-vellu Posted November 16, 2006 Posted November 16, 2006 Oma tilaus harkinnassa: http://www.spohn.net/product.cfm?productid=1617 Samaa 3-koppaseen: 3gen http://www.spohn.net/product.cfm?productid=1606 Myös muuta Spohnin kamaa mahtunee samaan tilaukseen. Hintoja en vielä pysty sanomaan, mutta kiinnostusta voi laittaa joko tähän tai yv:llä. Tilaus joulukuun lopulla jolloin kamat olisi suomessa helmikuun aikana.
Nupa Posted November 16, 2006 Posted November 16, 2006 Jenkkivoorumilla tuosta tubular k-memberistä tarinoivat, että on ollu tapauksia joissa "on menty juuri tuon ansiosta ojaan". Eli varttimailille erittäin oiva kapistus, mutta normiajoon/mutkaradalle ei niin hyvä. Ei kestä kanttailuja niin hyvin kuin vakio. Juuri siksi en aio omaani tuollaista laittaa, kurvit kun mennään eikä meinata... Mutta, hmmm... http://www.spohn.net/category.cfm?categoryid=1114
-vellu Posted November 16, 2006 Author Posted November 16, 2006 Jenkkivoorumilla tuosta tubular k-memberistä tarinoivat, että on ollu tapauksia joissa "on menty juuri tuon ansiosta ojaan". Eli varttimailille erittäin oiva kapistus, mutta normiajoon/mutkaradalle ei niin hyvä. Ei kestä kanttailuja niin hyvin kuin vakio. Juuri siksi en aio omaani tuollaista laittaa, kurvit kun mennään eikä meinata... Hyvä pointti. Tarttee lukea lisää. Onko linkkejä?
5,7 Posted November 16, 2006 Posted November 16, 2006 Jenkkivoorumilla tuosta tubular k-memberistä tarinoivat, että on ollu tapauksia joissa "on menty juuri tuon ansiosta ojaan". Eli varttimailille erittäin oiva kapistus, mutta normiajoon/mutkaradalle ei niin hyvä. Ei kestä kanttailuja niin hyvin kuin vakio. Juuri siksi en aio omaani tuollaista laittaa, kurvit kun mennään eikä meinata... Mutta, hmmm... http://www.spohn.net/category.cfm?categoryid=1114 joo jos noin on niin mietitään mutta voisko olla että noi ojaan meno tapaukset olis ollu mild steel tavaraa pitäis varmasti ottaa se 4130 chrome moly +250$ saattaa tosiaan olla niin raskas kuorma tuolla
Nupa Posted November 16, 2006 Posted November 16, 2006 En nyt löytäny sitä, mutta joku totes, että sellanen versio mikä kestää kaiken on vielä kehityksessä. Tuo Spohn ei kuulema kestä... tiedä sitte.
5,7 Posted November 16, 2006 Posted November 16, 2006 En nyt löytäny sitä, mutta joku totes, että sellanen versio mikä kestää kaiken on vielä kehityksessä. Tuo Spohn ei kuulema kestä... tiedä sitte. oliko sulla jotai linkkiä lukisin ite kans?
-vellu Posted November 16, 2006 Author Posted November 16, 2006 Pikaisella etsinnällä totta on, että muutamia aftermarket k-membereitä on hajonnut liitoksistaan. Joissain viesteissä puhutaan kunnon osumista kiviin, kadun kanttikiviin ym. Yhtä kaikki noi ei taida olla ihan verrattavissa alkuperäisieen K-Memberiin. Muutamia juttuja löysin ja nopealla luennalla noi näyttäisivät koskevan lähinnä BMR:n tuotteita, haku oli googlella (broken k-member): http://www.ls1tech.com/forums/showthread.php?t=459503&page=1&pp=20 http://www.ls1tech.com/forums/showthread.php?t=393204&highlight=bmr+broke http://www.ls1lt1.com/forum/showthread.php?t=2275
5,7 Posted November 16, 2006 Posted November 16, 2006 Pikaisella etsinnällä totta on, että muutamia aftermarket k-membereitä on hajonnut liitoksistaan. Joissain viesteissä puhutaan kunnon osumista kiviin, kadun kanttikiviin ym. Yhtä kaikki noi ei taida olla ihan verrattavissa alkuperäisieen K-Memberiin. Muutamia juttuja löysin ja nopealla luennalla noi näyttäisivät koskevan lähinnä BMR:n tuotteita, haku oli googlella (broken k-member): http://www.ls1tech.com/forums/showthread.php?t=459503&page=1&pp=20 http://www.ls1tech.com/forums/showthread.php?t=393204&highlight=bmr+broke http://www.ls1lt1.com/forum/showthread.php?t=2275 joo kyllä ne tuntuu heikolta.. tosin kaikki on niitä bmr tuotteita ja jotkut puhuu että "Chromoly on the street = broken." tiedä sitte ei kestä jotai tärinää tms paljon mutta taas toisaalta kun ajattelee niin kuin tuossa yhdessä viestissä oli "I wonder if they tend to brake at a weld, and if it is easy to repair? Or better yet, how many people with tubular K members with high mileage that have not broke their K members" ??
Nova Posted November 16, 2006 Posted November 16, 2006 Kromimoly on kovempaa ja hauraampaa kuin tavallinen teräs joten sen väsymislujuus on huonompi. Kadullahan tuota väsytystä tulee aika paljon nopeasti eli ollaan wöhlerillä aika oikealla. Siitä varmaan tulee tuo =broken.
-vellu Posted November 16, 2006 Author Posted November 16, 2006 Vaikeaahan tämä on kun ei tiedä paljonko noita on myyty ja paljonko ja mitä merkkiä niistä on hajonnut ja miten En minäkään osta enää yhtään optia enkä yhtään vesipumppua kun ne hajoo koko ajan Siksi mulla on Delteq ja sähköinen vesipumppu ...ja niistäkin on omat hajoamistopiccinsa Miksi ostaa f-body kun se voi mennä rikki :'( -e- Oikeasti hyvä kun tulee asiat keskustellen esille
Crisis Posted December 3, 2006 Posted December 3, 2006 mä oon miettinyt myös tota k-memberiä vakavasti ja vuodenvaihteessa olisi rahaa tilatakkin.. Pitää laittaa yv:tä kun on päätökset tehty. Mutta siihen hajoamiseen liittyen ajattelin ainakin itse ostaa engine plate:n joka siis pultataan lohkon etupäähän kaikista vapaista kierteistä kiinni. (kolme tulee ainakin per kansi ja 4 vesipumpusta ja 4 per apulaitekehikko) ja tämä engine plate pultataan sitten runkoon (ei etupalkkiin.) Näin päästään eroon suuresta kuormasta K-memberin keskiosissa ja paino siirtyy tasaisesti rungon välittämänä tukivarsiin. Toisaalta sitten paino siirtyy rungon päälle. En tiedä vielä/en ole suunnitellut tarpeeksi tuota asennusta että osaisin sanoa miten homma kannattaa käytännössä tehdä mutta pääpiirteitä ollaan katsottu jo. Syy tähän on se että meni hermo kun noi nykyiset moottorituennat on ihan perseestä kun koneen asennuskorkeutta ei voi säätää ja nykyiset moottorityynyt liian korkeat, ottaa siis laatikko kardaanitunneliin kiinni jos vaihteiston ja kardaanin välisen kulman säätää "suoraksi". Koko moottoripaketti tuntuu muutenkin hieman heiluvan varsinkin kovissa moottorijarrutuksissa jotan vaihteiston hännän kiinnitys pitää miettiä uusiksi kun on sfc:t+kaaret hitsattu paikoilleen. Mistähän kohtaa noi K-memberit on menny poikki(luultavasti saumoista), mietityttää vähän että jos sitä voi ennaltaehkäistä. Mua ei niin rassaa rasitusmurtumat kun auto ei todennäköisesti nää 2000km enempää kesässä ja talvella tulee aina tarkisteltua paikkoja. Hiusmurtumia kun ei saumoissa nää niin on se kyl harmi jos puskaan pölähtää.
Crisis Posted December 3, 2006 Posted December 3, 2006 niin ja katulaillisuuskin huolestuttaa varsinkin kun tuon k-memberin papruissahan lukee että off-road use only.
5,7 Posted December 3, 2006 Posted December 3, 2006 niin ja katulaillisuuskin huolestuttaa varsinkin kun tuon k-memberin papruissahan lukee että off-road use only. 3geniin ja vanhempaan saa laittaa huoletta konttorilla sanoivat että leimaamis ongelmat alkaa samoihin aikoihin kuin ruvetaan pyytämään papereita madallus sarjoistakin oliko se ny sitte ~-93-96?
-vellu Posted February 1, 2008 Author Posted February 1, 2008 Taitais olla kohta Spohnilta tilauksen aika. Oliskos tarpeita? Nupa? -vellu http://www.spohn.net/prodimages/1082.jpg
Nupa Posted February 1, 2008 Posted February 1, 2008 Taitais olla kohta Spohnilta tilauksen aika. Oliskos tarpeita? Nupa? -vellu Heitit pahan. Ei tältä istumalta ainakaan, pitää varmaan upottaa ylimääräset hillot tohon 73seen...
set28 Posted February 1, 2008 Posted February 1, 2008 Heitit pahan. Ei tältä istumalta ainakaan, pitää varmaan upottaa ylimääräset hillot tohon 73seen... Oikein Nupa,oikein
driv3r Posted January 2, 2010 Posted January 2, 2010 mitäs hyötyä tuosta K-memberistä käytännössä on?
-vellu Posted January 2, 2010 Author Posted January 2, 2010 mitäs hyötyä tuosta K-memberistä käytännössä on? Kevyt.
driv3r Posted January 2, 2010 Posted January 2, 2010 Kevyt. no se on teoriassa kevyt, mutta käytännössä, huomaako sitä? kun ei oo mitään tietoo että kuinka paljon se on kevyempi..
-vellu Posted January 2, 2010 Author Posted January 2, 2010 no se on teoriassa kevyt, mutta käytännössä, huomaako sitä? kun ei oo mitään tietoo että kuinka paljon se on kevyempi.. Keventää vähän valmistajasta riippuen keskimäärin 10 kiloa.
Guest Jukka Posted January 3, 2010 Posted January 3, 2010 Keventää vähän valmistajasta riippuen keskimäärin 10 kiloa. Mistähän se 10 kiloa otetaan kun ei se orkkiskaan muistaakseni paljoa yli 15 kiloa paina. Meinaan että se orkkis on yllättävän kevyt, vaikka ei toki siltä näytä
GTATL Posted January 3, 2010 Posted January 3, 2010 Mistähän se 10 kiloa otetaan kun ei se orkkiskaan muistaakseni paljoa yli 15 kiloa paina. Meinaan että se orkkis on yllättävän kevyt, vaikka ei toki siltä näytä Punnitsitko sen? BMR kirjoittaa nain, The factory K-member weighs 54.5 lbs. with motor mounts. Eli ~25kg, kevein mita bmr myy on 24lbs eli ~14kg.
GTATL Posted January 3, 2010 Posted January 3, 2010 mitäs hyötyä tuosta K-memberistä käytännössä on? Pakoputkistolle ja oljypohjalle tulee enemman tilaa. Painon saastosta en tieda, jos jukan puheet pitaa paikkansa sita ei tule.
Guest Jukka Posted January 3, 2010 Posted January 3, 2010 Punnitsitko sen? BMR kirjoittaa nain, The factory K-member weighs 54.5 lbs. with motor mounts. Eli ~25kg, kevein mita bmr myy on 24lbs eli ~14kg. oon punninnu. muistaakseni se oli 15 kilon luokkaa. Voin olla vääräs, mutten paljua varmahan ainakaa
GTATL Posted January 3, 2010 Posted January 3, 2010 oon punninnu. muistaakseni se oli 15 kilon luokkaa. Voin olla vääräs, mutten paljua varmahan ainakaa , taytyy itse punnita kun vaihto tulee ajankohtaiseksi.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now