Guest Jooce Posted August 7, 2006 Posted August 7, 2006 taas tuli todistettua että halpaa ja hyvää ei ole eaglen stroukkisarjan veivinlenkit reippaasti soikeena muita tietoja ei oo vielä saatu, mutta veikkaan että akselin painotus on myös vitullaan. laitan tietoa tänne kunhan R-koneistus saa mittailtua. mutta se pitää paikkansa jälleen kerran että, mitä jenkki on tehnyt, niin tee se uudestaan
jontte Posted August 7, 2006 Posted August 7, 2006 Se on aivan sama ketä ne osat on tehny, niin kyllä ne kannattaa aina mitata/tarkistaa ennen asennusta,tulee halvemmaks.
GTATL Posted August 7, 2006 Posted August 7, 2006 eaglen veivit on valmistettu kiinassa ja koneistettu myös siellä. mun koneeseen ei ainakaan kyseistä paskaa tule. kampuratkin on ihan hyviä aihioita , mutta suoran hinnalla ja tästä löytyy ihan faktaa paperilla. onhan tietysti mahdollista, että joku on saanut vahingossa ihan hyvänkin.
jontte Posted August 7, 2006 Posted August 7, 2006 Valitettavasti melkein kaikki osat rupee oleen tehty kiina/taiwan/mexico.
jontte Posted August 7, 2006 Posted August 7, 2006 Joskus kysyin uspartsista eaglen täydellistä valuakseli/veivi/mäntä,ym.sarjaa niin kauppias ainakin käski tasapainottamaan uudestaan.
Guest pile Posted August 7, 2006 Posted August 7, 2006 Valitettavasti melkein kaikki osat rupee oleen tehty kiina/taiwan/mexico. niinhän toi on kun on silmät kieros niin kaikki mitä muka tekee suoraan omasta mielestä on todellisuudessa kierossa mutta on kyllä totuus että löytyy eaglelta niin kuin muiltakin valmistajilta niitä hyviä tuotesarjoja mutta ne eivät sitten taas enää olekkaan ilmaisia (lue halpoja) vaan maksavat sitten jo lähes saman tai saman kuin noi oikeat laatukamatkin
Guest DARK FIREBIRD Posted August 7, 2006 Posted August 7, 2006 Ainakin mulla meni KAIKKI oikaisuun ja tasapainoitukseen.Parhaathan väitti etteivät saa tasapainoon.Lahdenkansityö sai kyllä ja teki lohkostakin suoran/mittojenmukaisen.Muistaakseni pelkät koneistukset oli yli 1500....Oliskohan ollut ´jopa liki 2000€ tarkastukset ja koneistukset.Tuossa on mukana poraus ja tressiporaus. LT1 :n lohko on tehty tehtaalla oikeasti tumman toleranssilla.
Guest DARK FIREBIRD Posted August 7, 2006 Posted August 7, 2006 Muttei niin pahoja etteikö saisi tehtyä.
Soppa Posted August 8, 2006 Posted August 8, 2006 Oisko jollain muulla valmistajalla laadukasta suht edullista stroukkerikittiä? Vähän nimittäin alkanu poltteleen tuo, mutta näitä kun lukee, tuntuu järkevältä sivuuttaa se Eaglen $900 setti...
jontte Posted August 8, 2006 Posted August 8, 2006 Oisko jollain muulla valmistajalla laadukasta suht edullista stroukkerikittiä? Vähän nimittäin alkanu poltteleen tuo, mutta näitä kun lukee, tuntuu järkevältä sivuuttaa se Eaglen $900 setti... GM Performance Parts tuolta ainakin löytyy,edullinen?en ota kantaa esim. teräskampiakseli n.1300taalaa.
Samppa Posted August 8, 2006 Posted August 8, 2006 Itellä on pelittänyt hyvin n. 400 hepan tehoja tuo Eaglen paketti eli eaglen sisäisesti painotettu akseli, i-veivit ja speed-pro männät. Samalla Arpin pultit alakertaan. En voi mennä ainakaan vielä haukkumaan. Vein lohkon ja osat Kokkolan moottorihiomoon jossa akseli painotettiin, lohko porattiin ja kansitasot plaanattiin haluttuun korkeuteen. Siellä sanoivat että hyvin saivat akselin painotettua. Koneistukset oli 500 €. Onko kellään hajonnu tuommoinen paketti ja minkalaisilla tehoilla on noin käynyt? Tavoitteena olisi ottaa vielä hieman lisää tehoja ilman että rupeisin vaihtamaan alakertaa.
Guest DARK FIREBIRD Posted August 8, 2006 Posted August 8, 2006 Ei se pelkkä tasapainotus kauheita maksa.Kunhan ottaa sellaisen akselin mikä on moottoriin tarkoitettu,siis sisäisesti/ulkoisesti tasapainotetun.Akseli kantsii ylimitoittaa kun kummiskin nälkä kasvaaaaa.Tako ei maksa kuitenkaan kovin paljoa enempää. Ihan halppis sarjoja ei varmaankaan kannata jos meinaa puristella vähäänkään enempää tehoja.Halpa ja hyvä kuka myy?
Guest pile Posted August 8, 2006 Posted August 8, 2006 jos pidättäytyy 600hv ja alle niin gm:n omat kamat on aivan tarpeeksi hyvät kun vain muistaa painoittaa ne kunnolla ja pultit vaihtaa lujempiin. sitten kun alatte virittämään oikein tosissanne niin ostakaa sitten kunnon lelut koneeseen turhaa rahan haaskausta vaan laittakaa nekin rahat johonkin tähdellisempään maksakaa vaikka sellaiselle kaverille joka tosiaankin osaa ja saa sieltä koneesta tehoja ulos näin se vaan on.
kutvonen Posted August 8, 2006 Posted August 8, 2006 mutta ku se täytyy sitte tuntuu tehokkaammalta ku on eaglen tarrat konepellis
GTATL Posted August 9, 2006 Posted August 9, 2006 600hv on pidetty rajana 2 pulttiselle lohkolle, silloin on jo vahvistettu betonilla. 4 pulttisella on sitten otettu jopa 900hv betonoiduista lohkoista. nämä siis alkuperäisistä lohkoista, race lohkot ovat sitten ei juttu. alkuperäiset veivit ja kampurat ovat kestäneet yllättävän paljon, mutta niiden teho rajaa on vaikea arvioida. esim pilellä ne on kestäneet uskomattoman hyvin(tasapainoitus onnistunut). silti meikäläinen laittaisi tulipellin eteen räjähdysmaton, jos repisin yhtä paljon voimaa niistä irti mitä pile on ottanut
C2.0 Posted September 5, 2006 Posted September 5, 2006 Eihän ne hevoset osia hajota vaan kierrokset, eli jos haluaa että pelit kiertää, niin silloin väistämättä täytyy koneeseen laitaa kestävää palikkaa ja tuo eagle on palvellut erittäin hyvin.
F350 Posted September 6, 2006 Posted September 6, 2006 Eaglehan ilmoittaakin, että akselit on tehtaalla esitasapainoitettu +-2% sisään, joka vähentää tarvittavaa koneistamoaikaa. Eli on ne kohtuullisia aihioita.....
68corvette Posted September 6, 2006 Posted September 6, 2006 painotettu mihin BOB weightiin 2% sisään? ei se lohkobetoni mitään kampiakselin kiinnityksen kestämiseen vaikuta. Mielummin kannatta porata studit syvemmälle ja laittaa liimala kiinni. Näin ainakin ovaalimeihet tekevät ja koneet kestävät 600hp rääkkiä aika hienosti. Tosin pukit lähtevät noilla tehoilla vaeltamaan ja nekin olisi hyvä pitää kurissa esim ohjaus tapilla tms, mutta siinä onkin jo hommaa. Käytännössä nelipulttisen alakerran hyöty tulee juuri tuossa "cap walkissa".
406cid Posted September 6, 2006 Posted September 6, 2006 Target bobweight:hän selviää helposti vaikka Eaglen sivuilta. Kun on punninnut männät,veivit,tapit,lukot,renkaat,laakerit (ja lisännyt parit grammat öljyä vielä summaan) voi niiden perusteella valita sopivimman bobweightin omaavan kampuran jolloin akselin tasapainotuksessa ei tarvitse tonnia porata tavaraa pois (tai iskee lisää painoa). Vaikka valitsisi juuri oikean bobweight:in, kannattaa kyllä vielä tasapainottaa akseli, koska +/- 2% on grammoina aikas paljon kun puhutaan n. 1800-1900gramman bobweighteistä. Esim 1850gramman bobweightin toleranssi on 1813g (-2%) - 1887g (+2%) Ja tasapainotus kuitenkin vain on n.150-170eur
Oiski Posted September 6, 2006 Posted September 6, 2006 LT1 :n lohko on tehty tehtaalla oikeasti tumman toleranssilla. Tarkoitatko, että tehtaalla "tumma" työntekijä on tehnyt tuuman toleranssilla?
Nova Posted September 6, 2006 Posted September 6, 2006 Ei kaikki LT:n lohkot ole yhtä huonoja. Oma oli mitoillaan yms. toleransseissa.
cmro85z Posted September 6, 2006 Posted September 6, 2006 viestiketjun alkupäässä mainittiin jo että on aiheellista tarkastuttaa ensin osat ennenkuin niitä rupeaa sen enempää koneistuttamaan. olivatpa osat kiinalaisia tai ei. hinta ei ole mikään tae siltikään. itse maksoin 50e mittauksista koneistamoon. kiinan takoakseli oli mittausten mukaan kunnossa. ainakin lähes, sillä yksi kaula kampiakselista hiottiin runkolinjasta. isku oli lyhimmän ja pisimmän välillä 0.10mm erolla. vakioakseleissa kuulemma ollut 1mm eroja. h-kanget mitattiin myös joissa pituudet ym. todella tarkat. mm. painoerot alle 2g sisällä. tähän olisi vielä viisasta tehdä särötarkastukset ja kovuusmittaukset materiaaleista. lohkokeskusteluun vielä että kuka on sanonut että vakiolohko kestää mitäkin tehoja? kaverin 350 lohko meni puhki jo 0.30 porauksella. jotka näitä lohkoja käyttää niin pitää tietää tarkalleen mistä aihiosta sitä rupeaa tekemään.
F350 Posted September 7, 2006 Posted September 7, 2006 Esim 1850gramman bobweightin toleranssi on 1813g (-2%) - 1887g (+2%) Ja tasapainotus kuitenkin vain on n.150-170eur Menis kai se ihan vakiossa ilman painotustakin, mutta enpä ainkaan omaani jättäis painottamatta. Juuri tätähän Eaglen sivuilla tarkoitetaan, kun on painot 2%:sisässä, niin lopullinen painotus on halvempi.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now