SpedeX Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Onko kellään öljyä vuotanut koneen takayläosasta? Onko siellä wanhan letukan koneen tapaan öljynpaineanturinpaikka? Tietääkö/arvaisiko joku mistä öljyä tulee? Itse arvelin ensin kampiakselin stefaa, mutta tarkemmin katseltuani öljyä tuleekin vaihdelaatikon yläpuolelta...
Soppa Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Imusarjan takaosahan on kans klassinen vuotopaikka.
Nova Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Imusarjan takaosa, ns. jakajan kohta. Sieltä nousee öljy suihku joka törmää imukanteen ja sieltä sitten edelleen ulos vuotona... Aika helppo homma fiksata.
SpedeX Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Aika helppo homma fiksata. Eli ei ole helppo korjata...Noh samalla kun vaihtaa imusarjan tilkkeen niin vois tehdä jotain muut kivaa koneelle Vai saiskohan sen korjattua kun laittaa kolme tonnia sikaflexiä/silikoonia siihen imusarjan takareunaan...
Nova Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Eli ei ole helppo korjata...Noh samalla kun vaihtaa imusarjan tilkkeen niin vois tehdä jotain muut kivaa koneelle Vai saiskohan sen korjattua kun laittaa kolme tonnia sikaflexiä/silikoonia siihen imusarjan takareunaan... Ei auttanut mulla. Laitoin ilmeisesti vain 2 tonnia.... Se on n. 1/2 h homma nopeesti tehtynä. -läppärunko irti ja sivuun -Johdot ja bensa linjat irti -pultit irti -Imukansi pois -Uudet tilkkeet ja kasaan Bensa linjoihin tarvii semmosen yleis mallisen erikoistyökalun. Löytyy palstalta haualla.
SpedeX Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Ei kai tota läppistä ole pakko ottaa irti? En löytänyt siitä työkalusta mitään infoa, ainakaan näiltä sivuilta
Nova Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 http://www.f-bodyfinland.com/yabbse/index.php?board=1;action=display;threadid=6763;start=msg87180#msg87180 Tuolla on jotain juttua työkalusta. Multa saa tarvittaessa lainaan. Otin läppärungon irti kun en jaksanut nesteitä laskea ulos. Tietysti kun laskee mehut pihalle niin ei tarvii siirtää sitä sivuun vaan ottaa isompana pakettina.
SpedeX Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Juu mulla on toi vesikierto ohjattu ohi ton läppärungon, niin sitä ei tartte sitten irrottaa... Mutta eikös ton bensaletku hässäkän saa hoidettua sillä että ottaa sen koko paketin(kiskot,vermeet,letkut) kokonaisuudessaan irti imusarjasta ja taittaa lokarin päälle roikkumaan?
Nova Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Saahan sen siihen sivuun mutta mielestäni on helpompi hommata se työkalu kun se maksaa tyyliin 10 euroa tai tehdä itse.. Sitä saattaa sitten tarvita myöhemminkin. Suuttimien tiivisteet tuppaa vanhemmiten olemaan hieman haperoita joten ne kannattaa vaihtaa, jos suuttimet nostaa ylös.
Senior Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Ja vielä : ameriikan poikien sivuilla on puitu samaa asiaa. Jotkut heppulit olivat vakuuttuneita siitä, että pääsyyllinen vuodon alkamiseen on EGR ja sitä kautta imusarjaan purjehtivat kuumat hönkäykset. Ja näin tiivistys alkaa vähitellen antamaan periksi. Eli : Jos omatunto myöten antaa, EGR mäkeen.
Nova Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Itse olen enempi sen öljysuihkun kannalla joka rasittaa tiivistystä, joka sitten lämpötilojen kautta rupeaa vuotamaan. Kumpi sitten nyt on se primäärisyy. Sen öljy suihkun pystyy estämään peltilevyllä kohtuu helposti, jonka jälkeen huonompikin tiivistys riittää...
-vellu Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Itsellä ilmeisesti juuri tämä sama vuoto lisääntyi aika reippaasti tuon ahtimen asennuksen jälkeen. Lienee korjattava samalla kun tekee suutinvaihto-operaation.
Nupa Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Juu mulla on toi vesikierto ohjattu ohi ton läppärungon, niin sitä ei tartte sitten irrottaa... Mutta eikös ton bensaletku hässäkän saa hoidettua sillä että ottaa sen koko paketin(kiskot,vermeet,letkut) kokonaisuudessaan irti imusarjasta ja taittaa lokarin päälle roikkumaan? Just noin, paljo helpompi eikä tartte bensan kanssa lotrotella.
Nova Kirjoitettu 31. Toukokuuta, 2006 Kirjoitettu 31. Toukokuuta, 2006 Just noin, paljo helpompi eikä tartte bensan kanssa lotrotella. Äärettömän vähän sieltä mulla tuli bensaa. Taitaa maku asia kummin tekee. Aika sama vaiva siinä on.
Timo Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2006 Ja vielä : ameriikan poikien sivuilla on puitu samaa asiaa. Jotkut heppulit olivat vakuuttuneita siitä, että pääsyyllinen vuodon alkamiseen on EGR ja sitä kautta imusarjaan purjehtivat kuumat hönkäykset. Ja näin tiivistys alkaa vähitellen antamaan periksi. Eli : Jos omatunto myöten antaa, EGR mäkeen. En usko tohon yhtään. Ja EGR:n poisto aiheuttaa punaisen vikavalon kojetauluun. (mun autossa).
Senior Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2006 En usko tohon yhtään. Ja EGR:n poisto aiheuttaa punaisen vikavalon kojetauluun. (mun autossa). Mikähän pirssi ? Itsellä Trans Am 1995 eikä mitään vikakoodeja. Ja kyllä ne ameriikan pojatkin jotain tietävät...
z-man Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2006 mulla taasen egr,n poisto sytytti sessin ja sen jälkeen sekos flektit
Nova Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 2006 Se varmaan riippuu miten EGR on tulpattu. Mulla ja Seniorilla on EGR vermeet paikallaan mutta pakokaasu tulossa on sokeat laipat tai vast. Ja toimii. Tietysti Tunerilla voi lisäksi SES valon EGR disabloida.
SpedeX Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2007 Perhanan öljyvuoto senkun yltyy vaan... Imusarjan tilkkeet ja silikonit vaihdoin, mutta vika ei ollut ilmeisesti niissä koska öljyä tulee edelleen... Mistähän sitä voisi tulla? Sitä tulee meinaan aika paljon ulos... onko koneen takana enää mitään muuta vaihtoehtoa kun taka stefa??? Hjelp!!!
LOB Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2007 Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2007 Moi. mites virran jakajan kaula voisko se sieltä vuotaa.
Nupa Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2007 Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2007 Opti on edessä, joten tuskin vuotaa taakse. Tässä kuva koneen takaosasta. Hyvin näkyy, että tuota tiivisteainetta saa laittaa runsaasti imusarjan takaosaan. Ja on hyvä idea antaa sen kuivua rauhassa (vuorokausi) ennen starttia. http://shbox.com/1/egr1.jpg
Nova Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2007 Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2007 Perhanan öljyvuoto senkun yltyy vaan... Imusarjan tilkkeet ja silikonit vaihdoin, mutta vika ei ollut ilmeisesti niissä koska öljyä tulee edelleen... Mistähän sitä voisi tulla? Sitä tulee meinaan aika paljon ulos... onko koneen takana enää mitään muuta vaihtoehtoa kun taka stefa??? Hjelp!!! Veikkaisin että tiivitys epäonnistui. Se ei vaan aina onnistu nimimerkillä kerran itselle uusinut. Olihan ihan puhtoset pinnat ja laatumömmöt? Onko vuotoa laatikon päällä?
SpedeX Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2007 Kyllä sitä tiivistesilikoonia sinne aika paljon laitoin(Loctiten harmaata silikoonia). Kuivumisaikaa ei tosin ollut kuin n.6 tuntia ennen starttia... Eikai se perhana sieltä voi tulla kun tuo remppa ei vaikuttanut vuotoon yhtään mitään... No täytyy kokeilla kädellä että vuotaako se imusarja vai ei... se ei ollut mielestäni tuoreen öljyn peitossa kun sitä availin... prkl sentään... laatikon päältä en ole kokeillut...
Mika Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2007 Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2007 Kyllä sitä tiivistesilikoonia sinne aika paljon laitoin(Loctiten harmaata silikoonia). Kuivumisaikaa ei tosin ollut kuin n.6 tuntia ennen starttia... Eikai se perhana sieltä voi tulla kun tuo remppa ei vaikuttanut vuotoon yhtään mitään... No täytyy kokeilla kädellä että vuotaako se imusarja vai ei... se ei ollut mielestäni tuoreen öljyn peitossa kun sitä availin... prkl sentään... laatikon päältä en ole kokeillut... Mites tämän kanssa kävi...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään