Jump to content

Summitista..

punatulkku

Recommended Posts

Kirjoitettu

Kun ei kotimaista vauhtikauppaa kiinnosta vastailla osien saatavuuteen/hintatiedusteluihin niin pitää vissiin yrittää itte tilata.  :o

Kaikki mille olis tarvetta löytyy summitilta, mutta kun en ikinä ole sieltä mitään tilannut, niin pikku vinkit/jelppi ei olis pahitteeksi.

Tilata pitäis mm. peltisarjat,startti,iskarit joka kulmaan,etujouset,flip kitti ja muuta pienempää sälää.

Mikä olis fiksuin rahtitapa jne.? Romut sais mielellään tulla ihan kotiovelle asti jos mahdollista.

Emännältä ainoastaan löytyy visa eli sen nimellä varmaan pitäis tilata?

Kertokaa nyt ihmeessä jos on jotain vinkkejä, apua tarjota tai onko tossa ylipäänsä mitään ihmeellistä huomioitavaa.

Kirjoitettu

Kokeiles hakua, tästä aiheesta on kirjoteltu aikasemminkin...

Oon tilaamassa myös ite tuolta kohtapuoliin (ainakin pakosarjat), aion varmaan kokeilla tällä kertaa sitä 7-21 päivän rahtivaihtoehtoa (Air Parcel Post), kun ei ole niin hirveä kiirus. Lienee halvempi kuin Air Freight 3-7 days, ei sekään niin paha ole ollut.

Kirjoitettu

Kokeiles hakua, tästä aiheesta on kirjoteltu aikasemminkin...

Ne topiikit ilmeisesti poistuivat juuri ylimenokauden ajalta, missä oli kattavasti eri tilauksien lopulliset kulut painon, koon ja toimitusmuodon mukaan.

Kirjoitettu

Muutama tilausesimerkki Summitilta, toimitus UPS ( kotiovelle sis. tulli ja verot ):

1. - Eibach alustasarja

- Energy polyuretane puslasrj

- K&N ilmanpuhdistin

- Kyb iskarit 4 kpl

- Ovitiivisteet

- Kromiventtiilit 6 kpl

- Yokohama renkaat 245/50 ZR 16 4 kpl

Tilaus yht 1.100,00 $

Loppusumma Euroissa kaikkiaan 1.600,00 € ja painoi yli 100 kg / 1 lava

2. - Tuplakatalysaattorit

- Peltipakosarjat

- Pakoputkisto

- Moniurahihna

- Stereot 1,5 din

- liitäntäjohdot

- Ym.

Tilaus yht. 1.400,00 $

Loppusumma Euroissa kaikkiaan alle 1.800,00 € ja painoi yli 100 kg / 1 lava

Molemmat toimitukset isokokoisia lähetyksiä.

Eli kerroin 1.3 - 1.4

(Sitten eri tuotteilla on myös eri tullitariffi, kuten cd soittimilla 12 %)

Ja vahva Euro vaan tiputtaa hintaa :D

Summitin eduksi luen heidän todella loistavan asiakaspalvelun ja tosi hyvät sivut!

Mutta aina EI kannata mennä merta edemmäs kalaan.

Suosimalla paikallisia toimittajia tai yhteistyökumppaneita takaamme tarpeidemme tyydyttämisen ja saatavuuden tuotteille jatkossakin jopa kilpailukykyiseen hintaan. Kurkistaminen aidan toisellepuolen aina joskus on kuitenkin paikallaan, sillä silloin tiedämme missä mennään ja mitä tuotteet oikeasti maksaa. On kauppiaankin katsottava peiliin jos kassavirta rupeaa ehtymään tilausten liukuessa kilpailijoille. Eurothan on makeaa itse meille kullekkin, onhan se maksun väline ;) 

Kirjoitettu

Summitilta pari kertaa tilanneena:

Pikkutavara (kevyt) kannattaa lennättää, menee 6 päivää.

Tilasin 2 pahvilaatikollista kerralla (enimmäkseen rautaa, vajaa 10kg/kpl), lentorahti n. 100€. Maarahtina (muutama vko) ois maksanu sama lähetys 30-40€. Siis rahti.

Tulli on mainittu n. 2-8% tavarasta+rahdista. Siihen vielä ALV tavara+tulli+rahti.

Summitilla on se hyvä puoli et rahdin hintaa ei lue missään eli siitä ei rokoteta jos ei mene ite möläyttämään. Laittavat sitten aina luettelon mukaan vaikkei pyytäis (n. 1kg).

Tällä helppo laskea kun arvioi painon (mieluummin yläkanttiin). Näkee heti ajat ja hinnat.

http://ircalc.usps.gov/default.asp?Mode=Intl_Single&CID=10111

Tietyillä osilla voi olla julma hintaero eri mantereilla ja toisilla taas ei juuri mitään. Kannattaa vähän selvittää ennen kui tilaa. Muutamaan kiloon asti postihinnat jenkeistä on suunnilleen samat ku Suomen Posti / MH.

Kirjoitettu

US Post hoitaa kamat viikossa suomeen ja kotivelle ja laskuttaa paketin koon ja painon mukaan. Meikäläisen Pacesetterit paino 12 kiloo ja postimaksu ol around 120 taalaa. Sen päälle tulee tulli 2.75% jos moottoriin liittyvä osa ja 22% ALV rahdin ja tavaran hinnan yhteenlasketulle hinnalle ja sen päälle vajaat 20 egee Postille tullauksesta ja siitä että ne maksaa sun puolestas sen tullin ja laskuttaa sen kotiin tulevalla tilisiirrolla. Oon käyttänyt tätä tapaa muutaman kerran ja on tosi vaivatonta.  8)

Kirjoitettu

On se lentorahdinkin hinta ihan ok jos ei mitään renkaita tai lohkoja tilaile. Pikkusälä tulee luokkaa muutama kymppi ja ainakin mulle tullu 6 työpäivässä. Painohan (ja koko) se on mikä eniten maksaa.

Nettikaupoissa kannattaa sit aina lukea ne ulkomaille lähetyksen ehdot ennen kun tilaa.

Voi joskus tulla yllättäviäkin "käsittely"kuluja varsinkin oudommilla puljuilla.

Itse asiassa viimeks tilasin summitilta laatikollisen roinaa maarahdilla niin tuli maarahdin hinnalla mut 6 päivässä silti :D Liekö lipsahtanu laatikko väärään kasaan tms. ;D

Tossa nyt nuo mitä pikahaulla vanhalta foorumilta löysin. Toivottavasti auttaa  m/

Kirjoitettu

Näköjään etsijä löytää, vaan mistä takataskusta kaivoit, kun ei mulle ovet auenneet: "Aihe tai alue jota etsit on joko poistettu tai sitten se on oikeuksiesi ulkopuolella"  ;)

Kirjoitettu

Taitaa olla vanha foorumi vielä puolihengissä jollakin serverillä tai ainakin data.

Niin toki helpottaa ja halventaa tilausta jos lähistöltä löytyy tulli. Voi hakea sieltä eikä tarvi maksaa postille mitään. Ei tokikaan onnistu joka kylällä.

Nyrkkisääntönä sellaista tavaraa jossa Suomi/Usa hintaero on pienehkö ja tavara painavaa ei kannata tilata. Kevyt sälä jossa on hintaeroa tulee toki halvemmaks. Ja ei hätäiselle maarahti on ehdoton. 6vkoa mut halpaa. Seuraavana ehkä Air Parcel Post (6 päivää) jossa painon noustessa taksa nousee reilusti.

Kirjoitettu

Mitään erityistä säästöä ei tässä olla hakemassa vaan kyse on lähinnä periaatteesta.Ei siitä tietysti haittaakaan ole vaikka joku euro säästyisikin.

Ostoskori pullottaa ja nyt pitäis valita se rahtitapa. Ne ei mulle täysin aunneet, että mikä on mikäkin, mutta UPS  ;D kuulostaa hyvältä. Tuleeko romut sillä kotiovelle asti?

Kirjoitettu

Just kyselin alustavaa rahtia pelkistä Pacesettereistä: vastasivat arvion.

UPS Expedited (4-9 Day) $209.00

Postal EXPRESS Mail (5-8 Day) $168.00

Air Parcel Post (7-21 Day)$150.00

Kirjoitettu

mutta UPS  ;D kuulostaa hyvältä. Tuleeko romut sillä kotiovelle asti?

Olen aina valinnut Ship Methodista: UPS International Express / Expedited: 3-8 days.

Silloin tavarat tulee kotiovelle ja he laskuttavat tullin ja verot sitten myöhemmin perästä, maksat vain laskun.

On se helppoo  *clap*

Kirjoitettu

Olen aina valinnut Ship Methodista: UPS International Express / Expedited: 3-8 days.

Silloin tavarat tulee kotiovelle ja he laskuttavat tullin ja verot sitten myöhemmin perästä, maksat vain laskun.

On se helppoo  *clap*

Sultahan jää sitten välistä se nautinnollisin vaihe; Tullissa saat laskea hehkeitten tullitätien kanssa veroprosentteja osille...  8)

Kirjoitettu

Sultahan jää sitten välistä se nautinnollisin vaihe; Tullissa saat laskea hehkeitten tullitätien kanssa veroprosentteja osille...  8)

Siinäpä se, kun nait silmillä pupillit kipeinä, ei pysy enään tullitarifit kasassa. Siitä seuraa sitten euroopan kallein tilaus ;)

Kirjoitettu

On se helppoo  *clap*

Ite olen kanssa käyttänyt tätä vaihtoehtoa... Se on kyllä kallis mutta nopea ja todella helppo...

Kirjoitettu

Ei tarvi enää hakea prosentteja eri osille. Kaikki yksityisten paketit menee 3,5% mukaan jos ei erikseen vaadi tarkistamaan kirjasta. Nopeuttaa tullausta.

Kirjoitettu

Kiitokset vaan kaikille neuvoista. Tänään lähti tilaus. Toimitustapa nopea ja kallis  ;D

Nyt ei muuta kuin odotellaan että pukki tulis tänävuonna etuajassa.

Kirjoitettu

Just kyselin alustavaa rahtia pelkistä Pacesettereistä: vastasivat arvion.

...

Air Parcel Post (7-21 Day)$150.00

28.11. tilattu, 30.11 lähtenyt ja tänään täällä.

PaceSetterit ja jotain muuta pikkusälää siinä sivussa. Lienevät kuitenkin eri paketeissa, vastauksessa sanoivat, etteivät voi laittaa pikkusälää PS:n pakettiin särkymisvaaran vuoksi, vaikka tilaa olisikin.

Rahtikulut $137, ei paha.

Kirjoitettu

m/

Paketit kotona. Peltisarjat tuli omassa paketissaan ja loput toisessa.

En tiedä tuliko säästöä, kun vauhtikauppa ei ole vieläkään vastannut tarjouspyyntöön  ;D

Kirjoitettu

tarttis kans ite tilata perään kunnon lukko, aavikkoperä saa pysyä kenties

Kirjoitettu

m/

Paketit kotona. Peltisarjat tuli omassa paketissaan ja loput toisessa.

En tiedä tuliko säästöä, kun vauhtikauppa ei ole vieläkään vastannut tarjouspyyntöön  ;D

ihmettelen myöskin näiden kotimaisten osakauppojen toimintaa.

Kyselin itsekin muutamasta paikasta pakosarjoja eikä tähänkään päivään mennessä ole vastausta kuulunut (2kk sitten)

Kirjoitettu

Us-Parts ja Us Center, niillä toimii myös sähköpostin kautta kommunikointi.

Mun mielestä ainoa mielekäs tapa kysyä tarjousta tavaroista on juurikin sähköposti. Sulla on hirvee lista osia ja osanumeroita, kuka h*lvetti niitä alkaa puhelimessa luettelemaan... Kuinkahan paljon RP:n tyyppinen firma häviää rahaa koska ei vastaile sähköpostiin...

Kirjoitettu

Us-Parts ja Us Center, niillä toimii myös sähköpostin kautta kommunikointi.

Mun mielestä ainoa mielekäs tapa kysyä tarjousta tavaroista on juurikin sähköposti. Sulla on hirvee lista osia ja osanumeroita, kuka h*lvetti niitä alkaa puhelimessa luettelemaan... Kuinkahan paljon RP:n tyyppinen firma häviää rahaa koska ei vastaile sähköpostiin...

Asiaa kokemuksen mukaan ainakin US-Parts vastaa alle päivässä suoraan osanumeroilla, saatavuudella ja hinnoilla m/

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...