Jump to content

Musta laatikko 4.gen.vm.-99 uudemmissa (blackbox)


Recommended Posts

Kirjoitettu

Camaro's for 1999 received a black box which records data up to 5 seconds before an accident for use in analyzing air bag, ABS, and other data during a collision.

Kirjoitettu

Niin, Floridassa on tapaus missä yliajaja tuomittiin boxin tietojen perusteella, oikeuden määräyksellä saivat lukee, ajo kännis lapsen yli 30mph alue ja boxi kerto et 70mph jätkäl vauhti ei jarruttanu. Saabeissa on kans ja euroopassa ei ole viel annettu lupaa lukee niitä. Todenäkösesti tulevaisuudessa poliisi lyö OBD johon kii ja antaa sakot ylinopeudesta viimesen 100 käynistyksen aikana jep jep...

Kirjoitettu

Löysin kerran tuontiauton takakontista (9000 cs) "mustan laatikon". Semmonen n. 30x5x2 cm musta muovilaatikko jonka sisällä oli filmiliuska ja ledi pattereineen jousen päässä. Ledi syttyi kun liikahti. Erittäin yksinkertainen keksintö.

Eli tarkoitus on varmaan piirtää jotain sykkyrää sille filmille esim kolarissa.

Lootan takana luki jonkun (kuulemma ruotsalaisen vakuutusyhtiön) nimi.

 

Nuo ajotiedothan on ollut julkista tavaraa jo kauan kuormaautoissa (piirturi). Onneks ei vielä sakoteta kiekon perusteella koska autoilla ajetaan maanteillä lähes aina n. 90 ja alamäkeen enempi. Poliisit kattoo aina kiekon ensimmäisenä kun 3+ akselisen pysäyttävät.

Väittelin yks päivä sinisedän kans et pitääkö betoniautossa käyttää (mul ei ollu) ja voitin. Sanoi et siinä rajoilla. :D (paikallisliikenteessä ei tarvi)

 

Tämähän liittyy melkein topicciin... ;D ;)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...