Samppa383 Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2004 Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2004 Elikkäs kysymys kuuluu, että moottori, joka on otettu EI ilmastoidusta autosta, jossa on ollu vain kaksi nopeutta, niin voiko sitä käyttää neli nopeuksisena, ko itel on neli nopeuksinen järjestelmä. Ja toi vanha moottori, joka oli alun perin ei oikee sovi tohon uuteen koteloon.. Käämi näyttäis olevan hiuka isompi ko tossa ei ilmastoidun moottorissa... Alkuperäisen motin akseli on liian pitkä tohon uuteen puhallin koteloon.. huh.. Toivottavasti joku saa selvää täst mun teksistä.. Siis ei puhuta syylärin flektistä..
Nova Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2004 Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2004 Eikös puhaltimen nopeus säädetä vastuksien avulla joten moottori pitäisi käydä, mikäli se ei haukkaa liikaa virtaa sulakkeeseen nähden.
Samppa383 Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2004 Joo eiko sitä meinasin juur, että voikohan sille motille antaa enemmän virtaa.. Käämi on hieman pienempi.. Mitään tietoja ei moottorin kyljestä löydy. Se on kert alun perin ollu vaan 2 nopeuksisena.. Kokeilemalla tietty näkee, sulakkeet paukkuu ja johdot sulaa.. heh
jani73 Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2004 Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2004 Joo, multahan sä ton kotelon ja moottorin kävit hakemassa, joten ajattelimpa laittaa tänne oman näkemykseni. Mun sähköopin mukaan tuo puhaltimen moottori pyörii niin monella nopeudella + 1 kun siellä kotelossa on niitä esivastuksia. Joten täydellä pyörimisnopeudella virta ei kulje minkään esivastuksen läpi vaan puhaltimen moottorille menee täydet 12V jännite. Eli niinhän se toimii suurin nopeus siinä sun alkuperäisessäkin ilmastoidun mallin puhaltimessa. Mun mielestä ei pitäis ottaa senkään vertaa virtaa kun ilmastoidun mallin puhaltimen moottori, kun on vielä vähän kapeempi tuo siipipyöräkin, niin tuskin se moottorikaan on isotehoisempi. Ja ei ne esivastukset niin isoja oo, että kusauttais sulakkeen tai johdon.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään