Jump to content

lukkoperä vai tavallinen?

smokeybandit

Recommended Posts

Kirjoitettu

en tiiä häviskö mun vanha viesti johonkin kun en sitä löydä? no,kysytään uudestaan eli kun tuossa minun ponussa kun vaikka asvaltilla renkaita pyörittää sillai että pitää jalkaa jarrulla ja sit kaasua samaan aikaan että alkaa takapyörä sutia niin viimekesänä molemmat pyörät suti,asvalttiin jäi kaks raitaa.tänä kesänä oon kans kerran pari koittanu,niin ei pyöri kun oikean puolen rengas,kuskin rengas ei pyöri.sitten jos laitan kuskin renkaan nurmikolle ja matkustajan puolen renkaan asvaltille,niin kuskin,eli nurmikolla oleva rengas vain pyörii.joskus kun hiekalla oon suditellu,niin kyllä sillon kuskinkin puolen rengas lähtee pyörimään,tosin vähän myöhemmin kuin matkustajan puolen rengas.kymmenen pulttinen perä,auto on pontiac firebird 92 v6 3.1 mietin onko toi auton perä lukkoperä vai tavallinen,lukoton perä.voin viikonloppuun menneessä laittaa tänne numerot tai kirjaimet takaakselin murikasta jos ne vaikka auttas ton perän tunnistamisessa :)

Kirjoitettu

Eiköhän tuossa oo lukkoperä, ilmeisesti kartio-sellainen joka on nyt sit kulunut niinpaljon ettei se enää pidä

Kirjoitettu

meinaakos se sitä että takaaskeli on puoliks mäsänä? paljonkohan sellasen kartio perän korjaus maksais,jos nyt sitten selviää vaikka niistä taka-akselin numeroista että se todella on kartiolukkoperä? ??? en ite tiiä mitään taka-akseleista tai lukkoperistä,joten siksi kyselen... :-\

Kirjoitettu

Kannattaa lukea kaikki jutut osastolta "perä". Eiköhän siellä oo mainittu hinnoista, muistelisin niin

Kirjoitettu

tässä ois taka-akselista löytyneet numerot ja kirjaimet;2252267,(viimonen numero 6 tai 8)      k/30      gm      N    auttasko noi mitään?koitin tänään hiekalla revittää,molemmat renkaat jättää maahan parin metrin pituset urat,mutta kuskin puolen renkaan jättämä ei oo ihan niin pitkä kun matkustajan puolen. on tuonne perään vaihettu öljyt viimekesänä muttei vissiin oo laittettu sitä lisäainetta kun se ei muka ollu lukkoperä ainaskaa sen huoltoukon mielestä mikä sinne ne öljyt vaihto.voisko olla että sieltä vaan puuttuu se lisäaine että sen takia vasen pyörä on vähän laiskempi kun oikea?? :-\ :-\

Kirjoitettu

En tiedä luitko sen edellisen viestini, mutta voit varmistua lukosta nostamalla molemmat takapyörät ylös ja pyörittämällä toista pyörää. Jos pyörät pyörii eri suuntiin lukkoa ei ole.

Kirjoitettu

tässä ois taka-akselista löytyneet numerot ja kirjaimet;2252267,(viimonen numero 6 tai 8)       k/30       gm       N     auttasko noi mitään?koitin tänään hiekalla revittää,molemmat renkaat jättää maahan parin metrin pituset urat,mutta kuskin puolen renkaan jättämä ei oo ihan niin pitkä kun matkustajan puolen. on tuonne perään vaihettu öljyt viimekesänä muttei vissiin oo laittettu sitä lisäainetta kun se ei muka ollu lukkoperä ainaskaa sen huoltoukon mielestä mikä sinne ne öljyt vaihto.voisko olla että sieltä vaan puuttuu se lisäaine että sen takia vasen pyörä on vähän laiskempi kun oikea?? :-\ :-\

eli tuossa kun kirjoitin että viimonen numero on kuutonen tai kahdeksan. ni tais tulla joku hymynaama sen kahdeksikon tilalle.eli kuutonen tai kahdeksan on viimonen numero.

Kirjoitettu

tunkkaa nyt se perä ylös ja pyörität toista pyörää ja katsot mihin suuntaan toinen pyörii! Sulla on kitkalukko (10bolt) niin sen lisäaineen tarkoitus on vähentää kitkaa,ilman sitä lukko paukkuu ja kolisee kun kääntelet autoa asfaltilla. kartiolukkoa ei (alunperin)ole kun 9 bolt Borg&Warnerissa

Kirjoitettu

tunkkaa nyt se perä ylös ja pyörität toista pyörää ja katsot mihin suuntaan toinen pyörii! Sulla on kitkalukko (10bolt) niin sen lisäaineen tarkoitus on vähentää kitkaa,ilman sitä lukko paukkuu ja kolisee kun kääntelet autoa asfaltilla. kartiolukkoa ei (alunperin)ole kun 9 bolt Borg&Warnerissa

mää muistelisin että ne pyörii erisuuntiin kun viimetalvena vanteet oli kunnostettavana kun oli niin naarmuset ja tummuneet niin sillon huvikseni pyöräytin toista takarengasta eteenpäin,niin toinen takarengas pyörähti taaksepäin.koitan huomena uudestaan niin sit tiedän varmasti että ne pyörii erisuuntiin. mites se lisäaine kannaataako se laittaa sinne mitä pikimmiten kun sitä ei sielä taida olla,ja mulla muuten sillon tällön kolahtaa tai paukahtaa perä,oisko just tuosta kun sieltä puuttuu se lisäaine? ???

Kirjoitettu

Jos ne kerran pyörii erisuuntiin,eli ei ole lukkoa,niin minkä takia sinne pitäs se lisäaine laittaa? tai jos onkin lukko,niin ei se taida enää litkuilla korjaantua... peräremontti maksaa n. 1000-1500e  m/

Kirjoitettu

Jos ne kerran pyörii erisuuntiin,eli ei ole lukkoa,niin minkä takia sinne pitäs se lisäaine laittaa? tai jos onkin lukko,niin ei se taida enää litkuilla korjaantua... peräremontti maksaa n. 1000-1500e  m/

no eipä sitä lisäainetta taida tarvita.kuuluukos sitten lukottoman perän olla sellanen ettei sudi kun yks rengas,vai miten?

Kirjoitettu

Lukottoman perän kanssa sutii aina se pyörä, jonka alla on vähemmän kitkaa. Lukko tasoittaa pyörintänopeus eron ja helpottaa liikkeelle lähtöä, varsinkin liukkaalla  ;)

Kirjoitettu

Lukottoman perän kanssa sutii aina se pyörä, jonka alla on vähemmän kitkaa. Lukko tasoittaa pyörintänopeus eron ja helpottaa liikkeelle lähtöä, varsinkin liukkaalla  ;)

voikos lukoton perä suditella molemmilla renkailla ja joskus sitten vaan yhdellä? minullahan toi sitä joskus tekee että pyörii miten sattuu,mutta hiekalla yleensä jää kaks raitaa,muttei asvaltilla

Kirjoitettu

mää muistelisin että ne pyörii erisuuntiin kun viimetalvena vanteet oli kunnostettavana kun oli niin naarmuset ja tummuneet niin sillon huvikseni pyöräytin toista takarengasta eteenpäin,niin toinen takarengas pyörähti taaksepäin.koitan huomena uudestaan niin sit tiedän varmasti että ne pyörii erisuuntiin. mites se lisäaine kannaataako se laittaa sinne mitä pikimmiten kun sitä ei sielä taida olla,ja mulla muuten sillon tällön kolahtaa tai paukahtaa perä,oisko just tuosta kun sieltä puuttuu se lisäaine? ???

Mulla kanssa kolahtaa perä jos pyörittää nakkeja kuivalla asfaltilla mutta normaaliajossa tai märällä asfaltilla ei kolahda...Taitaa olla perä "kaputsiino" ::)

Tai voidan siellä joku muukin kolahdella :P

Kirjoitettu

Mulla kanssa kolahtaa perä jos pyörittää nakkeja kuivalla asfaltilla mutta normaaliajossa tai märällä asfaltilla ei kolahda...Taitaa olla perä "kaputsiino" ::)

Tai voidan siellä joku muukin kolahdella :P

no ei mulla perä kolahda kun silloin vaan jos ajelee taajamanopeuksia sillon kun tomaatti vaihtaa vaikka 2 vaihteelta 3 vaihteelle.epäilisin vähän että vois olla ristikko nivelet huonot.tai voihan se peräkin kolahtaa,tuntus että kolaus tulis auton keskiosasta ennemmin kun takaa.mut ei ainakaa kiihdytyksissä ole ainaskaa vielä perä kolahtanu.

Kirjoitettu

Vois se olla mulla myös kardaani tai mikä vaan mutta se ei normaaliajossa kolahda vain jos lyö tyhjää ja on kitkaa.Tuntuu kuin lähtis jostain löysät pois.Ei toi nyt haittaa mutta tuskin ollut uutena ::)

Kirjoitettu

no ei mulla perä kolahda kun silloin vaan jos ajelee taajamanopeuksia sillon kun tomaatti vaihtaa vaikka 2 vaihteelta 3 vaihteelle.epäilisin vähän että vois olla ristikko nivelet huonot.tai voihan se peräkin kolahtaa,tuntus että kolaus tulis auton keskiosasta ennemmin kun takaa.mut ei ainakaa kiihdytyksissä ole ainaskaa vielä perä kolahtanu.

laatikon kannatinkumi....
Kirjoitettu

voikos lukoton perä suditella molemmilla renkailla ja joskus sitten vaan yhdellä? minullahan toi sitä joskus tekee että pyörii miten sattuu,mutta hiekalla yleensä jää kaks raitaa,muttei asvaltilla

Tuo johtuunee siitä, että soralla kitka on pieni. Asfaltilla, kun kitka on suurempi, kardaanin vääntö vaikuttaa suoraan taka-akseliin ja kevittää toisen puolen pyörää sen verran, että ko. pyörän kitka pienenee ja sutiminen alkaa.

Kirjoitettu

no niin,kävin just pyörittelemässä takarenkaita.eli kun molemmat takarenkaat on irti maasta,ja matkustajan puolta kun pyörittää eteenpäin,niin kuskin rengas menee taaksepäin sillon kun vaihekeppi on P asennossa.  sillon jos on D asennossa niin sillon pyörii vain se rengas kumpaa pyöräyttää oli sitten vasen tai oikea ja se rengas mitä ei pyöritä,pysyy paikallaan. eli ei taida lukkoa ollakkaan?

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...