Jump to content

TH700 vaihdelaatikko

Recommended Posts

Kirjoitettu

kahteen kertaan korjattu TH700 vaihdelaatikko. ensimmäisellä kerralla levyt vaihdettiin, toisella kertaa sama operaatio ja turbiini vaihdettu uuteen jolloin myös samalla laatikko on vahvistettu. silti pitkittää vaihtamista, normaalilla D:llä toimii joten kuten, loikkarilla saa lyödä tallan pohjaan ennen kuin vaihtaa pienemmälle ja jää miettimään vaihtamista et vaihtaako vai ei, parkkilukko reistailee myös...toisinaan menee päälle ja toisinaan ei. rajussa kiihdytyksessä haisee palanut öljy. :o

öljyt on oikeat ja oikea määrä on hyvä. vaijeri on oikein laitettu ja oikeassa kireydessä. laatikko on kaikki uutta.

en ole itse näitä laatikko remppoja tehnyt ja on ollut sellaisilla miehillä joiden pitäis osata homma. jos neuvoja ja apuja tulee niin kertokaa silleen et maallikkokin ymmärtää :D

Kirjoitettu

Onko shifterin vaijeri säädöissä?

Selittäis pakkilukon...

Kirjoitettu

en ole varma siitä. miten se säädetään jos siinä se vika on ja missä asennossa sen pitäis olla? ;)

Kirjoitettu

en ole varma siitä. miten se säädetään jos siinä se vika on ja missä asennossa sen pitäis olla? ;)

Eikös siellä vaijerin laatikonpuolipäässä ole säätöä (auton alla)? Se mutteri vain auki, säätö ja mutteri kiinni. Sieltä olen itse säätänyt tuota sifterin toimintaa. Öljynvaihdon yhteydessä tuo vaijerin pää piti irroittaa eikä se tietenkään kasatessa sattunut heti oikeaan kohtaan josta seurauksena oli sifterin väärälainen toiminta.

on ollut sellaisilla miehillä joiden pitäis osata homma.

Näitäkin kyläseppiä on niin moneen lähtöön. Jotku osaavat nuo laatikot korjata varsin suveneeristi toiset eivät. Yhtenä vaihtoehtona laatikon korjaukselle on valmiiksi tehdaskorjatun laatikon ostaminen. Tehdaskorjatulle laatikolle tulee takuu ja ainakin omat kokemukset tehdaskorjatuista ovat hyviä.

Kirjoitettu

missä kohtaa se kuuluu olla se säätö? kyllä siellä semmoinen on...

Kirjoitettu

Yleensä olen itse säätäny niin että:

-ensin vetää kepin esim. N-ltä D-lle koskematta nappiin

-painaa siten napin alas ja kokeilee varovasti että keppi silloin on juuri siinä pykälän kohdalla eikä halua liikkua mihinkään suuntaan.

-jos tuntuu että keppi tavallaan kanittaa sitä nappilukkoa vasten - säätö

Todnäk. kepin osoitinkin on silloin väärässä kohdassa (osittain) kun pitää nappia alhaalla ja kokeilee pykäliä.

Niin ja koneen ei tarvitse käydä. Virta vain päälle jotta keppi vapautuu.

Vaikea selittää mutta tuntuu kyllä kokeilemalla. Voi koittaa myös ajaa niin että laittaa esim. D-lle pitämällä nappia alhaalla ja jättämällä kepin siihen missä se pykälä tuntuu. Jos pelaa paremmin on vika vaijerin säädössä.

Shifterin väärä säätö voi pahimmillaan särkeä laatikon juuri tuon luistamisen ja sekoilun takia.

Kirjoitettu

kuis paljo ton 700 sen perus remppa maksaa about ? tai paljon siit kannattaa maksaa... tai mulla ei oo muuta vikaa kun turbiiini lukko ei toimi ja solenoidista jä sähköistä se ei oo kiinni.

Kirjoitettu

Uus turbiini maksaa 200-300e. Siitä on varmaan kiinni jos ei lukko pelaa sähköt poisluettuna.

Kirjoitettu

juuh sähköt on kokeiltu suoraan johdoilla. juu mitenhän se turbiinin tarkistas ? kun ei viittis tälläi amis budjetilla muuten vaan ostella ;D

Kirjoitettu

Mun limppu vois muuten olla talvella myynnissä. Vähän ajettu, ostettu kesällä 2004, sen jälkeen rullattu varmaan muutama tuhat kilsaa. Vois kattoo sille sitte sopivan hinnan..

Kirjoitettu

ok onko se vakiol stal speedil vai millai näis nää menee ? mä voisin öö 150 e maksaa vai paljo semmonen on uutena ?

Kirjoitettu

Vakiostallilla on. 150e ois sopiva hinta tuosta joo, 300e oli uutena. Katellaan siis sitten kun oon tuon purkanu pois, varmaan noin kuukauden päästä.

Kirjoitettu

niin sitten olisi yksi kysymys vielä :D

kun olen vaihtamassa koneeni niin käykö tuo TH700 vaihdelaatikko tähän uuteen koneeseen joka on 305 V8 kun vanha kone oli se Z28 evi V6 vai tarvitseeko hankkia uusi vaihdelaatikko taikka tehdä tuolle laatikolle jotain et käy uuteen koneeseen? :D

Kirjoitettu

Mielenkiintoisen kuulonen kone toi Z28 evi V6, nähtävästi siis 2.8 litranen tai 3.1 V6?

En usko että sama laatikko kävis kasiin ja kutoseen. Varma en tietystikkään ole, joten joku fiksumpi varmaan korjaa jos olen väärässä...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...