Jump to content

3-gen:in alustasta


Recommended Posts

Guest Jukke

Auton takapää tuntuu oudon "vetelältä", varsinkin rajummin kiihdyttäessä, tuntuu että perä yrittäisi kammeta sivulle (mikä tuskin mahdollista moottoritie nopeuksissa), suoristuu kyllä heti kun vähän höllää...Ajattelin että voisikohan joku noista pitkittäis tai poikittais tankojen puslista olla väljä että perä pääsisi "kiertymään" vai mikähän voisi olla syynä?

Iskarit uudet ja vakaajan päissä uretaania.

Link to post
Share on other sites

Auton takapää tuntuu oudon "vetelältä", varsinkin rajummin kiihdyttäessä, tuntuu että perä yrittäisi kammeta sivulle (mikä tuskin mahdollista moottoritie nopeuksissa), suoristuu kyllä heti kun vähän höllää...Ajattelin että voisikohan joku noista pitkittäis tai poikittais tankojen puslista olla väljä että perä pääsisi "kiertymään" vai mikähän voisi olla syynä?

Iskarit uudet ja vakaajan päissä uretaania.

Olisko autossa lukkoperä? :Dse meinaan vääntää perää sivulle ku antaa "hanaa"katoppa jääkö 2 mustaa viivaa asfaltille ;)
Link to post
Share on other sites
Guest Jukke

Olisko autossa lukkoperä? :Dse meinaan vääntää perää sivulle ku antaa "hanaa"katoppa jääkö 2 mustaa viivaa asfaltille ;)

 

On lukkoperä, ei kyllä toimi kunnolla, pitäisi kai litkut vaihtaa.

Ei tuo edellä mainittu vika häiritse muualla kuin motarilla, kun alkaa tuota vauhtia olla tarpeeksi...ei olisi niin väliksi tuon perän kampeeminen...

Link to post
Share on other sites
Guest Jukka

En muista miten oli nuissa poikkitukivarsien puslissa, mutta orgis panhardin pulteissa toinen pää on ohuempi kuin toinen. Vastaavasti puslan holkissa on tasapaksu reikä, ja pultin ohuempaa päätä tukemaan on holkkiin laitettu kolme pientä täppää.

Nyt kun itelle tuli energyn puslat jossa on tasapaksu reikä, niin laitoin samalla tasapaksut pultit ja porasin kiinnityskorvien reiät niin että niihin ohuempien päiden reikiinkin menee paksumpi pultti.

Link to post
Share on other sites
  • 3 years later...

Mistäs toi irtosi ? Kolaus hanttimiehen puolelta takaa kun käänsin oikealle hiljaisessa vauhdissa.

On ollut jo kauan puoliksi toi pultti poikki.

Ei vaikuttanut ajamiseen = hiljaa nilkutin kotiin.

 

En ilman tunkkia nähnyt ainakaan...

Joku vakaajatangon pää ? Iskarin alakinnitys ei ainakaan ole.

 

http://www.aijaa.com/img/b/00195/4584941.jpg

Link to post
Share on other sites

Mistäs toi irtosi ? Kolaus hanttimiehen puolelta takaa kun käänsin oikealle hiljaisessa vauhdissa.

On ollut jo kauan puoliksi toi pultti poikki.

Ei vaikuttanut ajamiseen = hiljaa nilkutin kotiin.

 

En ilman tunkkia nähnyt nähnyt ainakaan...

Joku vakaajatangon pää ? Iskarin alakinnitys ei ainakaan ole.

 

http://www.aijaa.com/img/b/00195/4584941.jpg

Juu, ns. koiranluu, tai se mitä siitä on jäljellä. Puslatkin näköjään kadonnet  ::). Omastani rikoin ko. kallistuksenvakaajan molempien puolien hilppeet routavauriossa mökkitiellä  ;D

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Auton takapää tuntuu oudon "vetelältä", varsinkin rajummin kiihdyttäessä, tuntuu että perä yrittäisi kammeta sivulle (mikä tuskin mahdollista moottoritie nopeuksissa), suoristuu kyllä heti kun vähän höllää...Ajattelin että voisikohan joku noista pitkittäis tai poikittais tankojen puslista olla väljä että perä pääsisi "kiertymään" vai mikähän voisi olla syynä?

Iskarit uudet ja vakaajan päissä uretaania.

 

Todella vasyneet jouset ja iskarit saattaa olla myos osasyyna.

Painat kaasua motarilla niin pera pyrkii kyykkaamaan (kun jouset ei juuri pista vastaan) ja panhardi tyontaa peraa sivuun,

Huonot puslat takatukivarsissa ja panhardissa korostaa ilmioa.

 

Uudet puslat saa halvalla, jousiet ja iskarit kannattaa vaihtaa edesta ja takaa samaan aikaan.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...