Jump to content

350tpi:n häkälukemat korkeella?!?

Recommended Posts

Kirjoitettu

Eli siis.. Häkä oli katsastuksessa yli seiskan, katto olis viidessä, muut arvot oli ok. Auto on seissyt pari vuotta ja ennen sitä taisi häkä olla jotain alle kahden, missä vika? Onko lambda paska, sökö, rikki, arsesta... Vai jotain muuta? Kiitos kaunis mikäli jollain ollut sama ongelma ja tietää syyn.. Kone on siis -86 vetten 350tpi.

Kirjoitettu

Vika korjattu, nou hätä enään. Häkälukemat korjaantuivat, eli tipahti 1.4, ku sai lambdan vaihdettua..

Lisäksi tapahtui muutakin mielenkiintoista.. Auto on tehnyt jo sen neljä vuotta jonka minulla ollut, seuraavaa:

Tyhjäkäynti lämpimänä seilas välillä 500 - 1500 noin karskisti sanottuna.. Kun otti IAC:n irti, käynti tipahti 800 paikkeille ja jäi sinne. Lambdan vaihdon jälkeen käynti pysyy 800, oli IAC paikoillaan tai ei. Tämä siis lämpimänä, kylmänä käynnissä ei siis ollut aiemminkaan vikaa.

Eli se hlvtin seilaaminen johtui siitä satnan lambdasta.. Tosin auton häkä edellisinä vuosina oli 1.5, mielenkiintoista, eli ei tartte olla iso vika, kun se on päässä.. ::)

Kirjoitettu

Autodata neuvoo vaihtamaan lambdan max 50000km välein.

Kuinkahan monessa vaikka 15v 300tkm autossa se on alkuperäinen ja sit viedään johonkin merkkiliikkeeseen ja haetaan muutaman satasen lasku 25€ osasta ku on niin ihmeellisessä ruiskussa sata vikaa yhtaikaa.

Tällä en osoittanu ketään mutta tuommoseen oon törmänny monesti.

Kirjoitettu

Autodata neuvoo vaihtamaan lambdan max 50000km välein.

Kuinkahan monessa vaikka 15v 300tkm autossa se on alkuperäinen ja sit viedään johonkin merkkiliikkeeseen ja haetaan muutaman satasen lasku 25€ osasta ku on niin ihmeellisessä ruiskussa sata vikaa yhtaikaa.

Tällä en osoittanu ketään mutta tuommoseen oon törmänny monesti.

Näin se on. Omassa pirssissäni ( 2 lambdaa ) toinen näyttää eri arvoja kuin toinen. Ei ne lambdat ikuisia ole... ja vaihtoon menevät ensi viikolla.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...