Jump to content

3genin takajarrut kolisee


Mikko
 Share

Recommended Posts

Onkos muilla ollut samanlaista ongelmaa eli 3genin takalevyjarruista (ei 1LE optiota) kuuluu ajossa kolinaa kun tiessä on epätasaisuuksia? Näyttäisi siltä että jarrupalat on noin millin irti levystä ja ne pääsee "hyppimään" paikallaan. ??? Ilmaaminen ei auta ja katsastuksessa jarrut toimi hyvin. Tosin iskaritestissä kolina oli aika kova. :o Eli onko normaalia vai onko jokin hajalla?

Link to comment
Share on other sites

Usein levyjarrussa on palojen takana levyjousi joka pitää palat kolisemasta. Miten lie noissa? Pitäs nähdä räjäytyskuva.

Link to comment
Share on other sites

Toi kolina/helinä on aika yleistä, jos on levyt takana, palat heiluu siellä kivasti aina ku ajaa pieneenki töyssyyn...

Link to comment
Share on other sites

Tarkista että satulan kiinnitys korvien sisällä olevat O-renkaat (niiden puslien päällä joissa satula liikkuu) ovat kunnossa. Yleensä alkaa helistä vasta kun noi O-renkaat ovat murentuneet pois...

Link to comment
Share on other sites

Osa jonka nimi on" dampening spring"on tullut tiensä päähän tai puuttuu kokonaan.Ko. osa on pellistä prässätty kiinnike jolla pala on kiinni männänpäässä olevassa urassa.

Link to comment
Share on other sites

Tarkista että satulan kiinnitys korvien sisällä olevat O-renkaat (niiden puslien päällä joissa satula liikkuu) ovat kunnossa. Yleensä alkaa helistä vasta kun noi O-renkaat ovat murentuneet pois...

 

O-renkaat näyttäis olevan kunnossa eli satula kyllä pysyy paikallaan mutta palat heiluu.

 

Usein levyjarrussa on palojen takana levyjousi joka pitää palat kolisemasta. Miten lie noissa? Pitäs nähdä räjäytyskuva.

 

Dampening springit löytyy myös, mutta ulommat jarrupalat näyttää olevan liian "löysät" paikalleen. Varmaan jotku halvat tarvikepalat. Kattelin niitä paloja ja ne voi ehkä saada pysymään paikallaan kun ottaa irti ja taivuttaa rautoja joilla ne pysyy paikallaan. Oliko tarpeeksi vaikeasti selitetty? ;D

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jos oikein muistan, niin Haynesin manuaalissa on ainakin etujarrujen palojen vaihdossa mainittu paloissa olevien rautojen "taivutus" viimeisimpänä toimenpiteenä vaihdossa. En nyt muista tarkalleen mitä rautoja siinä meinattiin.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...