Jump to content

Procharger ainoa vaihtoehto vähäpäästöiseen?

Recommended Posts

Kirjoitettu

Tulin vähän täältä "vihollis leiristä" kyselemään näistä ahdin jutuista kun täällä niistä on paljolti kokemusta. Vanhoja aiheitakin on tullut luettua muttakun niitä on niin paljon. :-[

Niin itellä on vähäpäästöinen 91 GT Musse ja olen kahden vaiheilla ahtaakko vai pistääkö kannet yms. :-\

Eli itse asiaan, oletteko saaneet rekisteriin muita ahdin paketteja vähäpäästöisiin kuin mitä sportti-auto kauppaa. Eli esim paxtonia tai Vortechia. Vaaditaanko siinä muuta kuin teholiuska ja että menee päästöistä läpi vai kuinka.

Pitää kyllä vielä käydä asaintuntevalla katsastus asemalla kyselemässä näistä jutuista mutta kuitenkin.

Kirjoitettu

Tuon ikäiseen tarvit myös jonkun saastetodistuksen, en muista tarkkaan millä nimellä se lappu oli. Niin ja tietenki dynolapun millä todistat että tehoja ei ole nostettu yli 20% mallisarjan tehokkaimpaan verrattuna. Ja tietty jarrut yms. alustarakenteet on päivitettävä sitä mallisarjan tehokkainta vastaavaksi.

Kirjoitettu

Juurikin toi saastetodistus kiinnostaa että mistä sellasia saa. Saako ahtimen mukana jonkun dokumentin että alittaa Californian päästö rajat?

Tiedän että kun laittaa ton sporttiauton paketin niin sieltä saa kaikki tarvittavat paperit ja kupongit. Se setti on vaan turhan arvokas ja kun pistää siihen vielä päälle uuden vaihteiston hinnan niin huh huh.

Toi gt on se tehokkain malli joten siltä osin ei ole mitään ihmeempiä.

Kirjoitettu

Cobra tuli 93. Meneekö se sitten korimallin mukaan eikä vuosimallin mukaan. No jarruja on kyllä muutenkin tarkoitus parannella jossain vaiheessa muttei kyllä molempia samaan syssyyn.

Kirjoitettu

Korimallin. Mulla -88 ja käytettiin vertailuautona 90-92 z28:a missä 245hv. Ei kai siinä muuta vaikeutta ole,kuin sen saastelapun hommaaminen. Ja sitä ei mielestäni saa kuin uuden ahtimen mukana.. Sekin on typerää,että ne jarrut pitäs olla samanlaiset kuin tehokkaimmassa. Jos laittanu paremmat,niin pitäs olla niistäkin joku perkeelen todistus,että paremmat.

Kirjoitettu

Korimallin. Mulla -88 ja käytettiin vertailuautona 90-92 z28:a missä 245hv. Ei kai siinä muuta vaikeutta ole,kuin sen saastelapun hommaaminen. Ja sitä ei mielestäni saa kuin uuden ahtimen mukana.. Sekin on typerää,että ne jarrut pitäs olla samanlaiset kuin tehokkaimmassa. Jos laittanu paremmat,niin pitäs olla niistäkin joku perkeelen todistus,että paremmat.

Ei kyl tuo jarruhomma mun mielestä katsotaan kyseisestä vuosimallista (ja tän pitäis olla ihan faktaa). Eikä niitä erikoisversioita mitkä on joidenkin pajojen rakentamia minun mielestä oteta vertailukohteeksi koskaan. Max tehoihinhan taas kannattaa esittää sen tuoreemman version tehot vertailuksi ku ne on isommat... ;)

Kirjoitettu

Juu,ei käy SLP camaro.. mutta 90-92 Z28 245hv+20%=294hv,ponuissa rajat 250/300hp Jarrut katotaan siitä vertailumallista! Jos laittaa esim. 12" etukiekot,ni pitäs jo lappu esittää. MUTTA,konttorista paljon kiinni... 350tpi f-bodyakin saanu takarummuila.. ;)

Kirjoitettu

Mulla ei lue rekotteessa tehoista mitään,ja rumpu pysäyttimet.

Kirjoitettu

nii-in,those were the days... eipä enää saa ihan pienellä selityksellä tehorajatonta.

Kirjoitettu

nii-in,those were the days... eipä enää saa ihan pienellä selityksellä tehorajatonta.

Nostaapi ponun hintaa,kun vain kehtaa pyytää(joskus)
Kirjoitettu

Kävin tänään Raision myllyn katastus asemalla kyselemässä ja ei tartte ottaa mitään muuta vertailu autoksi. Kunhan on ne päästötodistukset ja alle 20% dynopäiväkirja niin saa muutos katsatettua. Näin siis ainakin mun tapauksessa.

Kirjoitettu

Kävin tänään Raision myllyn katastus asemalla kyselemässä ja ei tartte ottaa mitään muuta vertailu autoksi. Kunhan on ne päästötodistukset ja alle 20% dynopäiväkirja niin saa muutos katsatettua. Näin siis ainakin mun tapauksessa.

Juu ei sun tarttekaan jos toi kyseinen on tehtaan tehokkaimmilla jarruilla yms. ollut sinä vuonna tehtaalta lähtiessään.

Kirjoitettu

mites Saleen ?

Saleen ei ole Fordin tekele, Cobran sai ostaa suoraan dealerin showroomista eli puhtaasti foordi, miks ei sitten kavis vertailu autoks

Kirjoitettu

Kyllähän se käy mutta ilmoitettu teho ero on mitätön ja pitäis samaan syssyyn pistää jarrut yms vastaamaan cobraa. Ja taas varmaan pätee se että jos pistää vaikka vähän parempaa palikkaa niin pitää olla siitäkin kirjallinen todistus aineisto että ovat kanssa paremmat.

Kiitos vaan kaikista vastauksista.

:)

Kirjoitettu

Sellasta juttua kuulin että täälläpäin olis laitettu vortechin puhallin samanikäseen musseen,siitä onko auto leimattu ahtimen kanssa ei oo tietoa mut kuulemma vehkeessä on hyvin löylyä,kuinka ollakkaan ;).

Kirjoitettu

Mitenkäs muuten toi dynolappu, kelpaako takapyöräteho???

Kirjoitettu

Asemallakin todettiin että pitää olla dynopäiväkirja josta käy ilmi ettei kone tehot ole MUKA noussu enempää kuin ton 20%. Eli lappuja voi olla monen laisia mutta katsuri vaatii ton alle 20%.

Onko täällä monella "Suora hampaista" ahdinta. Eli lähinnä kiinnostaa kuinka häiritsevää semmosen ulina on matka ajossa. Vortech:illa olis mulle kitti V-1 sc ahtimella ja siinä on suorat hampaat. Mitä olen netistä kysellyt ja katellu videoita niin ainakin tyhjäkäynnillä rattaitten vihellys peittää kaiken alleen. Miten mahtaa olla ajossa. Olikos noita Pro charger systeemeitä jotain myös suorilla hampailla.

Vielä jahkailen ton Vortechin ja Trickflow setin välillä, no saa nähä mitä tulee laitettua ja millon.

Kirjoitettu

Ei tuo ahtimen ulina häiritsevä ole muuten kuin tyhjäkäynnillä. Ja silloinkin ei kovinkaan häiritsevää. Itekkin pelkäsin etukäteen tuota ulinaa mutta oikeestaan turhaan. Kaikkeen tottuu...

Kirjoitettu

Suorahampainen kuulostaa hieman sirkkeliltä. Tyhjäkäynnillä peittää kaikki muut äänet alleen. Ajossa ei häiritse.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...