Jump to content

Kokemuksia Autronic SM4?


Guest NYCpiru

Recommended Posts

Ko. laitteessa kiinnostaa etenkin Launch Control ja tämä "Flatshift (change gears without clutch at WOT using standard gearbox)." Asiaa kummemmin tuntematta olis kiva kuulla onko kellään kokemusta ao. vermeestä ja missä hinnoissa liikkuu?

 

Ps. Mitähän tuo WOT tarkoittaa?

Link to post
Share on other sites

Eipä ole tullut kokeiltua tota launch controllia.Auto tune vaikutti tosi näppärältä.Nyt tarttis syksyn-kevään aikana yrittää rakentaa (muiden hommien lisäksi) toinen nopeusanturi etupyörään,niin sais sitten joskus ton sutimisen eston toimimaan.

Link to post
Share on other sites

Jontte, hankkiessasi perehdyit varmaankin noihin kahteen muuhunkin Autronicin malliin, mitenköhän niiden sopivuus näihin vehkeisiin on ja miten päädyit juurikin tuohon SM4:ssen?

 

Sutimisenesto kuulostaa mielenkiintoielta. Onko toi sutimisenesto nimenomaan autronicciin sisältyvä ominaisuus, vai joku ihan erillinen juttu?

Link to post
Share on other sites

Toi SM4 on kaikkein helpoin asennuksen kannalta,saa toimimaan lähes millaisilla antureilla hyvänsä,(esim. ohjelmaan voidaan määrittää, että jakajan asentoanturilta luetaan sylinterilukua vastaava määrä hampaita ja yhden hampaan kohdalla saadaan tieto työtahdista. Eli siis vain yhdellä anturilla saadaan sylinterilukutieto ja työtahtitieto) ja pystyy ohjaamaan monen näköisiä venttiileitä.

Sutimisenesto on autronikiin sisältyvä ominaisuus, tosin ei ole viellä SM4:jään julkaistu,mutta on luvattu lähiaikoina.(helppo päivittää myöhemmin)

Ja lisäksi sattui hyllyssä olemaan tommonen sopivaan hintaan ;)

 

Niin ja onhan tossa SM4:ssa enemmän ja vapaammin ohjelmoitavat sisään ja ulos tulot kun SMC:ssä tai SM2.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Toi SM4 on kaikkein helpoin asennuksen kannalta,saa toimimaan lähes millaisilla antureilla hyvänsä,(esim. ohjelmaan voidaan määrittää, että jakajan asentoanturilta luetaan sylinterilukua vastaava määrä hampaita ja yhden hampaan kohdalla saadaan tieto työtahdista. Eli siis vain yhdellä anturilla saadaan sylinterilukutieto ja työtahtitieto) ja pystyy ohjaamaan monen näköisiä venttiileitä.

Sutimisenesto on autronikiin sisältyvä ominaisuus, tosin ei ole viellä SM4:jään julkaistu,mutta on luvattu lähiaikoina.(helppo päivittää myöhemmin)

Ja lisäksi sattui hyllyssä olemaan tommonen sopivaan hintaan  ;)

 

Niin ja onhan tossa SM4:ssa enemmän ja vapaammin ohjelmoitavat sisään ja ulos tulot kun SMC:ssä tai SM2.

 

mua kanssa kiinnostais tuo ihan ajatuksena kuulostaa laadukkaalta tiedä sitte vs haltec? kyselin tuosta sytyn ohjauksesta tietoa pikkusen sporttiautosta-> "Autronic järjestelmissä on kaikissa vähintään 4 sytytyskanavaa, jolloin V8 onnistuu hukkakipinäsysteemillä. Autronic SM4 mallilla onnistuu myös kahdeksan erillistä puolaa. Näissä kaikissa tulee tosin mukana myös paljon muitakin ohjauksia, pelkkää sytytystä ei ole saatavana. Esim. kaikkia kahdeksaa suutinta ohjataan erikseen, eikä niitä auota yhtäaikaa ryhmissä (kuten simppeleissä systeemeissä)."

 

Link to post
Share on other sites

Megasquirtissa myös on toimiva sutimisenesto. Vaihtoehtoja on kaksi : Mosan kierrosluvun nousunopeus (joka ei vaadi mitään ylim. antureita) tai sitten nopeusantureista vetäviltä ja ei-vetäviltä pyöriltä.

- Eli toi kierroslukuun perustuvassa määritellään montako RPM:mää / sek nopeimmillaan (esim ykkösvaihteella) kierrokset nousevat ilman sutimista. Jos tuo raja ylittyy niin softa olettaa että auto sutii ja myöhästää sytkyä.

- Toisessa vaihtoehdossa nopeusanturit etu- ja takapyörille ja määritellään kuinka suuri nopeusero noissa saa olla. Jos se raja ylittyy niin taas oletetaan että sutii ja boxi myöhästää sytkyä.

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...