selli Kirjoitettu 7. Toukokuuta, 2004 Kirjoitettu 7. Toukokuuta, 2004 Jees Tossa ku äsken kävin tiputtaa lootasta pohjan irti ni huomasin että apurungon puslat oli ihan palasina!! Voe räkä Mites ootteko vaihellu noita puslia? Onko se millanen projekti? Jostain luin että sinne vois laittaa jotain tosi jäyreetä? Olen töissä sellasessa pajassa jossa voisin tehdä kaikkee tollasta...Kertokaahan vinkkejä jos jollain on kokemusta asiasta?
Guest black Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2004 tein homman pari vuotta sitten. laitoin energyn punaiset. tarvitset pari hyvää hallitunkkia,ainakin neljä hyvää pukkia,kovan alustan,rautakangen,sorkkaraudan,kaljaa,tervettä järkeä ja raakaa voimaa. laita samantien subframe connectorit kun sulla on runko "löysällä". laita lisäksi viimeiset puslat alumiinista tms. materiallista ,siis nämä jotka tulevat kiinni connectoreihin. mulla loppuu aika,kirjottelen varsinaisesta suorituksesta tänä iltana.
selli Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2004 Jees hienoa!! Ite en niinku mitenkää keksi millä saan vanhat irti.Sit ton alumiinin tekeminen ootattaa sen verran että saan jostain haalittua mitat noihin palikoihin.Noita energyjä mää itekkin aattelin ku ovat järkevän hintasia.
Guest black Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2004 no niin,laita auto pukkien varaan suht korkealle.älä laita pukkeja taakse akselin alle jotta akseli roikkuu vapaana(näin saat connectorin takapään jousen etupään alle. laita kaikkin etupään rungon pultteihin wd-40 tai vastaavaa. pukit voivat olla rungon keskivaiheilla.löystä kaikki kiinnityspultit mutta älä vielä irrota.laita hallitunkki jommallekummalle puolelle rungon etupäähän ja nosta varoen.näin ota takaa pultti irti ja työnnä rautakanki rungon ja korin väliin .sitten vaan väännät ja puslan ja holkin välistä pois.tee näin yksi kerrallaan apumiehen kanssa.sama homma etupäässä eli tukipiste rungon takaosaan ja väännät sitten siitä syylarin vierestä.etene varoen ja ajatuksella. mulla meni pusliin connectoreiden asennukseen reilut pari tuntia apumiehen kanssa.selvisikö idea? itsekin kun mietin niitten vaihtoa pari vuotta sitten niin se tuntui mahdottomalta.itseasiassa ihan helppo homma,ihan tämmöselle tavalliselle sählääjällekin.
Guest black Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2004 selli,soitas kai rinne nimiselle kaverille(white) joka asuu jyväskylässä.se oli mua auttamassa pusla temppuilussa.etkös asunutkin tikkakoskella.kai tekee samaa hommat kun minä ja sillä on kotona energyn master kit ,connectorit sun muuta alustasälää. kai varmaan auttaa sua hommassa jos apua tarvitset. kai rinne:040-5039871
Guest black Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2004 taas muistui mieleen yksi juttu.runko vedetään momenttiin puslien asennuksen jälkeen,ja jotta saisit connectoreista parhaan hyödyn(jäykistynyt kori) niin ne apurungon vikat puslat on hyvät olla alumiinista tai nailonista.mulla itseasiassa meni toiselta puolelta pusla littuun kun vedin momenttiin.f-body on veltto auto ilman connectoreita.meitähän ei bemarit eikä mitkään muutkaan pelleautot kurveissa rökitä!
selli Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2004 Kiitos ohjeesta.Täytyy tulostaa paperille tää ohje ja mennä pyörii auton ympärille kyllä tuosta jo alkuun pääsee.
Timppa Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2004 Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2004 Kannattaa varautua suhteelisen jumahtaneisiin pultteihin kun vaihdat puslia. Ainakin 73 ransussa oli pakko rälläköidä pari pulttia...
Guest jarit Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2004 Mulla irtosi pultit pienellä voimalla, mutta sitten oli pohjalevyn reikä on syöpynyt soikeaksi. Itse piti teetättää 2mm paksut prikat korjauspaloiksi siihen kohden (vesi tai laser leikkauksella) ja hitsata ne paikalleen niin pusla tulee oikeaan kohden. Käytännön vinkkinä: Keskimmäisen puslan (tulipellin kohdilla) vieressä on "korvake" jossa on reikä ja sen läpi näkyy "syvennös" Se on tehtaan kohdistusreikä asennukselle kun koria ja eturunkoa asennettiin paikalleen liukuhihnalla. Tappi läpi niin runko kohdistuu siitä helposti.
selli Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2005 Eipä ole vielä hommattu puslia.Hei jos jollain sattus olee tällaset puslat ja niihin ne metallit hyllyssä ni tarttisin niistä mitat.Töihin tuli just sopivaa materiaalia josta voisin sorvailla ite puslat ja ne metallit. Näyttää siltä että rälläkällä ne pitää poistaa muutenkin tuolta mun autosta....
Guest pena Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2005 Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2005 Mulla on umpialumiiniset puslat,jos haluat kuvat ja mitat niin ne on irrallaan,voisin viikonloppuna napsia kuvia.
selli Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2005 Kiitos kyllä! Jos vain suinkin viittit mittailla niitä.Voin sitte laittaa sorviin ja päästellä hyvät Voipi olla että itekkin teen alumiinista ne mutta olisi siellä tuollaisia nyloneita ja POM muovia yms josta tehdä. Helpottaa myös ne kuvatkin..
Guest pena Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2005 Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2005 http://community.webshots.com/user/penaku Tuolta otsikon puslat alta,heitin vauhdilla,että voi olla vähän sekavat,toivottavasti auttaa.Kopsaa itsellesi jos on hyötyä,heivaan noi kuvat muutaman päivän päästä roskikseen.
selli Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2005 Jees tallessa on ja kyllä noista saa tolkun.Täytyy tehä pistää työnalle. kiitos!
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään