mittarissa. Käyttänyt nyt 5w30 sekä 5w40 kendall ja gm dexos2 öljyä. Jostain sivustoilta luin, että 10w40 suositeltiin, ni sillä kyselin, et onko joku sitä käyttänyt?

TPI koneessa oon joskus käyttänyt 10w40, yleensä 5w40 tai 5w30, en oo 14 vuoden aikana mitään eroa huomannut muuta kuin sen että toki paksummalla öljyllä saa enemmän öljyn painetta mutta ei öljyn paine mittarin tarvii aina tapissa olla, öljyn täytyy voitelun lisäksi jäähdyttää/siirtää lämpöä, jollain terva öljyllä lämmöt voi olla korkeemmat joissain osin moottoria. 

5w40 ja 10w40 on kai ihan samoja sinällään, 5w40 notkeempaa vaan kovissa pakkasissa ja nopsempaan ehtii konetta voiteleen starttauksissa, vielä nopsempi ois vaikka 0w40 mutta tuskin tarvii jos ei siperiassa starttaa autoo. 

Jotkut käyttää 0w alkusia öljyjä  taas sen takia että mahollisimman nopsaan nousee öljy voiteleen moottoria vaikka lämpösissä maissa olisivat, mutta se on mun mielestä aika hiusten halkomista, toki jos ois auto missä nolla kilsaa mittarissa niin vois hikipinkona laittaakkin jonkun 0w30.

Mut jos porukka kiskoo jenkeissä satoja tuhansia kilsoja jollain Walmart öljyillä niin ei liian hikiponkona tartte ajatella että mikä ois hyvä öljy, pääasia että vaihtaa ainakin kerran vuodessa vaikka ei kilsoja kerry, ja laatu filtteri kuten Wix.

Tuskin LS1 sen nirsompi öljyn suhteen on mitä TPI, kunhan ajallaan vaihtaa ja kattoo että öljy purkissa speksit täsmää, esim. ainakin dexos1 on siitä hyvä että se kattaa GM 6094M ja GM 4718M, en tiiä miten tärkeet ne on LS1 koneeseen mutta ainakin LT1 koneeseen ainakin GM 4718M oli kai tärkeä, kun niissä ei ollut öljyn jäähdytintä ja toi 4718M oli kai joku sellainen speksi että miten öljy kestää kuumaa että ei karstoita tai öljy pala vai miten se oli, ja GM 6094M oli muistaakseni speksi öljyn pumpattavuudelle kylmässä, jos oikein muistan.

Noi speksit on tavallaan jo vanhoja speksejä, dexos1 kattaa ne, ja joku mobil1 X1, jossa dexos1 speksit ja noi GM speksit, tosin kai ihan sama vaikka ois mikä tahansa öljy mikä on dexos1, niin kattaa ne, tottakai jos hikipinko on niin voi tarkistaa valmistajan kotisivuilta.

Oletan että dexos2 kattaa ne GM speksit (6094M ja 4718M) myös mutta en oo nähny googlesta tietoo, jos joku muu täällä tietää? 

Toinen asia on että nyky öljyissä melkein aina vähemmän sinkkiä, kun liika sinkki rikkoo katin ainakin jos kone vie öljyä, niin valmistajat sitä vuosien saatossa vähentäneet, toki muita aineita lisätty että ei nokat mee autoista, en muuta tiiä sinkistä muuta kuin sen että jossain -70 luvun jenkeissä ja vanhemmissä jotkut käyttää lisä ainetta öljyssä että nokka ei mee, mut tuskin tarvii mitään lisätä -90 luvun ja siitä uudempiin koneisiin. Liika sinkki ei oo hyvä sekään koneelle.  

Minun veikkaus on että mobil1 5w30 on jees LS1 koneeseen, olkoon sitten dexos1 tai 2 tai pelkkä mobil1, sitä jos tehtaalla laittoivat niin ei siinä harhaan mene jos sitä koneeseen laittaa, sitten jos joskus satojen tuhansien kilsojen kohdilla kone vie liikaa öljyä tai öljyn paineet liian matalat, niin sitten vaan vaikka 5w50, mutta melkein vasta silloin kun väljää on koneessa/männän renkaissa/laakereissa niin että öljyn paine mittari melkein nollassa, koska silloin kun paineet on olemattomia niin ainakin osittainen kone remppa tai uus kone joka tapauksessa eessä, jollain terva öljyllä voi sitten vielä toistaiseks saada paljonkin kilsoja irti koneesta ennenkuin leviää tai tunkee niin paljon sinistä savua putkesta että öljy palaa melkein samaa tahtia kuin bensa 😁

• 1 year later...
Posted

moi tossa kattelin et ois mobil 1 x1 5w-30 öljy mut joo perus dexos luokituksen öljyt riittää ellei oo kovemmassa käytössä