Jump to content

Palotilojen pinnoittaminen


Guest DARK FIREBIRD

Recommended Posts

Kirjoitettu

2-tahti jääratapyörissä on tullut kokeiltua kyseisen merkkisiä pinnoitteita männän laessa. Ei se ainakaan huonontanut tilannetta mutta kyllä männän sai sulamaan vaikka oli pinnoitettu ;D. Kanteen en ole vielä uskaltanut kokeilla sen takia kun pelkään sen heijastavan liikaa lämpöä mäntään joka muutenkin on kokoajan lähes sulamistilassa. Eli tilanne on melkeimpä se että jos pinnoittaa kansista palotilat niin männätkin on silloin pinnoitettava. Aika hyvin tuntui pinnoite pysyvän kiinni vaikka männän reuna yhdeltä kohtaa sulikin kokonaan pois niin muualla pinnoite pysyi hyvin kiinni. Niiltä kohdin missä reunat melkein sulivat ja nakutusjälkeä oli runsaasti oli pieniä paloja lähtenyt mutta keskeltä lakea oli pinnoite virheettömässä kunnossa vaikka laki oli käynyt niin kummana että oli jo huomattavasti painunut kuopalle :o

 

Pärrän mäntien helmoihin laitettiin myös joku pinnoite mistä huomasin olevan selvästi hyötyä. Aiemmin männän helmoihin tuli aina aivan pieniä leikkaantumis jälkiä mutta pinnoittamisen jälkeen helmat olivat aivan virheettämät ja silmin nähden vähemmän kuluneet kuin pinnoittamattomissa männissä.

 

Ovat kuulemma näissä ns. superturbodiesel mersuista pinnoittaneet mäntiä ja kansia hyvällä menestyksellä.

 

Onko kellään kokemuksia 4-tahti moottoreiden pinnoittamisesta. Nuo minun kokemukset kun eivät ole aivan vertailukelpoisia auton moottoriin nähden.

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Oli toikin hyvä pointti.En ajatellutkaan sitä ,että se lämpö kohdistuu sitten mäntiin.Onhan nekin sit pinnoitettava ja varmaankin samalla menee pakokanavakin.

Kirjoitettu

Niin joo unohdin mainita että pakokanavakin oli pinnoitettu. Sekin tuntui pysyvän hyvin kiinni. Siihen ei tartu karsta yhtään ja pakokanava on aivan puhdas ajon jälkeen. Sula alumiini otti kiinni mutta pinnoite kesti vaikka alumiinia rapsutteli pois. :-\

Kirjoitettu

Mulla on panterassa mantien helmat pinnattu fluoropolymeerilla (dry film) mannan laki on thermal barrier coutattu BRC'lla

Palotiloja ei oo pinnattu

Pakosarja on pinnattu airborne coating'slla sisalta ja paalta, palotilat pintaan sit kun joskus saan hankittua Yatesin kannet

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...