Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 29. Marraskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 29. Marraskuuta, 2006 Nyt saaisotella.Jos ei euroja mietitä niin millaiset kannet valitsisit?Tarkoituksena saada tehoa mahdollisimman paljon.Kansien tulisi toimia 800-6500 kiekan alueella.Lohkona on pikkulohko uudempaamallia TPI mut ei mallia LT,LS. LT5:n kannet jätetään pois laskuista ja ne ilmalla toimivat(kuten formuloissa).Normaaliin käyttöön ja normaalilla jakopäällä. Tarkoitus olis et virtais 340-360/250-265 28" ja 4.125 porauksella. Linkkikin olis hyvä jos sellainen löytyy ehdotettuun kanteen. Itse mietin noita Brodixin 18 asteisia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2006 http://www.chevyhiperformance.com/tech/engines_drivetrain/cams_heads_valvetrain/0612ch_small_block_top_end_swap/ AFR 195 Street Eliminator? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soppa Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2006 AFR 195 Street Eliminator? Nämä taitaa olla parhaat mitä rahalla saa jos jenkkilehtiä on uskominen. Saa isompia kokoja kans ja kohta pitäs olla tulossa competition-mallikin, joka virtaa vielä vähän paremmin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pantera Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2006 Jos oikeeta voimaa pitaa saaha niin se on sitten 18 asteiset sb kax piste kakkoset, tossa olis kaverilla semmoset jouten tossa on yks siisti paketti http://tinyurl.com/yxdkpd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mopo305 Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2006 Ei tarvis sanoa,v....tu, ku virtais vähän enempi!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2006 Jos oikeeta voimaa pitaa saaha niin se on sitten 18 asteiset sb kax piste kakkoset, tossa olis kaverilla semmoset jouten tossa on yks siisti paketti http://tinyurl.com/yxdkpd Nascarkannet onkin olleet yleensä hyviä,mutta virtaus tuloksia ei ole ollut saatavilla.Yhdet NCkannet olikin tuossa tarjolla ,mutta kauppa kariutui siihen et en saanut mitata virtauksia.Myyjä ei ymmätänyt kansista mitään.Valmistamis vuodesta ei ollut mitään tietoa. Hyvältä ne kyllä näytti. Monasti noi Nascarkannet on ns' aihioita. Pantera ,olisko yhteys tietoja? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2006 nascar koneet kiertävät n.9000rpm, kannet on kaiketi tehty niitä varten. tosin eihän sillä ole mitään merkitystä, kunhan lukemat virtauksissa on ISOT. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2006 nascar koneet kiertävät n.9000rpm, kannet on kaiketi tehty niitä varten. tosin eihän sillä ole mitään merkitystä, kunhan lukemat virtauksissa on ISOT. Jonnii moisia virtauksia tarvitaan jos on esim 427cid tai jopa454:nen.Pikkulohkosta puhutaan kuitenkin.350 pärjää pienemmilläkin.Kanavan koon olis oltava sopiva moottorille.Eiks kanava sais olla jo jonkun matkaa yli 200:n? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2006 Jonnii moisia virtauksia tarvitaan jos on esim 427cid tai jopa454:nen.Pikkulohkosta puhutaan kuitenkin.350 pärjää pienemmilläkin.Kanavan koon olis oltava sopiva moottorille.Eiks kanava sais olla jo jonkun matkaa yli 200:n? kaveri tekee tollaista 400 ahdettuna. muistaakseni kansiksi tuli afr.n 195 tai 205. tietysti jos ajatuksena on tehdä kone joka toimii 3500-6500 ja turbiinin stalli 3500. nokka ratkaisee paljon, kai sä olet valinnut sen jo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jukka Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2006 Käsittääkseni kahdesta yhtämonta virtaavasta kannesta pienempi cc kanavainen kansi on parempi --> suurempi virtausnopeus ja sitä myötä suurempi vääntö jne Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2006 Käsittääkseni kahdesta yhtämonta virtaavasta kannesta pienempi cc kanavainen kansi on parempi --> suurempi virtausnopeus ja sitä myötä suurempi vääntö jne tarkoitat varmaan, että pienemmän tilavuuden omaaman kanavan virtausnopeus kasvaa nopeammin kuin suuremman. eli pienempi kanavainen toimii paremmin matalammassa virtausnopeudessa=isompi vääntö matalilla kierroksilla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jukka Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2006 Niin että jos kanava A virtaa xx cfm y-venttiilin nostolla ja kanavan tilavuus on 1x, kun taas kanava B virtaa myöskin xx cfm y-nostolla mutta kanavan tilavuus 2x, niin kanava A on parempi koska siinä onpi juurikin suurempi virtausnopeus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2006 No millaisen laittaisia?427cid ja tehoapitää olla 500+ max tehon olislöydyttävä 6000 paikkeilla ja ei saa kierättää yli 7000... Meinasin jotain 18 asteistaja 200-220 kanavilla.Onks tää ihan väärä sit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2006 Niin että jos kanava A virtaa xx cfm y-venttiilin nostolla ja kanavan tilavuus on 1x, kun taas kanava B virtaa myöskin xx cfm y-nostolla mutta kanavan tilavuus 2x, niin kanava A on parempi koska siinä onpi juurikin suurempi virtausnopeus sä unohdit kokonaan ideaalinen MFV is 240-260 feet/second. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2006 No millaisen laittaisia?427cid ja tehoapitää olla 500+ max tehon olislöydyttävä 6000 paikkeilla ja ei saa kierättää yli 7000... Meinasin jotain 18 asteistaja 200-220 kanavilla.Onks tää ihan väärä sit? katso tosta linkistä dyno testit. afr 195 olis mun mielestä hyvä, noi 210 racet ehkä hiukan liian isot. http://www.airflowresearch.com/chevy_dyno.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jukka Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2006 sä unohdit kokonaan ideaalinen MFV is 240-260 feet/second. Oli miten oli, mee ja testaa, kerro sitte oliko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2006 mitään tietämättä voisin väittää että syntyy ongelmia kun mennään lähelle äänennopeutta... Jos siis puhutaan että nopeemmin virtaava kanava on parempi, totta ellei virtausnopeudet kasva liikaa. Tällöin tarvitaan suurempaa kanavaa... näin on huhu liikkunu.. Tiiä sitte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jukka Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2006 mitään tietämättä voisin väittää että syntyy ongelmia kun mennään lähelle äänennopeutta... Jos siis puhutaan että nopeemmin virtaava kanava on parempi, totta ellei virtausnopeudet kasva liikaa. Tällöin tarvitaan suurempaa kanavaa... näin on huhu liikkunu.. Tiiä sitte. No joo siis sen verta pitää tuoho antamaani kaavaan tehä tarkennusta että ei sen kanavan liikanopiaakaan saa virrata, kyllä se niin vissihin on. Mutta taas liika iso kanavakaan ei ole hjuva Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2006 Liian isohan ei oo hyvä missään *kaksmielinen kommentti* Link to comment Share on other sites More sharing options...
68corvette Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2006 Liian iso taitaa olla pieni munasten keksintöä? oletten että on 427cid, ~11:1 puristuksilla 500hp/6000rpm riittää vielä ihan hyvin ~200cc (2.0sq.in) imukanava. 600hp/6000rpm vaatiikin jo hieman isompaa kanavaa ~220cc (2.4sq.in). kanavan tilavuus ei sinällään kerro mitään kanavan poikki pinta-alasta koska monissakaan kansissa kanavan pituus ei ole sama.. tietysti jos vertaillaan vakio kansia tai saman tyyppisiä kansia keskenään voidaan puhua tilavuuksista. Noi tilavuudet on suoran osuuden poikki pinta-aloja mitattuna kapeimmalta kohdalta, shortside vaatii hieman enemmän tilavuutta riippuen shortiden muodosta. Uskoisin että kansivalmistajan antavat ehdotuksia kansien valintaan kun vaan kysyt ja kerrot tavoitteesi, sama pätee nokkien valmistajiin. Virtausta tarvitset minimissään 500hp koneeseen ~240cfm maksimi nostoille ja 600hp mosaan ~280cfm.. nämä siis imusarjan kanssa. tätä et kysellyt, mutta tohon joutuu jo laittamaan aika rajun nokan, veikkaisin että ~300 mainos astetta, 250@.05" ja nostoa ~.6" nokkakulmana ehkä joku 112. ei tule olemaan helppoa.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2006 joo, tai pieni munaiset kompeisoi isoilla kanavilla? ompa ne tuolla AFR.llä tyhmiä kun eivät osaa laittaa isompi kanavaisia kansia suosiolla pieniin moottoreihin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
68corvette Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2006 Alku kaneettini oli lähinnä kuittaus Crisiksen kommenttiin.. Ei ne AFRllä tyhmiä ole, jos rullaat omaa linkkiäsi hieman alaspäin, niin huomaat että yhtä lukuunottamatta kaikissa 500+hp kokoonpanoissa on minimissään 210cc kanavat. kaikkihan riippuu volumetrisesta hyötysuhteesta, kuutiotilavuudesta ja kierrosluvusta. Eli ~0.55 äänennopeuden tietämillä pumppaushäviöt vievät enemmän tehoa kuin saavutettu hyöty massahitaudesta jolloin teho kääntyy jyrkästi laskuun. Link to comment Share on other sites More sharing options...
68corvette Kirjoitettu 3. Joulukuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 3. Joulukuuta, 2006 näillä sais paljon muitakin ongelmia: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SBC-12-DEGREE-ALUMINUM-HEADS-no-18-deg-jesel-rockers_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33617QQihZ016QQitemZ260057826656QQrdZ1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2006 Rapakon takaa kehottivat laittamaan esim AFR220 tai jotkut vastaavat.Viestit tuli sellaisilta joilla ON vastaavat moottorit ja kaikki oli dynotettu moottoridynossa erinäköisillä tehoilla(520-690).Yks ehdotti jopa portattuja 240-250....No perusteluina tuli et normaalissa/vakiossa isolohkossakin on aika mellevätkanavat 300..jotain. Kaasarikoneita kylläkin noilla kavereilla. Nokaksi pari suositteli CC304HR tai CC314HR.Pitäis mennä heidänmukaan yli 550hv(moottorissa) jos ruttu on 11. Käy tyhjäkäyntiä raskaasti 1000 paikkeilla. World ei kerro millaisella nokalla saivat yli 500 ja tyhjäkäynti olis vielä ollut hyvä.Vihjaavat et CC valmistama olis heidän ohjeillaan. "World Products wouldn't divulge the specs of the camshaft. " Eli kyllä ne 23 asteiset sit riittää. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään