Teac Kirjoitettu 29. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 29. Kesäkuuta, 2006 Mulla on etumarkkereihin tehty korotukset siten, ettei tarvitse sitä "ylimääräistä" sivuvilkkua heti oven etupuolelle lokasuojaan. Ilmeisesti muutos on tehty Suomessa Metroauton toimesta, sillä alkuperäisten markkerien päälle on liimattu kiilamainen uloke. Nyt on kuskinpuolelta liimaus pettäny ja lisäpalikka ties missä. Katsastuksessakin asiasta huomautettiin, mutta en inakaan vielä ole löytänyt/keksinyt siihen mitään korvaavaa
DaMonsta Kirjoitettu 29. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 29. Kesäkuuta, 2006 Minulla katsastuksessa vaadittiin kyseiset korotukset ja ne hankin siihen... Kävin ostamassa malmilta yhdestä varaosaliikkeestä vilkut (mukana tuli pohjat myös) ja otin niistä pelkät lasit jotka ruuvvasin kiinni etumarkkereiden/vilkkujen päälle ja se oli sillä selvä. Kyseessä oli Hellan vilkut. Mallia en muista mutta voin ottaa selvää jos joku haluaa mallin...
Teac Kirjoitettu 29. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 29. Kesäkuuta, 2006 Oliko väri sama kun markkerissa? Jos oli niin ilmoittelehan minkä vilkku oli kyseessä. Mulla kävi jo mielessä, että leikkaan kirkkaasta akryylistä sopivan kiilan päälle. Ajatuksenahan tuossa koko hommassa on että pitäisi auton sivultä näkyä vilkku, mutta sitä en tullut konttorilla kysyneeksi riittääkö jos myös takamarkkeri toimii sivuvilkkuna
DaMonsta Kirjoitettu 29. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 29. Kesäkuuta, 2006 Oliko väri sama kun markkerissa? Jos oli niin ilmoittelehan minkä vilkku oli kyseessä. Mulla kävi jo mielessä, että leikkaan kirkkaasta akryylistä sopivan kiilan päälle. Ajatuksenahan tuossa koko hommassa on että pitäisi auton sivultä näkyä vilkku, mutta sitä en tullut konttorilla kysyneeksi riittääkö jos myös takamarkkeri toimii sivuvilkkuna Väri oli sama, eli oranssi. Mä koitan selvitellä sitä numeroa, jos se vaikka näkyis siinä kuvussa kun meen autolle. Tietääkseni takamarkkeri ei saa toimia vilkkuna jos on orkkisväri eli punanen... Jos vaihdettu oranssiin niin sitten ei oo mitään tietoo...
Mikko Kirjoitettu 29. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 29. Kesäkuuta, 2006 Mulla ei ole mitään korotuksia sivuvilkuissa eikä lisävilkkuja oven etupuolella. Eikä katsastuksessa sanottu mitään.
DaMonsta Kirjoitettu 30. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 30. Kesäkuuta, 2006 Mulla ei ole mitään korotuksia sivuvilkuissa eikä lisävilkkuja oven etupuolella. Eikä katsastuksessa sanottu mitään. Ei ne välttämättä sano mitään, riippuen inssistä, mutta sääntö on että 5-asteen kulmassa pitää näkyä vilkku taaksepäin, eli takarenkaan vieressä jos seisoo niin pitää etuvilkku näkyä. Tämä toteutuu vain jos korottaa etumarkkeria tai lisää vilkun kylkeen oven ja eturenkaan väliin tai peiliin...
Mika Kirjoitettu 30. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 30. Kesäkuuta, 2006 Tietääkseni takamarkkeri ei saa toimia vilkkuna jos on orkkisväri eli punanen... Jos vaihdettu oranssiin niin sitten ei oo mitään tietoo... Takamerkkeri ei saa toimia vilkkuna ja muutenkaan sitä ei sallita katsastuksessa punaisella linssillä.
Mika Kirjoitettu 30. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 30. Kesäkuuta, 2006 Mulla ei ole mitään korotuksia sivuvilkuissa eikä lisävilkkuja oven etupuolella. Eikä katsastuksessa sanottu mitään. Mulla ne edellisen auton maahantuonti katsastuksessa vaati sivuvilkut lokasuojiin.
Teac Kirjoitettu 30. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 30. Kesäkuuta, 2006 Takamerkkeri ei saa toimia vilkkuna ja muutenkaan sitä ei sallita katsastuksessa punaisella linssillä. Mulla ei ainakaan asiasta mainittu mitään katsastuksessa (on tosin oranssi) Vastaavassa paikassahan se markkeri etupäässäkin on ja sehän on kytketty vilkuksi. Tosi ristiriitaisia nuo säännökset; ensin halutaan että vilkku näkyy takaviistosta kulmasta, mutta jos sopivassa paikassa on jo valmiiksi lamppu niin sitä ei sitten saa käyttää
DaMonsta Kirjoitettu 30. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 30. Kesäkuuta, 2006 Mulla ei ainakaan asiasta mainittu mitään katsastuksessa (on tosin oranssi) Vastaavassa paikassahan se markkeri etupäässäkin on ja sehän on kytketty vilkuksi. Tosi ristiriitaisia nuo säännökset; ensin halutaan että vilkku näkyy takaviistosta kulmasta, mutta jos sopivassa paikassa on jo valmiiksi lamppu niin sitä ei sitten saa käyttää Mulla inssi on aina pähkäilly punasia takamarkkereita, mutta antanu olla jostain syystä.. en valita yhtään. Ja aina ne on myös palanu. Trans Am -87:lle... Tietääkseni ne ei voi vaatia sivulokareihin vilkkuja jos laitat korotuksen markkereihin/vilkkuihin jotta tuo 5-asteen sääntö täyttyy... Huomasimpa juuri että se olikin maahantuontikatsastus.. siitä ei oo mitään tietoo mitä voi vaatii ja mitä ei...
Teac Kirjoitettu 30. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 30. Kesäkuuta, 2006 Jokos löysit sen tyypin (merkki/malli) sille "lisäpalikalle" vilkkuun?
DaMonsta Kirjoitettu 30. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 30. Kesäkuuta, 2006 En mutta liike on malmilla, valuraudantie 1:n kohdilla. Joku ad-huolto tms... Heillä on kyllä kuvasto josta löytyy tarvittaessa vilkun kuvalla sopiva. Yritän löytää sen varaosanumeron vielä... Merkkihän oli Hella
Teac Kirjoitettu 30. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 30. Kesäkuuta, 2006 Täällä Porin suunnalla noita AD varaosaliikkeitä ei liiemmin ole joten se varaosanumero olisi aika oleellinen tieto
DaMonsta Kirjoitettu 30. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 30. Kesäkuuta, 2006 Itse asiassa se taitaa olla ADITA-huolto... Huoltopalvelut ja hinnat persiistä mutta pieniä osia sieltä voi ostaa ja laittaa ite sitten paikalleen... EDIT:nimi korjattu
K.I.T.T.2000 Kirjoitettu 30. Kesäkuuta, 2006 Kirjoitettu 30. Kesäkuuta, 2006 Ite ostin autooni varalle MB:n sivuvilkut,jotta voi nakerella sitte tilan markkeriin sille,mutta kuinkas kävikään... katsari ei maininnut sanallakaan siitä että pitäis korottaa markkeria sen takia että näkyis paremmin ,saati sitten vaatinut jälkiasennusvilkkua lokasuojaan. Eli ylimääräisenä olis jouten 124 koppaisen sivuvilkut.
pate Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2006 Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2006 Takamerkkeri ei saa toimia vilkkuna ja muutenkaan sitä ei sallita katsastuksessa punaisella linssillä. mulla sallitaan
JR Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2006 Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2006 Kävin paikallisessa Hessumobiilissa kuikuilemassa noita etusivuvilkkuja. Kaupan pihassa oli sattumalta +2000 luvun bemari, jossa näkyi olevan pienet / kapeat / suorakaiteenmuotoiset etusivuvilkut. Pituutta oli 85mm ja leveyttä vain 21 mm. Olivat vielä kohtuullisen matalat, joten kaiken kaikkiaan saattaisivat istahtaa sopivasti tuon orkkismarkkerin päälle. Tuotenumero on 376-25258122 (hinta himpan päälle 8€ - onko pelkkä lasi, vai myös kannat - en tiedä) Tilasin meille sellaset - huomenna sitt näkee kuinka paljon niitä joutuu vielä askartelemaan...
Karppa Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2006 Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2006 Niin ne oli tossa munkin rakkineessa jotkut ladan vilkun linssit liimattu alkuperästen päälle,jotka tippu siitä heti kun auto mulle tuli eikä oo katsari kertaakaan huomauttanu(3 kertaa katsastanu).
JR Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2006 Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2006 Ajattelin kuitenkin sellaset pienet "ulokelasit" niihin markkereihin laittaa - eihän sitä koskaan tiedä millanen katsari sieltä tulee vilkkuja ihmetteleen. Nykyiselläänhän meillä on lokasuojien takareunassa sellaset pyöreet sammakonsilmät, jotka ei ihan hevillä hivele silmää. Toinen on noi eteen pultatut jotku **vetin pakettiauton vilkku/parkkilamput jotka tulee myös saamaan ansaitsemansa kyydit.
DaMonsta Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2006 Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2006 Nyt mä sitten muistin katsoa sen osanumeron. Lyhyellä sivulla lukee: Hella Made in Germany Pitkällä sivulla ylin rivi E1 0132779 Alempi rivi E1 6R0132779 Nuo tiedot apparin puolen vilkusta, mutta sillä tuskin väliä. Mukana tuli siis myös pohjat vilkkuihin, mutta itse käytin pelkästään "lasit" ja ruuvit.
JR Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2006 Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2006 Soitin tänään paikalliseen hessumobiiliin. Tuolla numerolla eivät löytäneet lamppuja hellan luettelosta, mutta käyn ens viikolla kuilkuilemassa katalokin kuvia josko sitt löytyis. Noi mun ostamat bemarin vilkut taitavat olla ihan liian matalat katsastukseen - ainakin ovat huomattavasti matalemmat mitä sulla on kun eilen cruisingissa katteltiin.
Teac Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2006 Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2006 Jees, lamput tuli ja ihan kohtuu hyvän kokosilta vaikuttaa. Joo koko vaikuttaa ihan hyvältä mutta väri ei näytä samalta kun orkkis markkereissa Ja jus tuo väri on tuottanut pään vaivaa. Vesteråsin reissulta ostin yhdet, mutta eipä osunut väri niissäkään kohdalleen, kun tuo väri on lähempänä keltaista (oisko amber?) kun oranssia.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään