Jump to content

Kampiakselin stefan vaihto

Recommended Posts

Kirjoitettu

Eli kampiakselin stefan vaihto olisi edessä. Onko iso homma vaihtaa...? :-[

Kirjoitettu

Vuotaako sulla etupään vai takapään stefa, etupään saa ainakin kolmosissa vaihdettua moottoria irroittamatta. Päivän homma.

Kirjoitettu

Vuotaako sulla etupään vai takapään stefa, etupään saa ainakin kolmosissa vaihdettua moottoria irroittamatta. Päivän homma.

Etupään stefa.

Kirjoitettu

alakautta kannattaa, eli: auto ylös, ryömi alle, dampperi pois, vanha pois, uus paikallee, dampperi paikallee, ryömi pois alta, auto alas, done...

Kirjoitettu

HÄH,vai että päivän,aamupäivän,vai 1/4 osa.
Kirjoitettu

HÄH,vai että päivän,aamupäivän,vai 1/4 osa.

Etupään vaihto vie ammatilaiselta aikaa noin 2 tuntia ja takaosan vaihto noin 6 tuntia. Tänään kysyin ::)

Kirjoitettu

Etupään vaihto vie ammatilaiselta aikaa noin 2 tuntia ja takaosan vaihto noin 6 tuntia. Tänään kysyin ::)

Harrastelija vaihtaa molemmat 3:een tuntiin ;D

Kirjoitettu

Harrastelija vaihtaa molemmat 3:een tuntiin ;D

Mahdollisesti voisi olla mahdollista... ;)

Kirjoitettu

Mahdollisesti voisi olla mahdollista... ;)

Lopputuloksesta ei tosin takuuta :-[

• 3 months later...
Kirjoitettu

mulla alkaa vaihtorumba tänään...

Meneekö dampperi samalla vaihtoon...?

• 8 months later...
Kirjoitettu

Meneekö dampperi samalla vaihtoon...?

Mites nää hommat meni?

Minulla olisi edessä tässä lähiaikoina...

Sam

Kirjoitettu

Mites nää hommat meni?

Minulla olisi edessä tässä lähiaikoina...

Sam

Dampperin hubi menee vaihtoon stefan kera  m/ Osat on hankittuna itsellä, mutta vielä pitäisi vaihtaa ne.

Kirjoitettu

Eihän tota dampperia tai hubia tarvi vaihtaa jos se on ehjä  ???

Kirjoitettu

Eihän tota dampperia tai hubia tarvi vaihtaa jos se on ehjä  ???

Ainakin itsella tuo hubi on kulunut ja sen seurauksena falskaa öljyä ulos.

Kirjoitettu

Ainakin itsella tuo hubi on kulunut ja sen seurauksena falskaa öljyä ulos.

ettei vaan jakopään kopan stefa oo kulunu, siks hubin juuresta vuotaaa..

Tai se viddumainen tiiviste öljypohjan jakopään kopan alareunassa,  sitä ei saa vaihedettua ilman öljypohja raottamista / moottorin pois nostoa ?

ja sitte mopo karkaa käsistä...  ;D

Kirjoitettu

ettei vaan jakopään kopan stefa oo kulunu, siks hubin juuresta vuotaaa..

Tai se viddumainen tiiviste öljypohjan jakopään kopan alareunassa,  sitä ei saa vaihedettua ilman öljypohja raottamista / moottorin pois nostoa ?

ja sitte mopo karkaa käsistä...  ;D

Katsotaan kuinka äijän käy... ::)

Kirjoitettu

Eikös se takapään stefa ole jo vähän sviddumaisempi homma vaihtaa.

taitaa mennä päivä jos toinenkin tavalliselta sutenööriltä.

Mulla on edessä kanssa  oisko jollain tarkempaa tietoa rojektista.

Kirjoitettu

mitäs sill on väliäkään jos vuotaa, tulee uusittuu öljyä, ei tartte vaihdella öljyä niin usein..

noh katastusmiehet kuulemma alkavat tiukentaa öljyvuotoja..  piilo viherpiipertäjiä ovat  ;D

Kirjoitettu

Eikös se takapään stefa ole jo vähän sviddumaisempi homma vaihtaa.

taitaa mennä päivä jos toinenkin tavalliselta sutenööriltä.

Mulla on edessä kanssa   oisko jollain tarkempaa tietoa rojektista.

Itse vaihtaisin tuon stefan 2 tuntiin kun joutuu laatikonkin ottamaan pois. Tietysti jos y-putki on jumissa niin aika on hieman toinen. Ei se ole kovin paha homma. Laatikon irroitus on suurin jopi mutta tunti suuntaansa menee vaan kun tietää mitä tekee.

• 2 years later...
Kirjoitettu

millä olette saaneet ton hubin kampiakselin päästä irti.tuntu olevan aika hemmetin lujassa pultin irroituksen jälkeen vielä???ulosvetäjällä vai pelkästään vasaralla koputtelemalla

Kirjoitettu

millä olette saaneet ton hubin kampiakselin päästä irti.tuntu olevan aika hemmetin lujassa pultin irroituksen jälkeen vielä???ulosvetäjällä vai pelkästään vasaralla koputtelemalla

Mulla se kaiketi otettiin TI ulosvetäjällä.

Kirjoitettu

ulosvetäjä.

monta oon kokeillu ja paras löyty ihan hongkokista, pikkasen joutu rälläköimään kynsiä että sopii mutta hyvä tuli.

Kirjoitettu

kuinka helvetin lujassa teillä on toi hubi ollut???kokeilin ulosvetäjällä ja pultin paikalla 1/4 jatkovarsi niin aika hemmetin lujasti jo kokeilin vääntää niin ei hievahtanutkaan??onko siinä akselin päässä kartio ja kuinka paljon olette joutuneet takomaan samanaikaisesti kun vetopäällä??

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...