Jump to content

LT1 vesipumpussa olevan lämpötila-anturin vaihto?

Recommended Posts

Kirjoitettu

Saako vaihdettua niin, että ei tarvitse tyhjentää koko jäähdytysjärjestelmää. Eli paljonko mahtaa tulla vesiä ulos kun ton nappaa irti?

Eli tuo Engine Coolant Temperature sensor (used by the PCM) : http://shbox.com/1/temp_sensor1.jpg

Kirjoitettu

Mä kun otin ton anturin irti, niin tyhjensin syylärin. Mutta silti sieltä tulee jonkin verran vettä kun sen irrottaa.

Kirjoitettu

Tai pistät korkin alle muovikalvon tai tukit sen paisariin menevän letkun tai ei kumpaakaan ja oot nopee niin joko ei tu mitään ulos tai ihan vähän kun se ei saa ilmaa tilalle

• 7 months later...
Kirjoitettu

itsellä anturi hajalla kanssa. >:( Mistäs noita saa ostaa ja mitä maksaa?? ??? Olisko ehkä jossain Opelissa tai muissa GM sama??  ::)

Kirjoitettu

En tiiä ooppeleista mut jenkkien anturit maksaa about 10€ kpl tarvikkeena. Löytyy kaikista jenkkitarvikeliikkeistä ja ehkä joistakin tavallisista tarvikepuljuistakin. Kts. sivun yläreuna.

Yleensä tommosen vaihto käy siivosti kun pistää sormen reiälle siksaikaa kun saa uuden hollille.

Kirjoitettu

Omani ostin ebaysta mutta sitä myyjää ei näkynyt enää...

COOLANT - TEMP SENSOR (PCM)

AC-Delco # 213-310

GM Part # 15326386

Hinta jenkeissä $10.95

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

Mä kun otin ton anturin irti, niin tyhjensin syylärin. Mutta silti sieltä tulee jonkin verran vettä kun sen irrottaa.

Lohkosta tulee vielä vettä vaikka kuinka vaikka syyläri olisi tyhjä.
Kirjoitettu

Lohkosta tulee vielä vettä vaikka kuinka vaikka syyläri olisi tyhjä.

Niin tulee. Lohkosta proput auki ni ei tuu enää.

Kaikenkaikkiaan tuolla on n. 14 (muistaakseni, vai oliko se 12... dementia prkl) litraa nestettä, josta nelisen litraa on syylarissa, loput majailee lohkossa.

Kirjoitettu

Just oon tapellu vesipunpun kanssa parina päivänä.

samalla tuli pestyä hammasharjalla koko koneen etuosa.

en tiedä kun ne puhuu ettei opti kestä vettä , itse ainakin pesin liuottimella ja reilulla vedellä ja toimii moitteettomasti.

on muuten aika kettumainen vaihtaa.  mutta kun purkaa kaiken ylimääräisen edestä pois niin kyllä se onnistuu

puolet hommasta alakautta ja on muuten aika sottasta hommaa.

pitää laittaa kuvia jos jollakin muulla tulee vaihto eteen niin ainakin vähän apua.

punpun sain nopeasti hartolasta maanantai iltana tilasin 5 n aikaan niin oli jo tiistai aamuna jyväskylässä.

Kirjoitettu

en tiedä kun ne puhuu ettei opti kestä vettä , itse ainakin pesin liuottimella ja reilulla vedellä ja toimii moitteettomasti.

Eli ei siis mene kuin jokunen viikko, ehka pari kuukautta, niin johan LOB kiroilee taalla kayntihairioita jne.  ;) ;D

Kirjoitettu

Saa nähdä . saahan ne paikat kuivaksi.

Emmää nyt kuitenkaan painepesurilla sitä vettä sohinu.

mutta oli paikat niin juutaan tahnaset että oli pakko jotain tehdä.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...