Jump to content

Ulisevan ilmapumpun eliminointi


Recommended Posts

 

Olisi tarkoitus suolistaa äänekäs ilmapumppu, tai ottaa koko roska poies.

 

Minkämittainen hihna olisi käypäisin jos tuon möhkäleen ottais kokonaan veke?

 

Ja jos vielä karsii ne turhat ilmapuolen turhat venat ja putkilot pois, niin tartteeko kikkailla niiden putkien ja letkujen päiden kanssa eli pitäisikö niitä tukkia ja miten tiiviisti?

 

 

mtl

 

Link to post
Share on other sites

Vielä semmoinen lisäys, että tietäisikö kukaan konstia jolla jumineen torx pultin saisi onnellisesti auki. (toinen pulteista, jolla itse pumppu on kiinni hihnankiristimen kehyksessä on **tun tiukassa)

 

Torxit on toki ihan hyviä, mutta insinöörit on aina käyttäneet niitä väärässä paikassa...

Link to post
Share on other sites

Vielä semmoinen lisäys, että tietäisikö kukaan konstia jolla jumineen torx pultin saisi onnellisesti auki. (toinen pulteista, jolla itse pumppu on kiinni hihnankiristimen kehyksessä on **tun tiukassa)

 

Torxit on toki ihan hyviä, mutta insinöörit on aina käyttäneet niitä väärässä paikassa...

revit sen kaikkine kehyksineen sieltä irti,pääset sit paremmin käsiks siihen torksiin.
Link to post
Share on other sites

Sainkin jo itseasiassa sen torksin irti, kylvetin mokoman CRC:ssä ja aikani naputeltua ja houkuteltua se sitten löystyi. Oli oikein kunnolla hapettunu alumiiniin kiinni, valkoista pulveria pölähti pultin välistä melkoinen kasa syliin.

 

 

Enää pitäis vaan saada selville tulevan remmin oikea pituus.

 

 

Kiitos kuiteskin neuvosta!

Link to post
Share on other sites

Ja jos vielä karsii ne turhat ilmapuolen turhat venat ja putkilot pois, niin tartteeko kikkailla niiden putkien ja letkujen päiden kanssa eli pitäisikö niitä tukkia ja miten tiiviisti?

 

Minä ainakin jouduin tukkimaan aika tiiviisti ne pakosarjan putket. vanhat takiskuventtiilit ei pitäneet yhtään. Rupes tulemaan raittiin ilman tilalle pakokaasua kabiiniin, kun toinen niistä putkista hönki suoraan ilmanottoaukkoihin päin.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Huomasin olevan kahdenlaisia serpentiinihihnasysteemejäkin. Omaan en saanu lyhyempää remmiä kun ei voi reitittää pumpun ohi. Pitäis muuttaa remmin kulku kokonaan. Taas vanhempiin saa kun remmi tulee vesipumpulle eri välistä.

Sinänsä eroa ei ehkä ole kun remmin reitissä ja pituudessa.

 

Tuli vaan vastaan kun liikkeen pihassa remmejä sovittelin ja koneelta kuvia katottiin.

Link to post
Share on other sites
  • 5 years later...

Monikin ilmeisesti poistanut ilmapumpun, niin mikä olisi oikea mitta hihnalle jos pumppu poistettu välistä? Osais hakea kerralla oikean mittaisen kaupasta..

Itse en jalksanut alkaa mittailee/miettii lyhyempaa remmia vaan tilasin AC/ilmapumpulle delete pulleyt ::)

Link to post
Share on other sites

Monikin ilmeisesti poistanut ilmapumpun, niin mikä olisi oikea mitta hihnalle jos pumppu poistettu välistä? Osais hakea kerralla oikean mittaisen kaupasta..

Hihnan pitää olla pidempi, koska hihnan reitti pitää muuttaa, yritän illalla muistaa katsoa autosta tuo pituuden.
Link to post
Share on other sites

-88 Tpi.. Mitäs muuta pitää huomioida, putket ja letkut pois, egr ja solenoidi pois, mitä muuta?

 

Ilmapumpun putket ja letkut pois/tukkoon.

EGR ja sen solenoidi ei liity mitenkään ilmapumppuun.

Jos poistat EGR:n niin pitää laittaa "lastu", muuten SES-valo syttyy ja antaa vikakoodin.

 

Link to post
Share on other sites

Ilmapumpun putket ja letkut pois/tukkoon.

EGR ja sen solenoidi ei liity mitenkään ilmapumppuun.

Jos poistat EGR:n niin pitää laittaa "lastu", muuten SES-valo syttyy ja antaa vikakoodin.

 

 

Ookei.. Mistäs tämmösen "lastun" saisin?

Link to post
Share on other sites

En viittis mainostaa kun ei ole nyt suurempaa intoa rakentamiseen, mutta jos ei ole kiire niin:

http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=34918.msg399423#msg399423

 

 

Ei ole kiire.. Tai no jos ensikesäksi. :)

 

Voisin kyllä tuollaisen sulta ostaa.

 

Ja palatakseni tuohon hihnan pituuteen, onko -88 TPI vastaava kuin -91? Eli tuolla pärjäisi:

 

13/16" x 97-5/8"

6PK2466

20mm x 2479mm

 

 

Link to post
Share on other sites

Ei ole kiire.. Tai no jos ensikesäksi. :)

 

Voisin kyllä tuollaisen sulta ostaa.

 

Ja palatakseni tuohon hihnan pituuteen, onko -88 TPI vastaava kuin -91? Eli tuolla pärjäisi:

 

13/16" x 97-5/8"

6PK2466

20mm x 2479mm

 

 

 

hmm... onko tuossa nyt kuitenkin ristiriita? Eikös 6pk2466 ole 2466 mm pitkä, mistä tuo 20mm x 2479mm sitten tulee  ???

Sen takia tuonne omaan projektiin nämä kirjasin että sieltä vois tarvittaessa kattoo mutta ei voi enää muistaa mistä luvut olen repinyt :(

 

Link to post
Share on other sites

Noo.. Jos F350 voisi katsoa omasta autostaan minkä mittainen hihna on, niin eiköhän se sillä selviä.. :)

Vois jos muistais... no tänään kurkkaan, tulikin eiliselle illalle muuta puuhaa.
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Kuinka monella pultilla ilmapumppu on kiinni? Lähteekö ylä- vai alakautta helpoiten pois? Eli ilmastoinnin kompura edestä pois vai nou? Ja mitä ovat kuvan johdot? Egr:n paikkeilla tuo kikkare, johon noi tulee.. Mietin vaan, että nyt kun otan saastelaitteita pois, voiko nuo vaan jättää roikkumaan tai kenties katkaista piuhat kokonaan?

SaastelaitteidenPurku.JPG}

Link to post
Share on other sites

Eiks toi oo ilmaventtiili?Ohjaa ilmaa pakosarjoille/katille?Mä jätin omastani roikkumaan enkä katkonut liittimiä pois.Nippusiteellä laitoin kiinni piuhanipun kylkeen ettei mee esim.remmin väliin.Tuohon pulttimäärään en osaa sanoo jos on erilainen kuin omassa -87 TA.ssa.

Link to post
Share on other sites

Joo niinhän se taitaa olla.. Kiitos. :) Toi ilmapumppu taitaa olla ilmastoinnin kompuran kanssa yhtenäisessä rungossa kiinni.. Taitaa olla helpompi irrottaa koko häkkyrä ja siitä sitte ottaa ilmapumppu irti ja laittaa häkkyrä ilmastoinnin kompuran kera takaisin? Voi vaikuttaa jollekin tyhmiltä kysymyksiltä, mutta olen mieluummin varovainen näitten asioitten kanssa ku teen jotain ajattelematonta.. :)

Link to post
Share on other sites

Toi ilmapumppu taitaa olla ilmastoinnin kompuran kanssa yhtenäisessä rungossa kiinni.. Taitaa olla helpompi irrottaa koko häkkyrä ja siitä sitte ottaa ilmapumppu irti ja laittaa häkkyrä ilmastoinnin kompuran kera takaisin?

Ei tartte irrottaa kompuraa eikä runkoa, voin huomenna kattoo miten se irtos
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...