Jump to content

etanolin sekoitus bensaan


Recommended Posts

Kirjoitettu

onkohan sillä 5% lisäyksellä mitään käytännön merkitystä koneen käyntiin ?

Kirjoitettu

eikö se ollut metanoli, mitä sinne sekaan ängetään

 

jos esim: metanolilla haluaas ajella, puristus suhde pitäisi olla minimissään 14:1...

Kirjoitettu

Etanolilla ja metanolilla ei ole paljoa eroa. Kokeiltiin jäärata pyörää penkissä ja lisättiin reilu 5% etanolia bensaan, ero oli yllättävän iso :)

Kirjoitettu

Menee kuulemma ainakin päästöistä loistavasti läpi

Mistäs sitä saa halvalla sitä viinaa?

Kirjoitettu

eikö se ollut metanoli, mitä sinne sekaan ängetään

 

jos esim: metanolilla haluaas ajella, puristus suhde pitäisi olla minimissään 14:1...

 

Ainakin ahdetuissa peleissä se toimii... nimimerkki käytetty jo useampi vuosi satunnaisesti. ;)

  • 4 weeks later...
Kirjoitettu

alk, -85 ruiskut tehty gm llä toimiin max 15 pros alkoholilla näin kertoo orkkis manuaali-----usa muuten sotkee 10 pros alkoholia pensaan

Kirjoitettu

Texasissa sita lisataan nykyaan 10% kaikkeen myytavaan bensaan enka ainakaan itse ole huomannut mitaan eroa.

Kirjoitettu

mulla ainakin aiheutti jälkikäyntiä se race trackin gaso. Silloin (98 tai jotain) tais olla ainoa asema missä moista tehtiin.

Kirjoitettu

Suomestahan tätä E85:sta ei tieten saa (kiitos valtion veropolitiikan, joka on muuten arsesta) Onko kukaan päässyt tankkaamaan F-bodyynsä tätä E85:sta? Miten se toimii esim: TPI koneessa, vai toimiiko mitenkään? Jos joskus tulee asema vastaan joka tätä tavaraa myy, niin uskaltaako sitä Bonanzan tankkiin tankata?

Kirjoitettu

Enpä menis tankkaamaan E85:ta,taitais kone käydä "vähän"laihalla.

Kirjoitettu

Suomestahan tätä E85:sta ei tieten saa (kiitos valtion veropolitiikan, joka on muuten arsesta) Onko kukaan päässyt tankkaamaan F-bodyynsä tätä E85:sta? Miten se toimii esim: TPI koneessa, vai toimiiko mitenkään? Jos joskus tulee asema vastaan joka tätä tavaraa myy, niin uskaltaako sitä Bonanzan tankkiin tankata?

 

siinä E85:ssä on 85 % etanolia,eipä käy "noinvaan"

jos laittaa bensaa lisää sekaan,et seos on 50/50 saattaisi toimia

Kirjoitettu

Suomestahan tätä E85:sta ei tieten saa (kiitos valtion veropolitiikan, joka on muuten arsesta) Onko kukaan päässyt tankkaamaan F-bodyynsä tätä E85:sta? Miten se toimii esim: TPI koneessa, vai toimiiko mitenkään? Jos joskus tulee asema vastaan joka tätä tavaraa myy, niin uskaltaako sitä Bonanzan tankkiin tankata?

 

E85-polttoaineen vaatimat bensiinimoottorista poikkeavat osat ovat kestävämmät venttiilit ja venttiilin istukat sekä etanolinkestävien materiaalien käyttö polttoainejärjestelmässä, kuten tankissa, pumpussa, letkuissa ja liittimissä.

tällainen juttu oli eräässä kotimaisessa lehdessä

Kirjoitettu

Tämä hyvä tietää. En mene E85 tankkiin kaatamaan jos sitä joskus jostain sattuisikin saamaan - ei tule turhia remontteja.

  • 2 years later...
Kirjoitettu

Eipä kestä E85 käyttöä vissiin yksikään f-body.

Usassa on ollut paljon keskustelua aiheesta. Polttoainejärjestelmästä menee kaikki kumiletkut vaihtoon. 98+ pumput ovat ok mutta vanhemmat bensapumput vaihtoon.

Monissa tapauksissa myös ruiskusuuttimet.

 

Osa Chevyn moottoreista on jo varustettu (ainakin uudempi GEN 3 ja 4) siten että E85:sta voisi alkaa käyttää. Usein se kyllä vaatii ECU kalibroinnin.

Tosin noikin on vaan huhuja jenkkifoorumeilta.

 

Muutama E85 vette täällä on. Aika hyvin potkii tehoakin ulos.

Kirjoitettu

Olikohan se niin että etanolia polttamalla palamistuotoksina syntyy vettä ja hiilidioksidia.

 

Eli olisi hyvä että pakoputkisto, venttiilit ja venttiili istukat olisivat jotain ruostumatonta materiaalia.

Muuten voi tulla hapettumis ongelmia.

 

Sama taitaa olla vety vehkeiden kanssa.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...