tug3 Kirjoitettu 6. Elokuuta, 2006 Kirjoitettu 6. Elokuuta, 2006 Jasså, nyt on jo lähellä. Nimittäin tuollaisen hankinta. Kaupat sovittu ja junalippukin ostettu. Huomenna tarkoitus lähteä aamujunalla kohti Trieriä (Saksassa Luxemburing vieressä) Tulilintua noutamaan... Ihan pakko avautua, kun ei meinaa nahoissaan pysyä... ...tää on aina sama juttu, kun "uutta" autoa ostamassa. Luulis, että olis tähän ikään jo vähän rauhottunu, mutta ei, sama pikkupojan joulunodotus joka kerta... Tosin täällä Euroopan takapajuloissa tuskaa joutuu kärsimään ihan eri tavalla, kuin koto-Härmässä. Täällä, kun tarjolla on vaikka mitä ja hinnat himottavia. Kaiken lisäksi kaupanteko on niin hidasta, että minä hämäläisenäkin olen todella hätähousu täällä! Sitä on kuin tulisilla hiilillä viikon istuisi! Mutta huomisaamuna junaan ja aamupäivästä alkaa rekisteröintiprosessi auton vaidettua omistajaa. Onneksi on vanha omistaja (F-body harrastaja, jolla tallissa veljensä kanssa 10kpl 2geniä!!!) mukana, joten eiköhän tuo vakuuttaminen ja rekisteröintikin saada äkkiä hoidetuksi. Ihan käyttökärryä etsiskellyt tässä jo 4kk (ennätyspitkä aika minulle) ja pari viikkoa sitten se löytyi. 1995 vuotinen Tulilintu. Valkoinen (juuri Se väri), tosin todella rumilla (joskus) punaisilla raidoilla. Normaaleilla hilavitkuttimilla ja automaatilla (muuta en ottaisikaan) ja Targa-katolla (ilman muuta). Koneena paljon parjattu 3.4l V6, mutta kahtotaan nyt. Itse luotan tuohon koneeseen käyttökärryssä. Rakenne ainakin on luotettava ja pienellä teholla ei keitetä lootaakaan niin helpolla. Kunto vaikutti asialliselta, takanurkan kolarointia ja sähkövikoja lukuunottamatta. Saa nähdä mitä syssyllä autoveroarpajaisissa tuosta sanovat... Ja sittenkun Suomeen syyskuussa tulen, niin saa tarjota edukkaita vanteita talveksi. Miksei myös kumeilla, mutta mieluusti valkkaan rengastuksen itse. Eli käyttöautoksi tulee... ...katsotaan miten äijän käy. Joutuuko vaimoke hinaamaan Tulilinnun joka aamu pihasta tielle...
gmc63 Kirjoitettu 6. Elokuuta, 2006 Kirjoitettu 6. Elokuuta, 2006 Jasså, nyt on jo lähellä. Nimittäin tuollaisen hankinta. Kaupat sovittu ja junalippukin ostettu. Huomenna tarkoitus lähteä aamujunalla kohti Trieriä (Saksassa Luxemburing vieressä) Tulilintua noutamaan... Ihan pakko avautua, kun ei meinaa nahoissaan pysyä... ...tää on aina sama juttu, kun "uutta" autoa ostamassa. Luulis, että olis tähän ikään jo vähän rauhottunu, mutta ei, sama pikkupojan joulunodotus joka kerta... Tosin täällä Euroopan takapajuloissa tuskaa joutuu kärsimään ihan eri tavalla, kuin koto-Härmässä. Täällä, kun tarjolla on vaikka mitä ja hinnat himottavia. Kaiken lisäksi kaupanteko on niin hidasta, että minä hämäläisenäkin olen todella hätähousu täällä! Sitä on kuin tulisilla hiilillä viikon istuisi! Mutta huomisaamuna junaan ja aamupäivästä alkaa rekisteröintiprosessi auton vaidettua omistajaa. Onneksi on vanha omistaja (F-body harrastaja, jolla tallissa veljensä kanssa 10kpl 2geniä!!!) mukana, joten eiköhän tuo vakuuttaminen ja rekisteröintikin saada äkkiä hoidetuksi. Ihan käyttökärryä etsiskellyt tässä jo 4kk (ennätyspitkä aika minulle) ja pari viikkoa sitten se löytyi. 1995 vuotinen Tulilintu. Valkoinen (juuri Se väri), tosin todella rumilla (joskus) punaisilla raidoilla. Normaaleilla hilavitkuttimilla ja automaatilla (muuta en ottaisikaan) ja Targa-katolla (ilman muuta). Koneena paljon parjattu 3.4l V6, mutta kahtotaan nyt. Itse luotan tuohon koneeseen käyttökärryssä. Rakenne ainakin on luotettava ja pienellä teholla ei keitetä lootaakaan niin helpolla. Kunto vaikutti asialliselta, takanurkan kolarointia ja sähkövikoja lukuunottamatta. Saa nähdä mitä syssyllä autoveroarpajaisissa tuosta sanovat... Ja sittenkun Suomeen syyskuussa tulen, niin saa tarjota edukkaita vanteita talveksi. Miksei myös kumeilla, mutta mieluusti valkkaan rengastuksen itse. Eli käyttöautoksi tulee... ...katsotaan miten äijän käy. Joutuuko vaimoke hinaamaan Tulilinnun joka aamu pihasta tielle... Varo vaan ettei käy ku mulla piti olla pieni kolari mut sit ku tutkittiin niin oliki vähän "isompi" n.7kg kittiä takaloksussa keula vino takaosa vinossa :'(saksan poikien korjaus taitoa >:(Toivottavasti sulla on parempi tuuri
tug3 Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2006 Onneksi olen nähny jäljet ja niitä ei ole vielä korjattu täysin, että tuskin on koko auto kierossa... ...toivottavasti. =) Samoin myyjä ei ole sheikki ali-hassan Pohjois-Saksan autokaduilla, vaan F-body harrasta ja vaikutti asialliselta kaverilta. Aika pahoja huijausyrityksiä on tullu nähtyä tänä kesänä ja todella "rehellisiä" kavereita myymässä "1-omistaja, alle 100tkm" autoja, joissa joka paikka löysällä ja pahimmillaan öljynvaihtotarra ovessa, jossa lukee 175tkm!!! Meitä on moneksi. =)DSC_0706.JPG_thumb
gmc63 Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2006 Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2006 Onneksi olen nähny jäljet ja niitä ei ole vielä korjattu täysin, että tuskin on koko auto kierossa... ...toivottavasti. =) Samoin myyjä ei ole sheikki ali-hassan Pohjois-Saksan autokaduilla, vaan F-body harrasta ja vaikutti asialliselta kaverilta. Aika pahoja huijausyrityksiä on tullu nähtyä tänä kesänä ja todella "rehellisiä" kavereita myymässä "1-omistaja, alle 100tkm" autoja, joissa joka paikka löysällä ja pahimmillaan öljynvaihtotarra ovessa, jossa lukee 175tkm!!! Meitä on moneksi. =) mulla oli SUOMALAINEN myyjä ja autoliike vielä
tug3 Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2006 mulla oli SUOMALAINEN myyjä ja autoliike vielä Juu, kyllä noita huijareita joka maasta löytyy... ...sen ainoon kerran kun mua on kusetettu 6-0 autokaupoissa, oli se myös Suomessa. Reilu 15v sitten ostin Fiat Ducaton, jonka joku rasvanen ihraperse myi mulle. Hyvin pelas 5000km, kunnes tuli venttiilivika. Syylliseksi paljastui pyöree OHC-nokka, joka oli "korjattu" välilevyjä lisäämällä! Onneksi käytetty nokka ei paljoa maksanu ja Bulgariaan se raato tais mennä sit eteenpäin. Sen jälkeen on tullu vähän katottua auton lisäksi myös sitä myyjää. Jos ei myyjä miellytä, niin täyttä hintaa en maksa. Kaikki autothan on Hyviä Diilejä, jos hinta on kohallaan. Myös pakkelikasat ja rautalankaviritteiset.
tug3 Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2006 No nyt kun nuo kuvatkin taasen toimivat, niin lisäsimpä tuonne kuvan ostohetkellä ja pistetään tähän alle vielä tuore kuva Tulilinnusta uudessa kodissaan täällä Härmässä... ...rumat raidat lähtivät. Samoin kuvassa olevat sumuvalot vaihtuivat jo huomiovaloihin. Jossen siis näette tuollaisen luukut alhaalla posottamassa, niin kyseessä ei ole teini-thyyning sumuvalot päällä. Ainakin täällä Reuna-Suomessa tuon voi nähdäkin, kun käyttökärrystä on kyse.DSC_1482.JPG_thumb
Mika Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2006 Lintukanta sen kun vaan kasvaa ;D Hienolta näyttää
TexFinn Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2006 Tuosta on hyva lahtea eteenpain.
tug3 Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2006 Tuosta on hyva lahtea eteenpain. Ulkoisesti tuolle tulee tuskin mitään tapahtumaan. Pidän tuota muotoilua niin onnistuneena, ettei sille oikein mitään voi tehdä sitä pilaamatta. Mitä tulee tekniikkaan, niin kärry on käyttöauto, joten ihan vähään aikaan ei siihenkään koske. Ylläpitoa ja kunnostusta lähinnä. Harrastekärryt on erikseen, ja niitä o nyt vähän liikaakin jo pihapiirissä. Mutta mistä sitä koskaan tietää mitä päähänpistoja sitä saa... Ylläpidosta: Onko kellään tietoa mistä jenkkilästä kannattaisi perusosaa tilata? Tulpanjohtosarjaa, suodattimia, ikkunannostimen moottoria ja sen semmoista... ...kun ei ole F-bodyja ennen ollut, niin ei ole paikat tiedossa. Pariin aiempaan olen Jenkeistä ja Euroopasta tavaraa ostanut, mutta ne eivät F-bodykamaa oikeen myy. No, Summit tietty, muttei sielläkään oikeen järkevään hintaan esim. ikkunanostimen moottoria ole...
gmc63 Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2006 Ulkoisesti tuolle tulee tuskin mitään tapahtumaan. Pidän tuota muotoilua niin onnistuneena, ettei sille oikein mitään voi tehdä sitä pilaamatta. Mitä tulee tekniikkaan, niin kärry on käyttöauto, joten ihan vähään aikaan ei siihenkään koske. Ylläpitoa ja kunnostusta lähinnä. Harrastekärryt on erikseen, ja niitä o nyt vähän liikaakin jo pihapiirissä. Mutta mistä sitä koskaan tietää mitä päähänpistoja sitä saa... Ylläpidosta: Onko kellään tietoa mistä jenkkilästä kannattaisi perusosaa tilata? Tulpanjohtosarjaa, suodattimia, ikkunannostimen moottoria ja sen semmoista... ...kun ei ole F-bodyja ennen ollut, niin ei ole paikat tiedossa. Pariin aiempaan olen Jenkeistä ja Euroopasta tavaraa ostanut, mutta ne eivät F-bodykamaa oikeen myy. No, Summit tietty, muttei sielläkään oikeen järkevään hintaan esim. ikkunanostimen moottoria ole... Kokeileppa noit meijän mainostajia jotka ilmoittaa tos yläreunas vaikka toi RP
tug3 Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2006 Kokeileppa noit meijän mainostajia jotka ilmoittaa tos yläreunas vaikka toi RP Tarkotin siis Jenkkilässä olevaa putiikkia. ...tai jos muualta Euroopasta on hyviä referenssejä, niin miksei niitäkin. Kotimaiset on kyllä tuttuja, ainakin nää tavallisimmat jotka näyttää mainostavan yläreunassakin. Hyvähän Suomesta on ostaa, mutta jos ei ole kiirus niin Jenkeistä suoraan on yleensä saanu edukkaammin. Pitää vaan löytää ne oikeen putiikit. Semmosta en ole vielä F-bodylle kekannut.
gmc63 Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2006 Tarkotin siis Jenkkilässä olevaa putiikkia. ...tai jos muualta Euroopasta on hyviä referenssejä, niin miksei niitäkin. Kotimaiset on kyllä tuttuja, ainakin nää tavallisimmat jotka näyttää mainostavan yläreunassakin. Hyvähän Suomesta on ostaa, mutta jos ei ole kiirus niin Jenkeistä suoraan on yleensä saanu edukkaammin. Pitää vaan löytää ne oikeen putiikit. Semmosta en ole vielä F-bodylle kekannut. joo nicit DARK NUPA PANTTERA vois tietää ainaki
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään