Jump to content

sytytysjärjestys?

Recommended Posts

Kirjoitettu

Voisiko joku laittaa vielä tänne esille sytytysjärjestyksen, kun tuli hieman erimielisyyttä, että miten sen tulee olla.

Tuntuu, että jakaja on puolikierrosta sivussa?! Damperin merkistäkään en ole enää varma...

Menikö näin?

tpi 350

1-8-4-3-6-5-7-2

ja pyörijä pyörii vastapäivään?

Mutta missä on oikeasti ykköspytyn kohta? Nyt se on ollut klo 17 ja kasipytty n. klo 15 -asennossa., mutta eipä lähde enää käyntiin. Putkissa vaan paukkuu?! Kipinä tulee silmämääräisesti tulpalle, mutta olisiko moduli hajonnut, eli ei toimi paineen alla? :o

Siinä se taas makaa pihalla... >:(

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Eikös se noin mee,pitäneen vielä varmistaa kun ei oo tarvinnut aikoihin.

Kirjoitettu

Oikein meni mutta pyörijä pyörii myötäpäivään,eikä sillä hevon humppaa mikä siellä jakajassa on ykkönen kuhan johto menee yköseen,ja järjestys on oikein.Loogista ajattelua.Katot vain että ykkösen sylinteri on puristus ja sytytys hetkellä.

Kirjoitettu

....Ellei Ilku ole muiden tietämättä lusikoinut vanhaa Cadillacin moottoria kiinni, siinä on sama sytkyjärjestys mutta pyörijä vispaa vastapäivään...

Jakajan asennolla ei tosiaankaan ole mitään väliä, kunhan pyörijä osoittaa ykkösen kohtaan jakajan kannessa kun kampiakseli on ykkösen puristustahdin YKK:ssa. Jostain syystä ameriikan hemmoilla yleensä vaan on ollut tapana kiertää jakaja niin, että ykkösen nasta jakajan kopassa osoittaa johonkin klo 17-19 suuntaan suurinpirtein. Mitään erityistä merkitystä sillä ei ole muutakuin tulpanjohdot saa suht. siististi niputettua ja mahdollinen vakuumikellokin menee näppärästi kaasarin ja pelkääjän venakopan välimaastoon.

Kirjoitettu

Yleensä kaikkien kuvien mukaan 3gen koneissa 6/8 jakajan ykkönen osoittaa kohti 1-pyttyä. Helppo muistaa.

Saahan sen mihin kohti vaan ku vain kääntää ö-pumpun akselin sopivaan asentoon pitkällä taltalla.

Kirjoitettu

Oikein meni mutta pyörijä pyörii myötäpäivään,eikä sillä hevon humppaa mikä siellä jakajassa on ykkönen kuhan johto menee yköseen,ja järjestys on oikein.Loogista ajattelua.Katot vain että ykkösen sylinteri on puristus ja sytytys hetkellä.

Kiitos! tuo pyörijän suunta oli ratkaiseva... :-[ Mulla oli välillä käsitys jo, että se pyörii toiseen suuntaan.

Lukitsin Haltechista asteet 15 asteeseen ja laitoin jakajassa ykköspytyn klo 17 ja kerrasta räjähti käyntiin. :)

Diagnoosi: Osasyynä oli tuo viallinen akku, joka ei jaksanut antaa MSD:lle kipinää riittävästi ja se laittoi osaksi epäilemään, että jakaja oli pahasti sivussa.

Nyt toimii taas...

Kirjoitettu

hyvä että toimii.

ihmettelen vieläkin tuota missä vaiheessa olet tuon sytytys järjestyksen jakanut vastapäivään (asiasta käyty puh. keskustelua 10.9 moni otteeseen)vai onko sulla siellä kavereita jotka on muka tietävinään ja sä uskot vai

mikä siellä on kun auto aina reistaa mitä ihmeelisimmistä paikoista. :(

ei tuo järjestyskään ihan itekseen muutu ja auto ei ole 100%varmuurella toiminut pätkääkään kun ne ovat olleet tuossa järjestyksessä. vaikka yritit sitä mulle niin vääntääkkin.

• 4 weeks later...
Kirjoitettu

hyvä että toimii.

ihmettelen vieläkin tuota missä vaiheessa olet tuon sytytys järjestyksen jakanut vastapäivään (asiasta käyty puh. keskustelua 10.9 moni otteeseen)vai onko sulla siellä kavereita jotka on muka tietävinään ja sä uskot vai

mikä siellä on kun auto aina reistaa mitä ihmeelisimmistä paikoista. :(

ei tuo järjestyskään ihan itekseen muutu ja auto ei ole 100%varmuurella toiminut pätkääkään kun ne ovat olleet tuossa järjestyksessä. vaikka yritit sitä mulle niin vääntääkkin.

Juu hyvä kysymys...  :(

Ei toimi ei väärässä järjestyksessä. En tiedä sitten olisiko tuossa MSD:n boksissa jotain häikkää tai sitten puolassa, kun välillä ei tosiaan lähtenyt auto edes käyntiin ja siinä vaiheessa epäilin sytytysjärjestystä mielessäni.

Tuo sytytysjärjestys on varmaankin jäänyt tuonne aivolohkoon jostain kumman syystä väärin. Olin aivan varma mielestäni, että se kiertää vastapäivään. Eihän auto lähde edes käyntiin tuolla väärällä järjestyksellä. Väärää informaatiotakin olen saanut tai sitten olen sen vain väärin ymmärtänyt.  ;)

Se on se, kun ei ole koskaan nuorempana näitä vehkeitä saanut ropailla.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...