Jump to content

3-Gen pyöränmutterin kierre?

Recommended Posts

Kirjoitettu

Eikös 3-geneissä olekin pyöränmutterit 1/2 tuuman kierteellä?? ::) Pitää sattuneesta syystä lukkomutterit ostaa, niin pitäs tietää niiden kierre... ;)

Kirjoitettu

Joku on valehdellut mulle että tojotassa olis sama kierre. Saattaa jopa ollakin

Kirjoitettu

Siis eikö kukaan tiedä onko tuo 1/2 tuuman kierteellä vaiko ei..? Tuli taas niin poliittisia vastauksia ettei mulle ainakaan vielä asia auennu ;D

Kirjoitettu

Mullakin näyttää olevan 1,5x12mm ja vuosimalli on 86. Jostain oon kuullut että vaihtuis jonkun vuosimallin kohdalla tuumasesta millikierteeksi. Tiedä sitten pitääkö paikkansa. Jos on orkkismutterit (joiden päälle ruuvataan ne muoviset suojat) niin niiden päissä pitäisi ainakin lukea metric jos on millikierteellä.

Kirjoitettu

Mullakin näyttää olevan 1,5x12mm ja vuosimalli on 86. Jostain oon kuullut että vaihtuis jonkun vuosimallin kohdalla tuumasesta millikierteeksi. Tiedä sitten pitääkö paikkansa. Jos on orkkismutterit (joiden päälle ruuvataan ne muoviset suojat) niin niiden päissä pitäisi ainakin lukea metric jos on millikierteellä.

Minä noista pulttimerkinnöistä mitään tiedä :-[ Siis tarkoittaako tuo merkintä 1,5x12mm että se on millisellä vai tuumasella (1/2) kierteellä?

Kirjoitettu

Kierteen harjalta toiselle on1,5mm ja halkasija 12mm.millinen.

Kirjoitettu

Mauserella mitaten 1/2"=12.7mm,ero 12milliseen on aikas iso,jos se on12mm niin nousu on 1,5mm,mulla -89:ssä on millikierteet.

Kirjoitettu

1. ajat camarolla rengasliikkeeseen.

2. kerrot huolesi heille

3. otatte camarosta pyörän mutterin ja koetatte löytää heidän valikoimastaan sopivan mutterin joko vertaamalla heillä olevia pultteja irtomutteriin, tai koittamalla ruuvata heidän muttereita camaroon

4. suoritat maksutapahtuman ja vastaanotat heiltä maksusuoritustasi vastaavan määrän lukkomuttereita

5. kiinnitä lukkomutteri/normimutteri kohdassa 3 irroitetun mutterin tilalle.

6. poistu liikkeen tiloista ja tontilta

Kirjoitettu

1. ajat camarolla rengasliikkeeseen.

2. kerrot huolesi heille

3. otatte camarosta pyörän mutterin ja koetatte löytää heidän valikoimastaan sopivan mutterin joko vertaamalla heillä olevia pultteja irtomutteriin, tai koittamalla ruuvata heidän muttereita camaroon

4. suoritat maksutapahtuman ja vastaanotat heiltä maksusuoritustasi vastaavan määrän lukkomuttereita

5. kiinnitä lukkomutteri/normimutteri kohdassa 3 irroitetun mutterin tilalle.

6. poistu liikkeen tiloista ja tontilta

Kiitos Jukka erittäin valaisevasta kommentista, enpä olisi itse hoksannutkaan! ;D

MUTTA, kun se vanteiden välittäjä toimittaisi minulle samalla ne lukkomutterit jos tietäisi sen kierteen ja asuu eri paikkakunnalla, niin tuota sun neuvoa nyt ei valitettavasti voi hyödyntää... ;)

Kirjoitettu

no mene sen camaron mutterin kanssa rengasliikkeeseen ja etsi sopiva mutta kun maksun aika tulee nii sanot ettei mulla oo rahaa ??? eli ole hieman vittumainen asiakas

Kirjoitettu

no mene sen camaron mutterin kanssa rengasliikkeeseen ja etsi sopiva mutta kun maksun aika tulee nii sanot ettei mulla oo rahaa ??? eli ole hieman vittumainen asiakas

Eikös tää kerho oo just sen takia olemassa että täältä saa apua näihin elämääkin suurempiin ongelmiin!! ;D ;D

Kirjoitettu

Mulla luki ainakin siinä pultissa joka napaan tulee kiinni että 254 ja olikohan kirjain B siinä vielä? Meinaakos nuo merkinnät että olisi milli vai tuumakierre kenties?

Kirjoitettu

Mulla on muistaakseni autotallissa muttereita joihin kylkeen leimattu 12x1.5, tuu koittamaan meneekö nuo paikalleen, ja jos ne käy, niin siitähän se kierre tiedetään.....

Kirjoitettu

mulla on alkuperaisia 3G pyoranmutterisarjoja (lukkomuttereineen ja mustinen muovihattuineen) 12mm ovat kaikki

• 1 month later...
Kirjoitettu

4.gen pultin kierre on ainakin :

5-M12 x 1.5 - 6H THD metric.

M12x1,5=M12x1,5,ei siinä mitään muuta tarvita.Kerro ny kuitenkin mitä nuo muut merkit meinaa,kun haluat hifistellä.
Kirjoitettu

Pari vuotta sitten pähkäilin saman puolentuuman ongelman kimpussa. Ostin Jari Mäeltä satsin -88-Camaroon sopivia muttereita. Kirjojen mukaan piti olla 12x1.5. Sovitin paikalleen ja soitin hälle että ei onnistu! Mittasin, että olis puolen tuuman paksuinen pultti ennenkuin 12-millinen. Puoli tuumaan on siin 12.7mm. Lopputulos oli, että soitin edelliselle omistajalle, joka kertoi että oli pitänyt vaihtaa Corveten 1/2" pultit kun vaihtoi alle Corveten vanteet. Sitten vaihdettiin puolituumaiset mutterit pussiin.

On muuten niin, että tämmönen 20-vuotias auto on aika usein muutettu jostain paikasta ja se kokematon autonlaittaja on sitten ongelmissa.

Semmonenkin tuli vastaan että ostin uudet takajarrusylinterit ja teetin uudet jarruputket mallin mukaan. Eihän ne sopineet sylintereihin, kun toisessa oli 3/8" eli 9.5mm kierre ja toisessa M10. Jarrusylinterin valmistaja oli vaihtanut kierrettä, muttei koodeja. Kysyin kaupassa syytä, ja Rengastien Vatanen sanoi, että olet amerikkalaisessa varaosamaailmassa; tervetuloa !

Siis tässä näkyy kerhon voima ja tarkoitus!

Kirjoitettu

kaikki 3 koppaset m12x1,5mm mitä olen nähnyt. ei välttämättä näin aina ole. Osta sarja noita millisiä ja myy mulle jos ei passaa. (käypään hintaan tietenkin :P )

Kirjoitettu

mulla lukee metric muttereis.

mutta miten ne mutterin kulmat menee oliko niitä 45 astetta ja 60 astetta ? mulla taitaa olla toi 60 astet

Kirjoitettu

-82 uudemmissa pitäisi olla milliset.. Itselläni -83 ja millikierteet.. Akselisto takana -91 ja myös sama kierre..

Kirjoitettu

Milliset on. Oli pieni pettymys kun kokeilin vanhoja Slotmagejani, mutta vanhanmallin mutterit ei sopinu.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...