Jump to content

Ohjaussimpukassa väljää

Recommended Posts

Kirjoitettu

Onkos tota simpukkaa mahdollista jotenkin säätää (-87 GTA), kun on aikojen saatossa tullut ohjaukseen vähän väljää. Siinähän näyttäis olevan joku ruuvi päällä, mutta mihinkähän suuntaan ja miten paljon sitä uskaltaisi kääntää. Oiskohan täällä joku perehtynyt simpukan saloihin?

Joo, väljä ei ole apusimpukassa, se ja raidetangonpäät on just vaihdettu. Vasta vaihdettuani ne huomasin, että klappi ei kokonaan kadonnut, tosin pieneni kyllä huomattavasti.

Nyt kun kääntää rattia vähäsen niin ohjausakseli pyörähtää, mutta

simpukasta lähtevä vääntövarsi ei vielä liikahda mihinkään, ennekuin kääntää rattia vähän lisää.

Kirjoitettu

Tuomioni tietämättömänä: Autosi on aliohjautuva... muuta mä en osaa sanoo :-[ mut eikös se kellon suuntaisesti kiristy/pienene ja sit toisinpäin... näin ainakin maalaisjärki sanoo

Kirjoitettu

Hmmmm. Onko täällä rolleja.....vastataan ihan puuta heinää asialliseen kyssäriin. >:(

Siis simpukkaa voi kiristää ruuvista joka on siinä päällä. Siihen ei välttämättä päde nämä normaalit kiristys yms. jutut kun ei tiedä mihin se ruuvi vaikuttaa. Ruuvi siirtää muistaakseni jotain osaa simpukassa joka vaikuttaa muistaakseni kuularuuveihin tai vastaavien asentoon. Kannattaa kokeilla onko välystä myös kun pyörät ei ole suorassa, koska yleensä välys on juuri keskialueella. Jos välystä ei juuri ole pyörät käännettynä, ei minun mielestäni hirveesti kannata ruveta säätelemään. Sitten säätäminen on aika v. mäinen homma ja usein se kompromissi muiden ominaisuuksien kanssa kuten jäykkyyden ja ohjauksen palautumisen. Eli jos kiristää niin palautuminen huononee ja voi tulla muutenkin jäykkä ohjaus ja katsastuksissa ongelmia. Ruuvia voi kyllä ihan huoletta kokeilla säätää, kun ei se mitään riko, jos ei kiristä liikaa yms... Tällöin kannattaa kyllä merkata muistiin asento josta lähdettiin säätämään, jolloin päästään alkuperäiseen asentoon takaisin. 8)

Kirjoitettu

kiristäminen ei oikein kannata, koska simpukasta tulee jäykkä ja jos jättää herkäksi välystä jää. itse säädin välyksen pois siitä ruuvista ja totesin uusittava on. ostin käytetyn sinpukan south west tradeltä joku aika sitten, mutta en ole ehtinyt vielä vaihtaa. samalla uusin apusimpukankin, sitten kaikki ohjaus lelut onkin vaihdettu alapalloja myöten.

Kirjoitettu

Hmmmm. Onko täällä rolleja.....vastataan ihan puuta heinää asialliseen kyssäriin. >:(

Sanoinpa että muuta en oikein ossaa sannoo... maalaisjärki vain puhui... tälläkertaa väärässä paikassa :-[

• 1 year later...
Kirjoitettu

hei se kannattaa purkaa siinä on pienen pieni välys akselin suunnassa!! ainaki mulla.. sen saa säädettyä mut kannattaa ottaa käteen se simpukka! jos sitä päällä olevaa kiristää rikkoo pian paikoja jäykkyydestä puhumattakaan!!:)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...