Timo Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2006 Tarttis saada ethanolia eli alkoholia tankkiin, mutta mistä kadunmies voi ostaa sitä??
JR Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2006 OT: Kysäseppäs tuolta tsuppailutopikin puolelta kans
Jake Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2006 huoltsikalta saa jäänestoa, taitaa olla isopropanolia, vai tarviiko ihan etanolia vai metanolia? alkohoolia on monenlaista. Suuria määriä ei kadunmies kovin helpolla saa.
Guest Jannu8 Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2006 Voi video sua Jake apteekkarit on erikseen, samoin bioanalyytikot
kutvonen Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2006 koitappa kysellä jostain speed way porukoista...siellä pyörät kulkee metanolilla ja yleensä niiden talleilta sitä löytyy ihan tynnyreittäin
pantera Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2006 eikohan sita primalcoltaa saa koskenkorvan tehtaalta, tossa yhella speedway tutulla naytti olevan 1000l pontto ulkona tallintakana, puolillaan viinaa
Timo Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 koitappa kysellä jostain speed way porukoista...siellä pyörät kulkee metanolilla ja yleensä niiden talleilta sitä löytyy ihan tynnyreittäin Siis eikö kukaan tiedä mistä kiihdytystiimit ostaa etanolia?
Guest pile Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Siis eikö kukaan tiedä mistä kiihdytystiimit ostaa etanolia? sekös pitää olla sitten etanolia että metanoli ei käy vai? mulla vain itsellä on tuo agvamistin vesiruisku niin siinä sanotaan että ainoastaan metanoli alkoholiliuosta voi käyttää tiivisteet ei kestä noita muita seoksia no kunhan kysyin mitään en tierä noista
Timo Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2006 sekös pitää olla sitten etanolia että metanoli ei käy vai? mulla vain itsellä on tuo agvamistin vesiruisku niin siinä sanotaan että ainoastaan metanoli alkoholiliuosta voi käyttää tiivisteet ei kestä noita muita seoksia no kunhan kysyin mitään en tierä noista GM Owners manual sanoo juuri päinvastoin.
Sport Truck Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2006 Sitä on vissiin nukuttu koululussa kemian tunnilla...no niin minäkin,mutta jotakin jäänyt silti mieleen noista. Metanoli - C1H3OH Etanoli - C2H5OH Propanoli - C3H7OH Butanoli - C4H9OH Pentanoli - C5H11OH Heksanoli - C6H13OH Heptanoli - C7H15OH Oktanoli - C8H17OH Nonanoli - C9H19OH Dekanoli - C10H21OH Undekanoli - C11H23OH Dodekanoli - C12H25OH Jotenkin noin ne muistaakseni meni...mutta kysymykseen. Metanoli on ilmeisesti aine jota nyt haetaan. Ensimmäinen alkoholi luettelossa,myrkyllinen ja syövyttävä joillekin metalleille kuten alumiini...tätä käytetään juuri kiihdytysautoissa polttoaineena ja vesiruiskuissa veden kanssa sekoitettuna. Vesiruiskun kanssa metanoli/vesi seos estää nakutusta tehokkaasti,mutta pelkkä vesi parempi jos haetaan vain ahtoilman jäähdytystä. Talvella tietenkin joukkoon metanolia jäätymisen takia ja kylmäilma itsessään korvaa jäähdytysvaikutuksen menetystä...kai ? Etanoli on toinen alkoholi luettelossa...siis se viina jota juodaan mietona,mutta raakana ja suurina pitoisuuksina myös myrkyllistä. Voidaan käyttää myös polttoaineena ja puhdistusaineena.Tuskin syövyttää mitään. Nämä muutkin alkoholit mielestäni kaikki myrkyllisiä ja sitä kovempaa kamaa mitä korkeampi luokitus. Niin ja nimethän tulee tuosta etuliitteen kreikankielisestä numerosta kuten meta = 1,eta = 2,propa = 3 jne.tuon meta:n ollessa miedoin aina siitä ylöspäin numeroiden mukaan mitä noissa on hiiliatomeja ©. Voisi kai sanoa,että metanolia saa kun ostaa "toverilta" pimeän pullon,mutta en suosittele...
JUX Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2006 Kärkkäisen kaupasta Oulu, Ylivieska saa polttomoottori pienoismalleihin metanolia. Käytämme samaa ainetta rataliiman ohentamiseen. Tynnyri maksaa jonkin verran yli 300e. Sitä on niillä aina pari tynnyriä varastossa. Saa myös 10l astiassa
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään