Jump to content

lastun vaihto?

GTAponu

Recommended Posts

Kirjoitettu

juu paljonkas näissä 350GTA malleissa on tehoa? jotkut sanoo et 240hp?

mites tuon lastun kanssa... käykö esim corvetesta...eikös siinä ole melkein sama kone mut lastulla ottavat enemmän siitä irti? vai onko huhu puheita??

GTA vm89

Kirjoitettu

juu paljonkas näissä 350GTA malleissa on tehoa? jotkut sanoo et 240hp?

mites tuon lastun kanssa... käykö esim corvetesta...eikös siinä ole melkein sama kone mut lastulla ottavat enemmän siitä irti? vai onko huhu puheita??

GTA vm89

Etpäs sä taida vakiokoneessa (siis jos on vakio) sillä lastulla tehdä yhtään mitään ja niillä "valmislastuilla" ei muutenkaan tee juuri mitään jollei ne ole just sun kokoonpanoon suunniteltuja.

Ja muistaakseni ero Corvetteen ei ole lastussa, vaan oliskohan corvetessa ollu se ero kansissa/nokassa... Tota en varmalla muista, mutta ei se ainakaan pelkässä ECM:ssä se ero ole...

edit: Niin joo, siis eikös niissä suurinpiirtein se 235-245hv ole vuosimallista riippuen, luukkulamppumiehet tietää paremmin niin kommentoikoot he tarkemmin... ;)

Kirjoitettu

Tuli tuosta lastun vaihdosta vielä mieleen... Kaveri kun kävi tuon autopuolen tuolla ammattikorkeassa joku vuosi sitten, niin ne sitten dynotteli ennen/jälkeen vapaasti hengittäviä opeleita, bemareita, audeja yms ja niistä ei lastun vaihdolla saatu koskaan ku max 3-5hv lisää ja kulutukset käytännössä taas nousi selkeästi lastulla. Eli ei niillä valmislastuilla ole kyl kovin merkittävää vaikutusta... Parempi laittaa se raha johonkin viisaampaan tehojen hakemiseen.

Kirjoitettu

Eikai veten koneessa muuta eroa taida olla ku kannet, mitkä on vetessä alumiiniä...?

Kirjoitettu

Eikai veten koneessa muuta eroa taida olla ku kannet, mitkä on vetessä alumiiniä...?

Juuri näin minustakin.

Kirjoitettu

juu niin varmaan onkin

mut olen nin aloittelia näissä hommissa et.... tästä se lähtee:)

paljon muuten tehdas lupaa huiput esim tälle mun autolle? onko tietoo?

Kirjoitettu

Vaihteiston takia ei kulje paljoakaan yli 200 - täyskaasulla ei vaihda neloselle.

Kirjoitettu

Vaihteiston takia ei kulje paljoakaan yli 200 - täyskaasulla ei vaihda neloselle.

en tierä sun

vaihteistosta mutta itse olen ajanut omalla gta:lla joskus aikojen alussa mittarin pohjaan ja vähän ohikin ja auto oli silloin täysin vakio

Kirjoitettu

Oiskohan GTA sitten ilman tuota "rajoitinta"...

Mä sain kinnattua 2,73 perällä noin 220, kun kaasua löysäs tuli nelonen mut veto loppui ja kun polkas vaihtoi takas kolmoselle :'( Tämä ei ole vika.

Kirjoitettu

taitaa olla melkosen vaihtelevaa tuo rajoitin-hässäkkä.. mulla se iroc-z:ssa on,mutta tiedän vakiolaatikoita,jotka vaihta täydessä laulussa nelosta. Eli mitä sattunu hyllystä käteen osumaan.

Kirjoitettu

Eiköhän tuon chipin mahdollinen rajotin - jos se on johonkin asetettu - löydy netistä chipin numerolla.

Mulla taisi raja olla asetettu 255:een, joten eipä taida ainakaan näillä vermeillä tulla rajotteeksi koskaan.

Kirjoitettu

Ei kai rajoittimella ja nelosen kytkeytymisellä ole mitään tekoa keskenään?

Kirjoitettu

Eikös tuo 3/4 vaihteen toiminta liity lähinnä kick-downin säätöihin; eikös kaasu ole silloin melko "down". Ja tästä syystä niitä eroavuuksia löytyy vaihteiden käyttäytymisessä. Onhan niitä pikku eroja toki varmasti laatikoidenkin välillä...

Kirjoitettu

Ei kai rajoittimella ja nelosen kytkeytymisellä ole mitään tekoa keskenään?

Siksi sana "rajoitin" olikin lainausmerkeissä. On mullakin rajoitin boxissa 255mph mutta laatikko rajoittaa käytännössä 220kmh.

Kyllä se th700 rajoitin on ihan tarkoituksellinen koska siihen saa "korjaus" -osia ja ohjeita vaikka mistä. Saahan sen nelosen toki kickdown-vaijerin irroittamalla pysymään päällä mutta silloin taitaa jäädä huiput testaamatta sillä laatikolla...

Voihan GTA-ssa ja joissain muissakin olla se parempi (veten?) laatikko jossa ongelmaa ei ole. Tai sitten joku Gonzales on ottanu maanantaiaamuna lootan väärästä pinosta...

Onhan tästä ollu varmaan sadassa topicissa juttua.

Kyllä kaikki muunmerkkiset ajamani autot on vaihtanut täyskaasulla viimeisenkin pykälän joten kyse ei ole kickdown-vaijerin säädöstä.

Kirjoitettu

Jos on edes pikkusen reilummin viritetty niin tuo 255km/h raja menee helposti rikki! ;) Itellä ei ollu takarenkailla ku 222hv/546Nm sillon ku ajoin tolla omalla mittariheitto huomioituna 243km/h ja vielä olisi kulkenut enemmänki, veikkaisin huippujen olleen silloin n. 250km/h. Ja tuolla lastulla ja sillä pysyykö se nelonen pesässä täydellä kaasulla ei ole mitään tekemistä keskenään. Mulla on laatikossa joku Corveten servo tms. mikä saa aikaan sen että nelonen pysyy päällä täydellä kaasullakin.

Kirjoitettu

Boxin rajoitin on MPH ja enintään 255 (Fuel cut off vehicle speed). Aika paljon saa virittää jos meinaa 408 kilometriä/h ajaa ??? Monessa 3gen autossa se rajoitin on 125mph ilmeisesti alkup. renkaiden takia.

Tuo th700 "ominaisuus" on todnäk. tarkoitettu jonkinlaiseks rajoittimeks syystä tai toisesta mutta tuskin vahingossa. Laatikoitten erona taitaa olla juurikin se erilainen throttle-valve joka hoitaa mm. kickdownin eli venttiili mihin kickdown vaijeri menee.

Ei kai täällä oo kukaan väittänytkään että boxin rajoitin vaikuttais lootaan mitenkään vaan bensansyöttöön. Mun ja monen muun tapauksessa vaan se laatikko rajoittaa huippunopeuden johonkin reilu 200.

Kirjoitettu

Jännä juttu joo kun ei toi mun rakkine oo milläskään vaan vaihtaa kyllä nelosen 200 nopeudessa kun vähän höllää kaasua ja jatkaa sit siitä eli kulkee niin kovaa ettei uskalla kokeillakkaan :o (ehän mie itte kun kaveri kokeili ja tietysti suljetulla alueella).

• 1 month later...
Kirjoitettu

Tuoko lastu pelkästään tehoa ja vääntöä lisää.Onko joku mitannut en tarkoita sitä kuuluisaa persdynoa.Autona voisi olla vaikka 5.0 tpi firebird ;D

Kirjoitettu

joku 220 hp maks ku ne on jo väljii =D

Mitäs jos on koneremppa tehty,240 ;)

Kirjoitettu

Vähän vaikea arvata. Dynossa se selviää  :D

Sitä just tiedustelen että olisiko joku testannut paljonko lisää tehoa tuo lastu?Oman autoni myyjä sanoi että ei kannata laittaa.Ei sitä tarkemmin selitellyt :-\

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...