Jump to content

Etuvalot huonossa hapessa....

Recommended Posts

Kirjoitettu

Kuskinpuoleinen etuvalo on tosi himmee, oikeenpuoleinen on kirkkaampi. Onkohan umpio huonossa hapessa? Siellä meinaan on ollu vettä - onkohan liottanu peilipinnan pois....

Eikös polttimo palaessaan vaan lakkaa toimimasta eikä himmene?

Anyway, kattelin tuossa eBaystä uusia umpioita ja löysin tälläsen.

Kovasti lupaillaan et ois paremmat. Toi lause muuten kiinnitti mun huomion, "give you the flexibility to install any type of H4/9003 Halogen Bulb Available", ni minkälaiset sinne vakiona menee? Ihan pihalla noista, yleensä oon vaan menny liikkeeseen ja pyytäny valot ilmottamalla auton merkin ja mallin - tosin edelliset autot oli molemmat Hondia...

Kirjoitettu

Eikös polttimo palaessaan vaan lakkaa toimimasta eikä himmene?

Kovasti lupaillaan et ois paremmat. Toi lause muuten kiinnitti mun huomion, "give you the flexibility to install any type of H4/9003 Halogen Bulb Available", ni minkälaiset sinne vakiona menee? Ihan pihalla noista, yleensä oon vaan menny liikkeeseen ja pyytäny valot ilmottamalla auton merkin ja mallin - tosin edelliset autot oli molemmat Hondia...

Kyllä hehkulamppu himmenee käyttöiän myötä. Halogenivaloissa ero saattaa vanhan ja uuden välillä olla huomattava.

Käytetty polttimotyyppi on mainittu umpion lasissa.

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

maavika myös himmentää.

Missäs ne maajohdot on? Tänään kurkin ni ne on näköjään umpiossa olevien parkkien maat mitkä heti luukkulamppujen takana on. Oiskin ollu liian helppoa ???

Noita ajovalojen maajohtoja en löytäny - näyttää vaan katoavan jonnekin kaukaisuuteen. Mistäs niihin pääsee käsiksi? Pitääkö purkaa keula tms.?

Kirjoitettu

Auttakaa nyt et pääsen Summermeettiin !!! :P

Kirjoitettu

mulla oli samanlainen vika,ei saanu vaan kosketusta kunnolla tuo liitin joka tulee polttimoon.tässä omassahan on irrotettava poltin,eikös noita ole sellasiakin missä pitää koko umpio vaihtaa onko tää sellanen :-[.vettä meni mullakin umpio puolilleen,syynä oli et unohin polttimon vaihossa laittaa sen kumi härpäkkeen päälle :o.konepelliltä valuu vesi suoraan siihen polttimon päälle kun luukut alhaalla,ilman kumia ne menee suoraan umpioon :).eikun lamppu irti ja kumi paikalleen enää ei mene.poltin on ruokakaupasta löytyvä H4 eli ihan peruspoltin maksaa 2e ja hyvin palaa.

Kirjoitettu

Mullakin vettä tulee - kumi vuotaa. Mullakin on kyl irrotettava polttimo - ei pidä koko umpiota vaihtaa. Mä kävin huoltsikalla ostamassa uuden H4-polttimon; ei auttanu vaik sen vaihto.

Kerran umpioita vedestä tyhjättyäni kun laitoin ne takaisin paikoilleen lähti siitä mustasta naaraspuolisesta liittimestä (mihin polttimon "piikit" tulee) ne metalliosat irti. No mä tungin ne sinne takaisin ja kyllä ne silloin toimi. Mut jos sanot et sul oli sama vika; himmee ku johto ei saanu kunnolla kosketusta - ni mitä sä tarkalleen ottaen teit?

Kirjoitettu

Mullakin vettä tulee - kumi vuotaa. Mullakin on kyl irrotettava polttimo - ei pidä koko umpiota vaihtaa. Mä kävin huoltsikalla ostamassa uuden H4-polttimon; ei auttanu vaik sen vaihto.

Kerran umpioita vedestä tyhjättyäni kun laitoin ne takaisin paikoilleen lähti siitä mustasta naaraspuolisesta liittimestä (mihin polttimon "piikit" tulee) ne metalliosat irti. No mä tungin ne sinne takaisin ja kyllä ne silloin toimi. Mut jos sanot et sul oli sama vika; himmee ku johto ei saanu kunnolla kosketusta - ni mitä sä tarkalleen ottaen teit?

pienellä ruukkarilla kampesin sitä liitintä tiukemmaks,oli pikkasen oikein sulanut tuo liitin siltä kohalta josta ei ollu kosketusta saanut :o.jos sulla on liitin sökö siinä se vika on.sun pitäs purkaa se sähköliitin irti siitä muovista ja vaihtaa se uuteen.en muista onko purettava se muovi mötikkä missä nuo johot on kiinni,eiköhän ne siitä irtoa kun ne on siihen laitettukin.se kumi härpäke on siinä kyllä tosiaan tarpeen,muuten saa jatkuvasti irrotella umpiota :)
Kirjoitettu

Niitä liittimiä saa autotarvikeliikkeistä uusia, ei kannata hapettuneiden kanssa pelleillä. Ne sitä paitsi tulee useasti paksummilla johdoilla kuin alkuperäiset. Ovat vielä halpoja.

Kirjoitettu

Hajos se prkleen kehys joka umpion ympärille tulee, se mihin ne ruuvitkin tulee kiinni. >:(

Lähti alhaalta irti. Mitenköhän lie ollut kiinni, näyttää et ois hitsattu tms.

Kirjoitettu

Poistin itseltäni ryöstäjät ensimmäisenä noista piuhoista.. jäi meinaan käsiin kun hieman nyppäs.. samalla laitoin uudet H4 xenon polttimot. Nyt näkee!

Kirjoitettu

joko sait liittimet kuntoon,ja valon kirkkaaks?

Ei oo viel kunnos. Mut menee ens viikolla korjaajalle, ja tulee kuntoon. Itte en viitti ruveta säheltää, hajotan kuitenkin vaan. Meni usko ku toi kehyskin lähti irti ja nyt umpio "heiluu kuopassaan". Ja kun katsastuskin on ens viikolla ni parempi et joku tekee homman joka osaa. ;)

T0ni: Mitkä ryöstäjät? Tarkotatko umpiossa olevia parkkeja vai jotain omaa viritystä ? (Mullakin meinaan noita rosvoliitin-viritelmiä on edellisen omistajan jäljiltä)

Kirjoitettu

(Mullakin meinaan noita rosvoliitin-viritelmiä on edellisen omistajan jäljiltä)

Niitä löytyy myös ihan rakkaan maahantuojamme jäljiltä. Metro-Auto panosti aikoinaan aika paljon näitten vehkeitten Suomi-kuntoon saamiseen. Kuulemma kun sivuvilkkujen reikiä porailtiin lokareihin, niin ihan aina ei kuulemma jaksettu mitata että meneekö kummallakin puolella edes suht koht samaan kohtaan... Sähköt on tehty yhtä suurella intohimolla ja ammattitaidolla. >:(

Kirjoitettu

Mun auton pitäis kuulemma olla uutena Jenkeissä ostettu ja erikseen laivattu tänne, ettei ois Suomi-auto.

Kirjoitettu

Mun auton pitäis kuulemma olla uutena Jenkeissä ostettu ja erikseen laivattu tänne, ettei ois Suomi-auto.

saakos tuota alkuperää mitenkä selville,mielenkiintoista ois tietää tämän omankin historia onko suomesta ostettu liikkeestä vai tuontitavaraa.
Kirjoitettu

Mulle ton kerto edellinen omistaja autokauppojen yhteydessä.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...