Jump to content

sinistä savua pöllähtää

Recommended Posts

Kirjoitettu

Taitaa vissiin olla venttiilivarren kumit entiset kun joskus pontiac pölläyttää pienen sinisen savupilven pakoputkista.nyt oon melkein kymmenisen kertaa kahtonu kun ponun käynnistää yön jälkeen niin sillon ei tuu mitää mut jos vaikka puol tuntia on parkkipaikalla seissy niin johan pöllähti.mietin vaan onko miten vakavaa,ja millon kannattaa venttiilivarren kumit vaihtaa ettei ainakaan tuu mitää konevahinkoo tai jotain? minkä verran sellanen lysti maksais kun niitä sitten joku kerta vaihtamaan lähtee?

Kirjoitettu

Eipä nuo kuluneet kumit vaarallisia ole. Korkeintaan vähän karstoittaa mutta karstathan saa aina pois ;D ;D. Viimeistään silloin kannattaa vaihtaa kun hävetyskynnys ylittyy ;)

Kaikissa muissa vakiokoneissa paitsi tpi on nätti homma jos on sopiva jousi- ja ilmatyökalu. Tipissä on vaan vähän enempi purettavaa/koottavaa et saa venttiilikopat pois.

Kunnon kaluilla ei paria tuntia enempää pitäis mennä.

Kirjoitettu

täytyy kyllä olla tosi hyvät vehkeet jos paris tunnis vaihtaa kummit niin että aika mitataan ajosta-- ajoon

Kirjoitettu

Tarkoitin lähinnä sitä askarteluvaihetta jolloin niitä kumeja oikeasti vaihdetaan ja siis kaasari/tbi (miel. peltisarjat) vehkeessä joissa ei muuta kun kopat, tulpat ja keinut veks, mäntä ylös, ilmaa pyttyyn ja kumien vaihto sellaisela vipumallisella jousipuristimella mikä ruuvataan studiin ja kiskaistaan kahvasta ja voila! Ei mee montaa minuuttia/venttiili.

Aikaa kuluu ilmaliittimen kanssa värkätessä ja konetta pyöritellessä.

Hitain yksittäinen homma taitaa olla venttiilien säätö ja jälkien siivoaminen.

TPI-ssä saa laskea toiset pari tuntia nesteiden laskuun, imusarjan purkuun yms. tilantekohommaan.

Asennusnesteiden sisäänkaatoaika ei sisälly ;D

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

En tiiä mutten aikataulusta ,mutta mulla menee/meni 6h pelkkiin kumeihin kun oli hivenen jäynää.Ei meinannut irrita lukot kun olivat varmaankin tehtaan jäljiltä.

Musta siihen menee 4-6h kaikkineen.

Kirjoitettu

Taitaa vissiin olla venttiilivarren kumit entiset kun joskus pontiac pölläyttää pienen sinisen savupilven pakoputkista.nyt oon melkein kymmenisen kertaa kahtonu kun ponun käynnistää yön jälkeen niin sillon ei tuu mitää mut jos vaikka puol tuntia on parkkipaikalla seissy niin johan pöllähti.mietin vaan onko miten vakavaa,ja millon kannattaa venttiilivarren kumit vaihtaa ettei ainakaan tuu mitää konevahinkoo tai jotain? minkä verran sellanen lysti maksais kun niitä sitten joku kerta vaihtamaan lähtee?

minulla pölläyttää jos seisoo 3-4 päivää,eix se oo normaalia ?

Kirjoitettu

Anna pöllyttää vaan.Mulla jo 6v tehnyt kun seisoo paikallaan jonkun ainaa ehkä tunti pari.Eli kylmänä ei pölläytä.

Tietty motti on 68 mallinen..

Kirjoitettu

Mulla pölläytti, mutta nuoruuden innossani otin vahingossa koko koneen pois nokalta. Noh tarkoitus on toki tehdä "hieman" muutakin kuin vaihtaa nuo kumit

Kirjoitettu

Mulla pölläytti, mutta nuoruuden innossani otin vahingossa koko koneen pois nokalta. Noh tarkoitus on toki tehdä "hieman" muutakin kuin vaihtaa nuo kumit

Venttiilinvarrenkumien vaihdostahan tuo mullakin kaikki alkoi .

Ja nyt ollaan tilanteessa , että mikään ei enää riitä . Voimaa pitäis vain aina saada LISÄÄ LISÄÄ LISÄÄ !!!!!!!

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...