jani73 Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2004 Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2004 Missä tuon lambda-anturin tulisi sijaita. Mulla on se käsitys, että se löytyy kuskinpuolen pakosarjan ulostulon kyljestä, mutta kun mulla on siinä vain kierteellä oleva tulppa! Mikäs ihmeen malli tää mun auto oikein on(!!!), eikös kaikissa olekaan lambda-anturia??? Kuinkas tää kone oikein seoksia osaa säätää, jos ei ole koko anturia? Auto on -87 GTA 305TPI ja rekisteriotteessa ei ole mainintaa katista, joka autosta kuitenkin löytyy vaikka konepellin tarran yläkulmassa, jossa on sytkän ennakon säätöohjeet, lukee NON-CATALYST. Onko jollakin tietoa mikä versio tää tämmönen oikein on?
Senior Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2004 Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2004 Joo, olipa maininta katista tai ei, niin lambdan tarvit seoksien säätelyyn. Ihme, että kone on edes käynyt kunnolla.....
Salkki Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2004 Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2004 Kyllä se käy mutta miten on eri asia... Pitäisi kyllä SES valon syttyä mikäli lambda on poistettu joten kyllä se jostain pitäisi löytyä ellei polttimoa ole poistettu
jani73 Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2004 Siis tälle autolle ei ole tehty mitään muutoksia sen jälkeen kun se on taloon uutena ostettu, joten ei sitä anturia ole jälkikäteen poistettu. Käy ja kukkuu ihan normaalisti ja on aina toiminut ilmankin tuota anturia, siis jos nyt olen etsinyt sitä anturia oikeasta paikasta. Tosin oli mulla aikoinaan yksi vanha japsi-GTi, jossa ei myöskään ollut mitään lambdaa. Siinä boxi sääteli pelkästään muiden anturien ja epromiin leivotun ohjelman avulla säätönsä kohdalleen. Oisko suomen maahantuoja joskus aikoinaan (-87) tuonu maahan jotain spesiaali versiota, jossa ei ole lambda-anturia. Vai olenko sokea, kun en ole löytänyt ko. anturia?
jani73 Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2004 Ja SES valosta vielä. Toiminnassa on!
Senior Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2004 Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2004 Mykkänä hämmästyksestä olen... Jos ei lambdaa, koneen pitäisi periaatteessa pyöriskellä open loopissa koko ajan... vai johdattelinko itseni metsään ? Kyllä se mylly pyörii ilman lambdaakin vaan ei optimaalisesti....
Pontiac-Pete Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2004 Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2004 Mulla on se käsitys, että se löytyy kuskinpuolen pakosarjan ulostulon kyljestä Joo, kyllä se ihan oikea paikka on. Tuossa vielä kuva. Osa #30: http://camaro.sourcenet.ca/images/3-128.gif Onkos autoa käytetty huollossa tms? Voiko olla että anturia on siirretty jonnekin muualle syystä tai toisesta?
Ralle Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2004 Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2004 Moi. Mulla on ollu -87 Caprice Metron tuomana ja siitä oli kans katti ja lambda pois. Selvityksen mukaan maahantuojan toimesta kun v-87 ei lyijytöntä bensaa suomessa kovin monesta paikasta saannu. Auto toimi hienosti ja ses paloi silloin kun kuului. Seuraava omistaja laittoi lambdan ni rupes kuulema viemään bensaa enemmän.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään