Danu Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 2006 Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 2006 Mikä olis sopiva viritys nokkaakseli vähäpäästöiseen -89 350 Tpi trans amiin Moottori on nyt tarkoitus kunnostaa ja ajattelin samalla vaihtaa nokka-akselin Tarkoitus on laitta se suurimman tehon tuottama nokka joka vaan menis myös pakokaasu testeistä läpi T. Daniel
F350 Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 2006 Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 2006 2032 crane on siinä ja siinä rajoilla, mulla menee päästöihin. Vaatii jäykemmät venttiilinjouset. Ja autohan oli 350 TPI Formula -89
Z-mo Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 2006 Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 2006 Kyseessä varmaan vähäpäästöinen auto? Eikös esim. Seniorillakin oo 4genissä GM performance partsin hot cam, ja on kyllä huomattavasti tiukempi ku toi cranen 2032. Jos meinaat pitää sen vakio tpi-imusarjan, niin sehän kyllä rajoittaa sitten nokan valintaakin jonkin verran koska tpi-imusarjalla ei ilma meinaa enää riittää 4500rpm:n jälkeen.
Guest pile Kirjoitettu 12. Marraskuuta, 2006 Kirjoitettu 12. Marraskuuta, 2006 Kyseessä varmaan vähäpäästöinen auto? Eikös esim. Seniorillakin oo 4genissä GM performance partsin hot cam, ja on kyllä huomattavasti tiukempi ku toi cranen 2032. Jos meinaat pitää sen vakio tpi-imusarjan, niin sehän kyllä rajoittaa sitten nokan valintaakin jonkin verran koska tpi-imusarjalla ei ilma meinaa enää riittää 4500rpm:n jälkeen. 4 gen:n ruisku pelaa aivan toisella tarkkuudella kuin 3gen:n ei voi suoraan verrata sitä mikä nokka käy toiseen niin ei välttämäti käy toiseen
Crisis Kirjoitettu 12. Marraskuuta, 2006 Kirjoitettu 12. Marraskuuta, 2006 kaikkihan on siitä kiinni meinaako hommaa säädettävän boksin. Ajattelin ja aionkin itse saada tuolla HR-276 leimaan vähäpäästönä. Toki en ole sitä vielä leimannut joten en tiedä onnistuuko Lupaavalta näyttää kumminkin. 2032:nen meni vähäpäästönä läpi seniorin autossa (siis edellinen 3 gen). Väsättiin aikoinaan hänen 305:seen (johon nokka on suhteessa 350 vähän isompi) ks. nokka, isot runnerit ja base plate. tosin hänelläkin vaati säätöä jonkin verran mutta loppupelissä homma rokkas. Kyse näissä laimeissa nokissa on siitä miten hyvin vakioboksin kanssa löytää hyvin perusennakon sytälle ja saako bensanpäineet tikkiin. Myös hyväkuntoinen katalyytti parantaa onnistumisen mahdollisuuksia hurjasti (mulla omassa on nyt 2 3" kattia suoraan pitkien sarjojen jatkona, ihan niin kuin kaikissa muissakin uusissa on pakosarjassa tai välittömästi kollectorin jälkeen katit). Pile on oikeessa ettei LT1 ruiskua voi verrata vanhojen l98 ja lb9 moottoreiden ruiskutuksiin.
Jake Kirjoitettu 12. Marraskuuta, 2006 Kirjoitettu 12. Marraskuuta, 2006 Mulla LT4hot camilla timmillä vastakasatulla koneella, uusilla kansilla yms., haltekilla, ilman kattia paras hc arvo on 450ppm vs hyväksyttävä co-arvo. HC:n sai matalemmalle mutta sitten olis pompannu co-arvosta. Tämäkin kun ensin kikkailtiin tyhjäkytikierroksilla ja -ennakolla. mitähän tosta vois katti parantaa, 200ppm?
Nupa Kirjoitettu 12. Marraskuuta, 2006 Kirjoitettu 12. Marraskuuta, 2006 mitähän tosta vois katti parantaa, 200ppm? Saa 90ppm eli menee vähiksenä.
Crisis Kirjoitettu 16. Marraskuuta, 2006 Kirjoitettu 16. Marraskuuta, 2006 joidenki tutkimuksien mukaan katti tiputtaa hc päästöjä 80-90%, et laske siit Tosin, muistan sen ettet sä jake usko noihin huuhaa katteihin No mulla on katalyytit kahdennettu ja tuotu lähemmäs pakokanavia, auttaa ehkä jotain ja otteessa ku on ilmapumppu merkattu voi seokset heittää sinne 15.2:1 luokkaan missä pitäis olla puhtain palo näin päästömittauksien kannalta, tosin näin sanoo accelin manuaali muistaakseni.
tpi57 Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 2006 Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 2006 tietääkö joku miten tollanen Hydraulic roller LT4 production cam 203/210 115 toimii 350 tpi:ssä?
Crisis Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2006 Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2006 http://www.thirdgen.org/techboard/tpi/379300-tpi-cam-question.html?highlight=lt4+hot+cam+350+tpi Tuossa on jotain infoo.. Lyhyesti sanovat että ihan ok nokka, siihen nähden että noita löytää käytettynä halvalla...
ari gta Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 2006 Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 2006 mulla myös suunnilleen sama paketti ku jakella-hc.ovat ongelma,juuri saa säädettyä katsastukseen kovasti temppuilemalla.
Senior Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2006 Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2006 mulla myös suunnilleen sama paketti ku jakella-hc.ovat ongelma,juuri saa säädettyä katsastukseen kovasti temppuilemalla. Eipä juurikaan tarvinnut temppuilla ( LT4 portatut kannet ja LT4 Hot Cam ) : - katsastus, eka yritys HC n. 430 ppm tyhjäkäynnillä ; kierroksilla kohdallaan - rahtunen säätöä ( bensakartat + sytkä ) 73 ppm 4-gennerin ( -94 ja uudemmat ) etuna on se, että boxi on säädettävä
ari gta Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 2006 Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 2006 joo,mulla on vakio boxi---ja törky isot suuttimet(turhaan varmaan)
Timo Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2006 Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2006 Eipä juurikaan tarvinnut temppuilla ( LT4 portatut kannet ja LT4 Hot Cam ) : - katsastus, eka yritys HC n. 430 ppm tyhjäkäynnillä ; kierroksilla kohdallaan - rahtunen säätöä ( bensakartat + sytkä ) 73 ppm 4-gennerin ( -94 ja uudemmat ) etuna on se, että boxi on säädettävä No onkos täällä ketään joka on ohjelmoinut tuon tietsikan (-94-97) uudelleen, ja tarvittavat välineet ? Tekeekö Hypertech Programmerilla mitään vai onko rahan haaskuuta, sehän on aika kallis !?
Senior Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2006 Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2006 Nupa'lla ( ja mulla ) on LT edit-ohjelma. Ongelmana vaan se, että ohjelmaan on poltettuna VIN-koodi eli käy vain omaan pirssiin ( box'iin ). Kyseles Dark'ilta. Tai Nova350cid'iltä.
Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2006 Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2006 Timo.Täällä onnistuu helposi jos sulla on OBD1.Jos avaat konepellin niin siinä syylärin luona olevassa mustassa muovissa on tarra ja jos siihen on kirjoitettu obd1 niin ei ongelmaa.
Timo Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2006 Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2006 Timo.Täällä onnistuu helposi jos sulla on OBD1.Jos avaat konepellin niin siinä syylärin luona olevassa mustassa muovissa on tarra ja jos siihen on kirjoitettu obd1 niin ei ongelmaa. Autoni on 1995 vuosimalli ja OBD-1. Ensi keväänä on tarkoitus käydä dynossa ja uskon että riittävän bensan saannin turvaamiseksi riittää paineen nosto (säädettävä regu on), suuttimet 26 lb/h. Mutta enemmän askarruttaa sytkäpuoli. Voiko ohjelmaa muuttamalla saavuttaa mitään konkreettista kun on 160 F termari, kylmemmät tulpat ja vedestä vapaa läppärunko ? Tämän ikäisissä ei voi sytkän perusennakkoa säätää jakajaa pyörittämällä joten eikö se ECM säädä ennakkoa aikaisemmalle silloin kun kone käy viileämpänä ? . Mulla on myös LT-4 knock module jo asennettu.
Jake Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2006 Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2006 Voiko ohjelmaa muuttamalla saavuttaa mitään konkreettista kun on 160 F termari, kylmemmät tulpat ja vedestä vapaa läppärunko ? kylmemmät tulpat ei tod näk ole tarpeen, noh sen huomaa tyhjäkäynnin tasosta, päästöistä ja tulpan saastasesta ulkonäöstä. Ittellä ainakin 'asiantuntian' suosittamat tulpat olia vissiin suoraan siperiasta,käyti oli p*ska ja tulpat märät ja nokiset, eikä ne sen paremmin toimineet 100hp kaasushotillakaan.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään