Ilku Posted August 23, 2006 Posted August 23, 2006 Mittasin tänään koko lämpöanturille menevän vihreän johdon anturilta tulipelliin asti ja se oli ehjä, eikä ottanut runkoon, silti lämpömittari menee startatessa pohjaan... Mikähän voisi olla nyt syynä? Ehdotuksia?
Jake Posted August 23, 2006 Posted August 23, 2006 en ole lukenut alusta asti, entäs se itse lämpöanturi siinä kannessa?
Ilku Posted August 24, 2006 Author Posted August 24, 2006 en ole lukenut alusta asti, entäs se itse lämpöanturi siinä kannessa? Eihän vika voi olla siinä, koska jos irrotan johdon anturilta, niin vika on edelleen päällä, eli mittari menee tappiin. Aluksi tuli kyllä viallinen anturikin mieleen. Kiusallinen vika...
Dustez Posted August 24, 2006 Posted August 24, 2006 hyppääkö se startatesa sillai tappiin ? ja jää joskus sinne jumiin niinku mul
Ilku Posted August 24, 2006 Author Posted August 24, 2006 hyppääkö se startatesa sillai tappiin ? ja jää joskus sinne jumiin niinku mul Tarkka vian kuvaus ei ole vielä selvillä. En ole sitten kokeillut autoa vielä käyntiin, kun havaitsin tämän vian heti ja aloin purkamaan johtoja. Täytynee kasata ja kokeilla.
rokzetä Posted August 24, 2006 Posted August 24, 2006 mä laitoin erillisen celsius mittarin ,toimii tarkasti tolla samalla anturilla.ei tohon auton omaan ollu mitään luottamista.orkkis mittari kipuaa vieläkin mihin sattuu kun auton käynnistää ,vaikka johto irti anturista ja tumpattu .
Chevy Posted August 24, 2006 Posted August 24, 2006 noi orggis mittarit näyttävät ilmeisesti vähän sinnepäin
F-Body Posted August 24, 2006 Posted August 24, 2006 silti lämpömittari menee startatessa pohjaan... Mikähän voisi olla nyt syynä? Ehdotuksia? Mulla toimii aina näin: kun käännän virrat päälle niin mittarit näyttävät realiaikaista tietoa, mutta startatessa lämpömittari hypähtää pohjaan (punaiselle) ja kun kone käynnistyy tai lopetat starttauksen niin se palautuu heti alas sen hetkiseen lämpötasoon.
Pontiac-Pete Posted August 24, 2006 Posted August 24, 2006 Kyllähän sen kytkiksen mukaan pitääkin mennä tappiin, koska startatessa vihreä piuha heitetään maihin.
F350 Posted August 25, 2006 Posted August 25, 2006 Tarkistin aamulla, ja tappiin menee startatessa. Olisko Ilku käynyt niin, että josskin oli huono kosketus ja johtoja liikutellessa se korjaantui ja nyt toimii kuten pitääkin?
Guest DARK FIREBIRD Posted August 25, 2006 Posted August 25, 2006 Mun mielestäsen ei tarviis mennästartatessa tappiin.Jos se sinne lävähtää niin joskus se voi jäädä myös jumiin.Pikku kopautuskojetauluun niin irtoo.Toden näköisesti syy löytyy mittariston "tasaajasta" joka on mittariston takana.Ja jos toi on mennyt niin huijaa mittarit yleensä normaalia enemmän.Muidenkin mittareiden pitäisi temppuilla.Voi jopa virrat päällä saada nopeusmittarin näyttämään vaikka 80 kun koputtelee mitttariston lasiin.
Ilku Posted August 25, 2006 Author Posted August 25, 2006 Tarkistin aamulla, ja tappiin menee startatessa. Olisko Ilku käynyt niin, että josskin oli huono kosketus ja johtoja liikutellessa se korjaantui ja nyt toimii kuten pitääkin? Mielenkiintoista. Tämä oli sitten mulle aivan uutta.... Olisko nyt sitten käynyt niin, että johtoja "revittäessä" se on alkanutkin toimimaan oikein???! Onko kellään tätä kytkentäkaaviota, niin voitaisiin ihmetellä?
Pontiac-Pete Posted August 25, 2006 Posted August 25, 2006 Tuolta löytyy: http://92b4crs.tripod.com/86wiring/dia-pics/81-0.jpg
F350 Posted August 25, 2006 Posted August 25, 2006 eikös tuo nyt sitten tuon kaavion mukaan kytke start asennossa mittarin maihin-> mittari menee pohjaan. Toimii nyt oikein.
Ilku Posted August 25, 2006 Author Posted August 25, 2006 Kiitos kytkentäkaaviosta. Täytyy hieman tutustua asiaan...
Ilku Posted August 25, 2006 Author Posted August 25, 2006 Testasin itsekin niin startatessa lämpömittari käy tapissa, mutta palaa starttauksen jälkeen normaaliin. Todella mielenkiintoista. Mulla on sitten ollut aina vikaa tai toisenlainen ominaisuus autossa, kun lämpömittari ei ole noussut, kun vasta moottorin lämmetessä. Voisiko tällä öljykellolla (yksinapainen liitin ja josta onkin tuola mun projektissa kuva ja josta 'Jontte' laittoi hyvän kuvan mun projektisivuille-->s28, toinen kuva), jonka just vaihdoin sinne virranjakajan viereen/alle olla osasyy, kun alkoi pelaamaan? Se vissiin antaa tiedon mittarille öljynpaineesta.
KKOSKINEN Posted August 25, 2006 Posted August 25, 2006 Tapissä käy. Haitanneeko tuo mittää? Mua ei ainakaan.
Ilku Posted August 25, 2006 Author Posted August 25, 2006 Tapissä käy. Haitanneeko tuo mittää? Mua ei ainakaan. joo, ei haittaa. Aloin vain ihmettelemään tätä, kun sellaista ominaisuutta ei autossani ole ennen ollut. Kaikki lähti tuosta anturin vaihdosta, lienee ollut sitten rikki.
TransNAM Posted August 25, 2006 Posted August 25, 2006 Pohjaan kuuluu mennä samoin kun merkkivalot pitäis syttyä (ei kaikki). Juuri ennen starttausasentoa on virtalukossa "bulb-test" asento. Löytyy kun hitaasti kääntää avainta.
fore96 Posted August 27, 2006 Posted August 27, 2006 Mulla meni tappiin kanssa (Camaro -85) ja jäi jumiin noin joka kymmenes kerta. Yritin viritellä kaikennäköistä helppoa. Tulin siihen tulokseen, että mittarissa on vika. Jenkeistä en löytäny sivua, jossa alkuperäisiä mittareita olis ollu saatavilla, joten jäi vaan yks mahdollisuus: yrittää ite tehdä jotakin, kun ei viittiny kerran viikossa purkaa mittarin kehystä ja pleksiä pois. Täyty tehdä jostain topparit (niin mulla jäi välillä alaskin se neula jumiin). No jostain kaivoin vanhan koottavan auton, jota en ollu jaksanu kasata. Leikkasin mattoveitsellä vajaan puolen sentin tapin koottavien osien rangasta (onneks oli mustat). Sitte vaan superhyperpikaliimalla tapit mittariin kiinni varoen, että en liimaa sormiani samalla. Minuutin piinava odotus ja (ei voi olla totta) tapit oli kiinni tiukasti. Vaiva hävis ja mittari on toiminut kuin unelma (ekan kerran auton hankkimisen jälkeen). Tappeja ei todellakaan huomaa, kun ne ovat mustat. Ainoo vaan, että kannatta olla tarkkana, että tapit tulee sellaseen kohtaan, että mittariston peltilevy mahtuu päälle. Olen tietysti pahoillani, että tein tällasen virityksen mutta tässä tapauksessa tarkoitus pyhittää keinot!
Recommended Posts