Mikko Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Onkos muilla ollut samanlaista ongelmaa eli 3genin takalevyjarruista (ei 1LE optiota) kuuluu ajossa kolinaa kun tiessä on epätasaisuuksia? Näyttäisi siltä että jarrupalat on noin millin irti levystä ja ne pääsee "hyppimään" paikallaan. Ilmaaminen ei auta ja katsastuksessa jarrut toimi hyvin. Tosin iskaritestissä kolina oli aika kova. Eli onko normaalia vai onko jokin hajalla? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KKOSKINEN Posted August 11, 2006 Share Posted August 11, 2006 Usein levyjarrussa on palojen takana levyjousi joka pitää palat kolisemasta. Miten lie noissa? Pitäs nähdä räjäytyskuva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markus Posted August 11, 2006 Share Posted August 11, 2006 Toi kolina/helinä on aika yleistä, jos on levyt takana, palat heiluu siellä kivasti aina ku ajaa pieneenki töyssyyn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
88IROC Posted August 11, 2006 Share Posted August 11, 2006 Tarkista että satulan kiinnitys korvien sisällä olevat O-renkaat (niiden puslien päällä joissa satula liikkuu) ovat kunnossa. Yleensä alkaa helistä vasta kun noi O-renkaat ovat murentuneet pois... Link to comment Share on other sites More sharing options...
z 28 jari Posted August 11, 2006 Share Posted August 11, 2006 Osa jonka nimi on" dampening spring"on tullut tiensä päähän tai puuttuu kokonaan.Ko. osa on pellistä prässätty kiinnike jolla pala on kiinni männänpäässä olevassa urassa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KKOSKINEN Posted August 11, 2006 Share Posted August 11, 2006 Tota mä yritin tarkoittaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikko Posted August 11, 2006 Author Share Posted August 11, 2006 Tarkista että satulan kiinnitys korvien sisällä olevat O-renkaat (niiden puslien päällä joissa satula liikkuu) ovat kunnossa. Yleensä alkaa helistä vasta kun noi O-renkaat ovat murentuneet pois... O-renkaat näyttäis olevan kunnossa eli satula kyllä pysyy paikallaan mutta palat heiluu. Usein levyjarrussa on palojen takana levyjousi joka pitää palat kolisemasta. Miten lie noissa? Pitäs nähdä räjäytyskuva. Dampening springit löytyy myös, mutta ulommat jarrupalat näyttää olevan liian "löysät" paikalleen. Varmaan jotku halvat tarvikepalat. Kattelin niitä paloja ja ne voi ehkä saada pysymään paikallaan kun ottaa irti ja taivuttaa rautoja joilla ne pysyy paikallaan. Oliko tarpeeksi vaikeasti selitetty? Link to comment Share on other sites More sharing options...
molopaa Posted August 12, 2006 Share Posted August 12, 2006 Jos oikein muistan, niin Haynesin manuaalissa on ainakin etujarrujen palojen vaihdossa mainittu paloissa olevien rautojen "taivutus" viimeisimpänä toimenpiteenä vaihdossa. En nyt muista tarkalleen mitä rautoja siinä meinattiin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now