Jump to content

Camaron käynnistymisongelma

Recommended Posts

Kirjoitettu

Auto on Camaro Iroc-Z -89 (5.0 TPI). Ongelma on semmonen että jos auto seisoo käyttämättömänä päivän tai pari, niin ei meinaa lähteä millään käyntiin. Pitää yrittää n.10-20 kertaa ennen kuin lähtee. Lämpimänä lähtee hyvin, ja sitten jos seisoo pitemmän aikaa, esim viikon, niin lähtee taas ekalla. Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia tai hyviä arvauksia mistä tämä vika voisi johtua?

Kirjoitettu

mä en kyllä mistään mitään tiedä, mutta lähtisin etsimään vikaa mm. seuraavista

-polttoaineen paine (pumppu ilmeisesti tankissa), itse odotan käynnistettäessä muutaman sekunnin virrat päällä ennen starttausta, että paineet nousee

-vettä polttoainejärjestelmässä, suodattimen tarkastus/vaihto

-tyhjäkäyntimoottori(IAC) ei avaa "ryyppyilmaa", voi kokeilla auttaa pieni kaasun painaminen käynnistyksessä, IACn puhdistus

JanneJ

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

Mulla oli Trans am -90 5.7 tpi:n kans ihan sama ongelma. Ajelin koneen lämpimäks ja päästin bensakiskosta paineet pihalle. Vähän ajan päästä käynnistin, ja hyvin lähti. Mulla siis suuttimet vuoti bensat imusarjaan, ja auto kasteli käynnistyksessä. Suuttimia voi pestä, mut ei oo varma tuleeko ne kuntoon.

• 5 months later...
Kirjoitettu

Taas camaro temppuilee. Ensin rupesi sammuilemaan tyhjäkäynnillä, sitten ajonkin aikana. Laitoin jäänestoa tankkiin, jonka jälkeen heti sammui muutaman kerran, mutta kun käynnistin aina uudestaan ja käytin lämpimäksi, niin sitten toimi täydellisesti. Kesti muutaman päivän hyvänä, ja nyt sammuilee taas. Nyt ei sitten enää meinaa millään lähteä enää käyntiinkään.

Auto oli isossa huollossa keväällä, jossa käynnistysongelman syyksi arvioitiin viallista lämpötila-anturia. Se vaihdettiin, ja käynnistyminen parani, mutta ei tullut ihan täydelliseksi.

Nyt sitten näitä käymisongelmia. Hyviä arvauksia mahdollisista vikakohteista otetaan vastaan!

Kirjoitettu

Vuotavia suuttimia ounastelen. Kokeiles startata antaen heti reippaasti kaasujalkaa ( ei pumppausta ). Jos saat jostain bensanpainemittarin, mittaile paineet koneen sammutuksen jälkeen. Pitäisi pysyä pitkään yli 10 psi:ssä. Jos ei pysy, joku vuotaa....

Kirjoitettu

Senior Sammuilikos sulla sillon ajostakin? Ei kai?

Vuotavilla suuttimilla kai käynnistys on huono muttei kai ajosta hyydy. Tietysti jos vuoto on oikeen paha ni kaippa sekin mahollista on.

Kirjoitettu

Sammuili pahimmillaan ollessaan. IAC:n vaihto auttoi siihen, vanha oli juntturan rajamailla. Karstassa ja piessä koko läppärunko (se EGR:n perkele... >:( )

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Mulla oli 305TPI:ssä pa paine regulaattorin kalvo revenny,jolloin se

vuoti paineet imusarjaan.Eikä se pa painekaan ollu enää oikee.Edellisessä autossa,2.0i sierrassa oli sama vika,joten tiesin heti ettiä camarostakin vikaa sieltä saman tyyppisten oireiden ilmaannuttua.

Kirjoitettu

BTW, katseltiin HH75:n kanssa autoa pari viikonloppua taaksepäin ja kun autosta otti flektien sulakkeen irti niin auto käynnisty heti ja ei enää sammuillut. Ihme homma...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...