Jump to content

Mappi ÖÖÖÖ

Evil Dick

Recommended Posts

Kirjoitettu

ossaisko kukkaa auttaa minnuu .. ponun kone temppuilu jo pitemmän aikaa ja nyt sain vikakoodeista ongittua jotai tyylii MAP-anturin jännite alhainen.

hyvä niin ku kävi jo mielessä työntää koko perhanan autoo suohon ja hypätä ite perässä!

koneha o muute 305tpi vm-89 enkä minä oikeen tiiä et mistä sen map-anturin löytää ja et mitä sille osais tehä.? :o

auttakaa miestä alamäessä! pleace!

Kirjoitettu

ja kun kerran muutan huomenna tampereelle ni jos siel ois joku oka ois kiinnostunu kaverina ihmettelemään ni minä kyllä oluet tarjoilen..:)

Kirjoitettu

Siis minkä vikakoodin sait? Oliko se 34? Jos autosi on 305 TPI V8 -89 niin siinähän pitäisi olla MAF eikä MAP. MAF ( Mass Air Flow ) on ilmanputsarin ja läppärungon valisessä imutorvessa oleva mötikkä.

Kirjoitettu

... työntää koko perhanan autoo suohon ja hypätä ite perässä!

:-[ ;D Älä kuitenkaan itse hyppää...

Kirjoitettu

:-[ ;D Älä kuitenkaan itse hyppää...

Just päinvastoin... ;)

Kirjoitettu

no onhan siinä maf, niistä releistä en tiiä mitä virkaa niil o ja kui voi testata ja missä ne ees tasasntarkkaan on.

mut eikös siinä oo se map anturikin? tai jos ei ni mikä se härpäke siinä virranjakajan vieressä on?

Kirjoitettu

Ja ahistaa ku ei pellaa! aina hyytyy siinä 2500-3000 kierroksen kohalla:(

Kirjoitettu

no onhan siinä maf, niistä releistä en tiiä mitä virkaa niil o ja kui voi testata ja missä ne ees tasasntarkkaan on.

mut eikös siinä oo se map anturikin? tai jos ei ni mikä se härpäke siinä virranjakajan vieressä on?

TPI koneessa virranjakajan vieressä pitäisi olla EGR:n solenoidi, joka avaa EGR venttiilin kun kone on lämmennyt ja kaasua painetaan ajossa. Moottorijarrutuksessa ja täyskaasulla venttiili on kiinni. Muulloin kuin tyhjäkäynnillä aina auki kun kone on lämmin.

Kirjoitettu

Maffin releet on kuskin puolella tulipellissä, kolmen releen rivissä. Kaks niistä on maffin ja yks bensapumpun. Maffin releet on ne kaks samanlaista.

Kirjoitettu

... ja missä ne ees tasasntarkkaan on...

Releet löytyy paloseinästä jarrutehostimen ja kuskin puoleisen lokasuojan välistä.

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Mulla saattaa olla sama vika, siis maffin releet. Tietääkö kukaan paljon maksaa , myykö uspartsi tai partkorneri? En ehdi päiväs aikaan soittelee ku nukuttaa. t.Tiki

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...