Jump to content

Kuinka "pehmeitä" on gen3:set.


Recommended Posts

Tämä asia nousi esille viikolla töissä, kun esittelin tota meitin hankintaa työkaverille ja se sano että varsinkin 80-luvun lopun vehkeet on ihan mätiä. Helmat hukkuu pois jne...

Link to post
Share on other sites

Sillä ihmettelinkin kun meillä on pohjastaan ihan virheetön. Kateelisen kiukuttelulta kaverin kommentit kuulostikin, kun totes vielä lopuksi: "Kyllä nää tämmöset jenkit on vähän mitäänsanomattoman näkösiä" HÖ!

Link to post
Share on other sites
Guest Jukka

Itellä on vähän huonompia kokemuksia. Autoni oli tiettävästi uutena suomessa jotenkin suojattu, mutta sittemmin sille ei oltu tehty mitään. 16 vuoden ympärivuotinen käyttö ja ilmeisen huono hoito olikin jättänyt jälkensä taka jalkotiloihin, takalokasuojiin ja apukuskin puoleisen kynnyskotelon etupäähän. Huonosta hoidosta esimerkkinä auton alkuperäiset lasikuituhelmat olivat täynnä hietaa yms muhjua. Myös etulokarit tarvitsisivat pientä hoitoa, ja orkkis takapuskurin kiinnike oli ruostunut aika hyvin, tod näk pakokaasujen auttamana.

 

Eli nämäkin ruostuu huonolla hoidolla ja ympärivuotisella käytöllä. Saman ikäinen japsi olisi kuitenkin näyttänyt tuossa vaiheessa jo hämähäkin verkolta, eli ei nämä niitä huonoimpia ole. Ja alleviivaan vielä että tämä oli siis esimerkki huonosta hoidosta

Link to post
Share on other sites

joo mul taas on toisinpäin se 89 oli aivan ruosteeton vaikka ei ollu massattu ja sillä oli ajeltu talvella :Dja tää mun "uus" samajuttu ei vielä ruostetta vaikka tälläki ajettu ainaki 2,3 talvea ;D

Link to post
Share on other sites

nehän ne tuntuu parhaiten tietävän kellä ei ikinä ole ollut tällaisia autoja.

viime vuonna katsastus inssin kanssa oltiin auton alla,ei se mitään kaivosmiehen hakkuja esille ottanut ja alkanut takomaan,minä tietysti

ihmettelin ääneen että eikö näitä tarvi piikata,inssi siihen että ei nää

ruostu,että semmoista.toki tossa kylillä oli yksi -91 ympärivuotisessa käytössä,siinä näkyi helmoissa jo ruostetta.

Link to post
Share on other sites
Guest Jukka

Kaverilla Opel Omega -98.

No, se varmaan tuntee hyvin seudun peltisepät ja automaalarit, mikäli omegan "laatu" on samaa tasoa vectrojen kanssa.

Vaikka se gm onkin niin en ostaisi mitään '78 uudempaa ooppelia

Link to post
Share on other sites

Kaverilla Opel Omega -98.

Joskushan oli niin että oliko buickit vai pontiackit en muista niin opelin maahantuomia?silloin ku viel oli helsinginauto metroauto erillään ja kumpiki toi gm:ää :-[
Link to post
Share on other sites

Kaverilla Opel Omega -98.

 

Ei muuta ku veto päälle kaverin kanssa, kummassa enemmän kukkaa kymmenen vuoden päästä, 98 Omegassa vai 3gen f-bodissa...

 

Tää omegan omistaja on varmaan muutenkin varsinainen amerikan autojen asiantuntija...

Link to post
Share on other sites

kyllähän nämä kestää jos huolehtii tuosta ruostesuojauksesta,jokainen auto kestää.samaa peltiä kaikki.omalla ei ole talvella ajettu,siinä syy kun ei ole ruostunut,ei ole saanut suolakylpyjä.

Link to post
Share on other sites

kyllähän nämä kestää jos huolehtii tuosta ruostesuojauksesta,jokainen auto kestää.samaa peltiä kaikki.omalla ei ole talvella ajettu,siinä syy kun ei ole ruostunut,ei ole saanut suolakylpyjä.

 

jos kaikki olis samaa peltiä japsikulkineetkin painais puolitoista tonnia, edes hitsauskone ei ymmärrä että se kiiltävä japseissa olis peltiä

Link to post
Share on other sites

ei nää nyt niin paljon painavempia ole,takaveto ja iso moottori jotka painaa.painaa esim toyota supra samanverran ellei vähän vähempi tietty kun 6kone

Link to post
Share on other sites

kyllähän nämä kestää jos huolehtii tuosta ruostesuojauksesta,jokainen auto kestää.samaa peltiä kaikki.omalla ei ole talvella ajettu,siinä syy kun ei ole ruostunut,ei ole saanut suolakylpyjä.

Ei takuulla ole samaa peltiä.
Link to post
Share on other sites

Joo kyllä peltien paksuuksissa on aika suuria eroja. Kysyppäs Maka vaikka näiltä peltisepiltä jotka koukuilla painelee autojen pinnoista pieniä painaumia ja klommoja. Paksumpaa amerikan peltiä saa leipoa ihan urakalla... ;D

Link to post
Share on other sites

Joo kyllä peltien paksuuksissa on aika suuria eroja. Kysyppäs Maka vaikka näiltä peltisepiltä jotka koukuilla painelee autojen pinnoista pieniä painaumia ja klommoja. Paksumpaa amerikan peltiä saa leipoa ihan urakalla... ;D

joo ainaki nois jenkeissä jonnekki 60luvun puoliväliin on toi pelti tosiaan paksua :Dkestää vaikka seisoa katolla tai konepellillä niin ei tuu kuin naarmuja :D :Dkokemusta meinaan on 61 letukan pelleistä ;D
Link to post
Share on other sites

Vähän yllärinä tuli mullekin kun juttelin sen kaverin kans ja se sano omistaneensa GTA:n joskus ja oli kuulemma ollu ihan totaali laho. Se oli kuulemma paikannu pohjaa itekkin vaan kittamalla, massa päälle ja auto kiertoon. Ei hyvä, toivottavasti se auto ei ole kerholaisilla.

Link to post
Share on other sites

Eikös pellit ole näissä ainakin osittain sinkittyjä?

Kyllähän se pohja pitäis olla sinkitty mut ei sekään ikuinen oo varsinkaan jos siihen tulee jotain halkeamia :( :( :(joku sano et olis loksutki sinkitty siis tää ei koske 4geniä ::)
Link to post
Share on other sites
Guest Redcat

Edellisessä Ponussamme oli tunkin nostokohtaan tullut reikä... kaveri leipoi pilkuntarkasti siihen tukevan paikan... tuntikausia käytti aikaa.

Niin ja tuulilasin lähellä konehuoneessa alkava tulehdus pellissä... ei kun sama kaveri

leipomaan siihenkin paikkaa, lupasi ettei ikinä mädi siitä enää.. haponkestävällä paikkasi.

Kyllä... tuntikausia laittoi sitäkin... ihan törkeän huolellinen tyyppi.

:)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...