Jump to content

Hietalan kahdeksikko 5.0L manuaali.

Recommended Posts

Kirjoitettu

Eli 21.Heinäkuuta 2006 kello 12.23 tein kaupat Firebird Formulasta. 8)

Auto löytyi kaverin vihjeen perusteella kuusamosta ja oli kaiken lisäksi juuri oikean värinenkin. Pientä ennakoluuloa oli manuaali version suhteen,vaan kylläpä tuo vääntävän V8sin yhteydessä on todella mukava käytettävä, ei tarvitse hämmentää jatkuvasti kuten vajaakoneisissa japseissa  :D

Auto paljastui liikkeen pihassa TBI vehkeeksi ??? ??? vaikka ilmoitukses oli TPI. No koeajon jälkeen olin silti myyty mies,on se vaan hieno tunne joka kerta ku tohon pulkkaan istuu ja lyö padan tulille. Autossa on ainaki edelin putkisto,peltisarjat tosin uupuu.

Kilsoja mittaris ostohetkellä oli n.201000km

Tiedossa oleva tekniikka yms..:

5.0L V8 TBI-ruisku :-\

Manuaali loota (T5)

Aavikkoperä

Teho Putkisto

WS6 alusta

Ilmastointi + kaikki sähkö härpäkkeet.

Vakio 16" alut coopperin 245/50 kumeilla.

Cd-Soitin + kajareita,ihan kivat bassot.

NIIN ja ei ole vähä päästöinen eli ei kattia...

Lisää juttua ja infoa/tekniikkaa tulee kunhan kehtaan kirjoittaa lisää  :D

-e- saa kommentoida vapaasti.  :)

• Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Hietala81

38

• Mika

3

• maka

3

• Jake

2

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

Heti ekana iltana kylälle tsuppia ottaa velipojan ja parin muun kaverin kans, ite en kuvassa näy,karjalaa "pari" pulloa nauttineena unohduin kuvasta :-[ :-[ :D

Hehee_100kb.jpg}

Hehee_100kb.jpg_thumb

Kirjoitettu

Katohan! Johan se loytyi sitten vihdoin ja viimein kasi Hietalallekin. ;D

Hyvaltahan tuo nayttaa. Onnea hankinnan johdosta.

Kirjoitettu

kiitos kiitos! yks hehku on palanu takavalosta,muuten tuntus pirssi pelaavan hyvin ::)

-e- kuvat otettu mun kamera kännyllä,eli laatu ja värit persiistä >:(

-e-Auto on lähtöisin oulusta josta talvella päätynyt kuusamoon ja ny mulle. Kellää tietoa/historiaa tästä autosta? Rekkari on ollu eri alun perin,laitan tänne entisen rekkari tunnuksen kunhan kerkeen.

Kirjoitettu

TBI ylivoimaa tuntus olevan ku on paljo virkeempi mitä olen puheiden perusteella luullu ???

Ku ei oikein kuivalla asvaltilla riitä noilla 245:lla pito ku valoista lähtee, ykkösellä ku lyö lämän tiskiin ni vetää kivasti tyhjää , onko tää normaalia Tbi mosalla?? vai onks tää joku epänormaali malli :o

Äänet ainaki on kivat,eli tehoputki on vaihdettu joskus orkkiksen tilalle.

-e- tosin ku edellinen oli v6:lla ni varmaan mikä vaan kasi tuntuu ärhäkältä :D

Kirjoitettu

Nokka vaihtoon ja peltipakosarjat vielä niin karkaa käsistä koko auto... ::)

Kirjoitettu

Nokka vaihtoon ja peltipakosarjat vielä niin karkaa käsistä koko auto... ::)

Mistäs tietää et onko tässä se aavikkoperä?

Niin ja kuis paljo peltisarjoista köyhtyy?

Kirjoitettu

Mistäs tietää et onko tässä se aavikkoperä?

Niin ja kuis paljo peltisarjoista köyhtyy?

Siinä pitäis vissiin olla 3.08. Ellei joku oo sitten jälkeenpäin menny vaihtelee...

Halvimmat peltisarjat tais olla alle 200e ja siitä sit ylöspäin.

Nyt tais löytyä Jukalle brother in arms! TBI = todellista ylivoimaa! 8)

Kirjoitettu

Meillä oli -89 Ponussa n. 1000-1200rpm & 100km/h.... aavikkoperäisessä.

Kirjoitettu

Tässä on 100kmh vaudissa noin 1100rpm 5-vaihteella.. tää on manuaali.

-edit- tarkistettu tääkin asia, kierroksia on se n.1500rpm

Kirjoitettu

Tässä on 100kmh vaudissa noin 1100rpm 5-vaihteella.. tää on manuaali.

Mun mielestä olisi aavikkoperä...

Kirjoitettu

jep, t-5ssa 4- vaihde on suora, 5:n loikkari. sulla taitaa olla aavikkovälitysten Äiti takana, jos 100kmhn vauhdissa 5:lla 1100rpm! Mulla oli 3.45:1 perällä 5:lla 2250rpm..

Kirjoitettu

Mukavaa, että Hietalakin löysi kauan odotetun kasin ;) 8)

:D :D 8)

Kirjoitettu

jep, t-5ssa 4- vaihde on suora, 5:n loikkari. sulla taitaa olla aavikkovälitysten Äiti takana, jos 100kmhn vauhdissa 5:lla 1100rpm! Mulla oli 3.45:1 perällä 5:lla 2250rpm..

Saatto olla et oli vähä myötästä, pitää tarkistaa ku kerkee. No ku on kunnon aavikkoperä ni ei ainakaan huiput ole välityksistä kiinni ;D

Kirjoitettu

Katoppa jos löytyy RPO-tarra jostain,sieltä saa koodit purkamalla mikä perävälitys (ainakin alunperin) on.Omasta 89 Formulasta ko.tarra löytyy keskikonsolin lokerosta.RPO-koodien purkuun löytyi jostain täältä linkkikin, olisko ollut thirdgen.orgin sivuilla nuo koodien selitykset tai pistä tänne ni eiköhän sen joku saa selvitettyä..

Kirjoitettu

Katoppa jos löytyy RPO-tarra jostain,sieltä saa koodit purkamalla mikä perävälitys (ainakin alunperin) on.Omasta 89 Formulasta ko.tarra löytyy keskikonsolin lokerosta.RPO-koodien purkuun löytyi jostain täältä linkkikin, olisko ollut thirdgen.orgin sivuilla nuo koodien selitykset tai pistä tänne ni eiköhän sen joku saa selvitettyä..

joo tolta meijän kerholaiselta jonka nicci on hannux niin sillä onaikas kattava koodi opas omilla sivuillaan ;D ;D
Kirjoitettu

Juu,kaivellaa koodi esiin heti ku ehdin. Kyl on muikee vehe,ikäisekseen hyvä ajaa..ei vetele edes täällä pohjoisen uraisilla teillä. Menee vakaasti ku juna 8)

On tullu kilometrejä ihan kivasti :)

Kirjoitettu

----------------------------- kuvia tulossa lisää huomenissa----------

Lisä kuvat edelleen ottamatta,vaan aloitampas tähän vika/puute listan:

Viat/puutteet jotka havaittu 22.07.2006:

-Konepellin kaasu jouset loppu.

-Takakontin kaasu jouset loppu.

-Pelkääjän paikan turvavyön ylä "kela" ei vedä vyötä sisään.

-Vasemman etuvilkun hehku palanut.

Lisäksi pieniä ruoste piseitä kuskin puolen pelleissä siellä täällä,on näköjään ajettu suolassa >:( >:( no kori onneks pohjasta ja muualta täysin ruosteeton ja ehjä.

Maalipinta noita piseitä lukuun ottamatta ihan ok. Naarmua yms tietenkin löytyi ja ei ole aina ollu näköjään roiske läppiä >:( Hyvin hiekka puhallettu renkaiden takaa ala helmaa >:( :'(

No maalataan koko auto ku keretään, ny syksyn aikana ei tosin ole varaa muuhun ku kevyeen paikka maalailuun ja meikkaukseen :-\

Kirjoitettu

100kmh vauhdissa tasasella n.1400-1500rpm. Tuli toikin tarkistettua,eli lienee tavallinen aavikko välitys mun autossa :)

Kirjoitettu

Tuli sit ostettua chiltonin korjaus opas, kattaa kaikki mallit vuosilta 1982-1992 :)

Ny ei tarvi ainakaan olla ihan sormisuussa jos ja kun joku paikka poikii ::)

Kirjoitettu

Tuli sit ostettua chiltonin korjaus opas, kattaa kaikki mallit vuosilta 1982-1992 :)

Ny ei tarvi ainakaan olla ihan sormisuussa jos ja kun joku paikka poikii ::)

mistee löysit ja minkä hintanen opus?täällä on kans yks sellanen tyyppi et on sormi suussa ja toinen jossain minne ei valo paista kun joku vika tulee :-[

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...