Jump to content

3- tai 4-speed (?) tai manuaali (?) crashbox


Nupa

Recommended Posts

Juuri näin eli mikä hemmetti tollanen crashbox on?

Ikinä kuullukaan tuommosesta, mut guuglesta löyty esim. tämä.

 

Military vehiclesiltä lainaus: "A crashbox transmission is one that has no synchronizers to prevent grinding when changing gears like what happens when you put a car

tranny in reverse whilst moving (I know some new cars have rev synchros)

 

You have to be a much better driver to drive one of these. You need to

double-clutch every up and down shift. "

 

Kun tuollanen kummajainen löytyy yhestä 2-koppasesta Camarosta (yllätys ´73 RS) ja väitti kaveri, että ihan katukäyttöön tuo on.

 

Siis, mikä crashbox?

Link to comment
Share on other sites

Siis synkronoimaton suorakytkentäloota. Tarkoituksena on että rattaiden hammaskulman muutoksella pyritään saamaan aikaan efekti että kun kepistä nykäisee niin isomman pykälän rattaat "imaisevat" isomman pykälän päälle. Ei kytkintä isommalle vaihtaessa -> vähemmän aikaa vaihdossa.

 

Tuossa pelissä on sitten nuo synkrot poistettu lootasta kun eivät mitään enää auttaisi, kun ei kytkintäkään turhaan poljeta

Link to comment
Share on other sites

IIIsommista vehkeistä on kokemusta. 18+2 vaihteinen Eaton Fuller. Vaatii tosiaan kuskilta aika paljon enemmän, tuplapoljennalla ja välikaasulla vaihdetaan. Ilman kytkintä välikaasulla.

Hyvä se on kun oppii käyttämään ja nopempi kuin synkronoidut, mutta ei välttämättä henkilöautoon...

 

Link to comment
Share on other sites

Oiskohan tuossa ks. autossa se 22 Munchie vai mikäs se nyt olikin? Siinähän on vähän tuon kaltainen ominaisuus vakiona.

 

Kaikkihan sopii kadulle jos niillä vaan pystyy ajamaan. ;D Osta, osta... :P

Link to comment
Share on other sites

Nimenomaan ei ole Rock Crusher vaan Crashbox.

 

No joo, vähän jo arvelinkin ettei ehkä Suomeen katuautoon tuollasta. Täytyy vetää tarjous-varaus pois.

 

Ei kai nyt noin pienestä jos hinta on sopiva. Tommonen voi olla ihan hyväkin ajettava kadulla oikeesti. ;D Voihan sitä kytkintä käyttää normaalisti vaihtaessa...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

IIIsommista vehkeistä on kokemusta. 18+2 vaihteinen Eaton Fuller.

Tavallisessa Fullerissa on 12 pykälää (puolittaja vain isolla puolella)...

Ainakin Fulleri on erittäin hyvä ajaa kunhan tottuu.

Ylöspäin ei tarvi kytkintä eikä välikaasua, alaspäin välikaasu (ja kytkin vähän helpottaa). Eikä piippaa varattua kun on kierrokset kohallaan.

 

Nimim. Sisulla betonia ajanut enempikin...

 

Henkilöautoon en kyllä haluais arkiajoon vaan tomaatti se olla pitää ;) ;D

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...