Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bensamittari näyttää välillä mitä sattuu. Kesken ajon näyttää täyttä ja sitten kohta tankki onkin vajaa ja sitten vähän täydempi. ei voi johtua bensan liikkeistä tankissa vaan mittari tuntuu heiluvan ihan miten huvittaa. välillä tosin tuntuu että voisi näyttää jopa totta. Mutta ei mittariin voi luottaa. Auto on -89 camaro tpi:llä ja ajomäärästä sen verran että paljon on ajettu.

olisikohan anturi tankissa kulunut rikki? onko kellään vastaavanlaista vikaa ollut?

Posted

Mulla näyttää täynnä parimilliä yli täyden ja tyyhjänä täyttä?? Eli viisari on aina positiivisesti ylöspäin.

Posted

Meinaatko että auttais jos maadoittas itse anturin paremmin auton koriin? joskus oon nähnyt että on tehty niinkin. vai että mittariston päähän laittaisi lisä maan? muut mittarit pelaa kyllä.

Posted

anturin maadotus koriin kannattaa kattoo ekaks

Posted

kun näissä 3 koppasissa menee tankkiin kolme johtoo niin mitä ne on ?

yks on pumpun lussa ja toinen anturin piuha mut mikä se kolmas on ??

Posted

se kolmas on anturin ja pumpun maadoitus.

Posted

mulla gen 4:ssa samaa ongelmaa, eli mittari näyttää auton ollessa käynnissä positiivesti ylöspäin tankissa olevaa määrää, sitten kun sammuttaa, niin polttoainemittari luultavastikkin näyttää reaalitulosta. (mittari heittää noin 1/4) Onko tämäkin maadoitusvika?

Posted

laitoin lisämaan kiinni eli johdon anturin rungosta auton koriin/runkoon. ja tuloksena on että mittari rauhoittui näyttämään tyhjää tai melkein tyhjää koko ajan eli heiluu punaisen alueen reunoilla, jippii... taitaa on itse anturi vikana minulla, en tiedä....?

Posted

3-gen ponussa menee johdot näin:

- musta (pumpun ja anturin maadotus)

- ruskea (pumpun plussa)

- pinkki (anturi)

Anturin vastuksen arvot:

- n. 0 ohmia = tankki tyhjä

- n. 44 ohmia = tankki puolillaan

- n. 90 ohmia = tankki on täysi

Näyttäis siltä että jos pinkki on suoraan maissa (mitä se tietenkään ei saa olla), näyttää mittari silloin tyhjää tankkia.

Jos taas pinkki on poikki, niin mittari näyttää tayttä tankkia.

Johdot:

Tarkastin johdotukset, eli otin mittariston irti ja pumpun pistokkeen sieltä tankin vierestä ja "soittelin" johdot läpi. Johdot tuntuis olevan kunnossa.

Mittari:

Toin mittariston himaan ja putsasin mittariston takana olevien liitinten kuparit ja tarkastin "taustakuparimuovissa" olevat hyppylangat etteivät olleet kiinni väärissä kupareissa. (puolet mittariston taustavalopolttimoista oli palanut..)

Syötin mittariston pinniin C1/9 (pinkki/musta) +12v ja löin pinnin C1/12 (musta) maihin. Pinnien C1/12 (musta) ja C2/10 (pinkki) väliin laitoin vastusta n. 44 ohmia. Polttoainemittari näytti 1/2 tankkia. Näinollen mittarin pitäis mun järjen mukaan olla kuosissaan. - eikun mittaristo takas autoon.

Anturi:

Otin pumpun pistokkeen irti tankin vierestä ja laitoin virrat päälle - polttoainemittari näytti täyttä tankkia.

Yhdistin hyppylangalla mustan ja pinkin - polttoainemittari näytti tyhjää tankkia.

Löin pinkin maihin - polttoainemittari näytti tyhjää tankkia.

Polttoainepumpun mustan ja pinkin välillä oli 2.5 ohmia.

Pääsin hieman käsiksi pumppuun (tankin "kansi" avattu)

Muutama reilu kopautus pumppuhässäkkään ja anturi alkoi näyttää lukemaa. Nyt pinkin ja mustan välillä n. 71 ohmia (tankissa gasoa eilusti yli puolen tankin verran). Pumpun pistoke kiinni ja virrat päälle - polttoainemittari näyttää nyt 3/4.

Näytti siltä, että anturin varsi oli ollut hieman kanissa pumpun ja imuputken välissä olevaan liitoskumiin - koko rakennelma oli hieman mutkalla. Varmuuden vuoksi oikaisin tuon koko hässäkän

Kansi kiinni omaiset ovat nähneet...