Jump to content

oikea oppinen öljymäärän tarkistus

Recommended Posts

Kirjoitettu

mites tosta lootasta katotaan noi öljyt oiken.......kylmänä kuumana ???...... mootorin pyöriessä??

ja minkähän lainen remontti ois jos vaihtas jykevämmän turbiini ja vetolevyt

Kirjoitettu

Kuumana pitää kattoa ja kone käynnissä, keppi P-asennossa. Pitäs käyttää keppiä joka asennossa ennen mittausta, että öljy menee joka sopukkaan.

Turbiininvaihto ei ole ihan älytön homma, lootaa pitää käyttää irti sen verran että saa livautettua vanhan turbiinin pois ja uuden tilalle.

Kirjoitettu

Eikös tikussa ole eri asteikko Hot ja Cold joten voi tarkistaa sekä-että. Kuuma tarkoittaa tosiaan lämmintä eikä 2km pakkasella ajettua.

• 1 month later...
Kirjoitettu

Paljonkos sitä öljyä menee tyhjään lootaan ja minkä tyyppistä öljyä pitää olla ?

Kirjoitettu

mie laitoin valvolinen dextron III  ;)

Mitäs kakkosella ja kolmosella on eroa :)

Kirjoitettu

Mitäs kakkosella ja kolmosella on eroa :)

kolmonen kuulemma notkeempaa kylmänä

Kirjoitettu

Kakkosta käytettiin,kun kolmosta ei ollu vielä keksitty,elikkä kakkosta vanhempiin vehkeisiin.Mulle yks vauhtikaupan/korjaamon  omistajaKiihdytyskuski ja vielä hyväkin,sanoi että laatikkoon missä paperi lamellit niin sinne dextronia,jos race lamellit niin type F:ää.Mie en tiijä

Kirjoitettu

Kakkosta käytettiin,kun kolmosta ei ollu vielä keksitty,elikkä kakkosta vanhempiin vehkeisiin.Mulle yks vauhtikaupan/korjaamon  omistajaKiihdytyskuski ja vielä hyväkin,sanoi että laatikkoon missä paperi lamellit niin sinne dextronia,jos race lamellit niin type F:ää.Mie en tiijä

Eli kakkosta pitäis laittaa vm 89 th-700R4 ?

Kirjoitettu

ei kai sillä suurta merkitystä ole kunhan on dextronia

Kirjoitettu

ei kai sillä suurta merkitystä ole kunhan on dextronia

Kuinkas yleisesti kun laatikko ja turbiini on ollut irti ja turbiini on täysin tyhjä niin pitääkö turbiiniin laittaa öljyä vai lähteekö kiertämään itsestään täysin kuivana ?

Kirjoitettu

ööööööö...... aika työläs homma laittaa turbiiniin erikseen öljyt....... ;D ;) lähtee kiertämään.... ja aikaisemmin tuli jo selväx kuinka paljon sitä öljyä sinne menee .. muista käyttää joka pykälää päällä et öljy menee joka paikkaan

Kirjoitettu

ööööööö...... aika työläs homma laittaa turbiiniin erikseen öljyt....... ;D ;) lähtee kiertämään.... ja aikaisemmin tuli jo selväx kuinka paljon sitä öljyä sinne menee .. muista käyttää joka pykälää päällä et öljy menee joka paikkaan

miksei sitä öljyä sinne saisi kun sitä sinne jääkin kun turbiinin nyppää pois  ::)

Mieluummin kannattaa kysellä vähän liikaa kuin sitten jälkeenpäin pyöritellä rikkinäisiä osia kädessään.

Kirjoitettu

no voithan sie laittaa jos sulla on irti se turbiini....... mut jos loota kasassa ja autossa kiinni nii aika turha homma ;)

Kirjoitettu

no voithan sie laittaa jos sulla on irti se turbiini....... mut jos loota kasassa ja autossa kiinni nii aika turha homma ;)

Turbiini ja loota on nimenomaan irti, siksi kysyin.

Kirjoitettu

Jos turbiini on irti pistä muutama litra öljyy sinne ja laita paikalleen, pumppu täyttää sitten loput heti kun pyörii. Itseasiassa pumppu täyttää kokoajan turbiinia ja liika tulee ulos turbine exhaustista ja menee osin jäähdyryksen kautta voiteluun ja suoraan takas pohjaan

Kirjoitettu

Kyllä tuonne on kolmonen parasta.
Kirjoitettu

dexron III  m/

kaiken kaikkiaan n.10.5 litraa

Käsitinköoikein eli 4,7 litraa menee jos vaihtaa laatikko paikallaan ja 10,5 litraa menee jos on jokapaikka tyhjänä.

Kirjoitettu

Käsitinköoikein eli 4,7 litraa menee jos vaihtaa laatikko paikallaan ja 10,5 litraa menee jos on jokapaikka tyhjänä.

Voi mennä enemmänkin kun 4.7 litraa jos auto on seissyt pitkään eikä ole käynnistetty välillä. Mulla ei 6 litraa öljyä riittäny kun vaihdoin syksyllä uudet.

• 4 years later...
Kirjoitettu

Vaihdoin itse just laatikkoöljyt, noin 4,7 litraa Redlinea ja näyttää tikku et on liikaa.. Ei kai kauheeta damagea tule jos siellä on hiukan liikaa öljyä?

Kirjoitettu

Vaihdoin itse just laatikkoöljyt, noin 4,7 litraa Redlinea ja näyttää tikku et on liikaa.. Ei kai kauheeta damagea tule jos siellä on hiukan liikaa öljyä?

Riippuu siitä mikä on hiukan... jos vaikka n. sentti puoltoista liikaa niin ei varmaan tee mitään. Enempi määrä saattaa vaikuttaa vaihtoihin.

Jos öljyä on liian vähän se on laatikolle vahingollisempaa.

Ylimääräisen öljyn saat imaistua mittatiknu reiästä pois sellaisella öljynvaihtopumpulla  m/

Kirjoitettu

Kone käyntiin ja kaikki vaihteet läpi ja uusi mittaus.

Kirjoitettu

Loistavia neuvoja, kiitos. Lämpimäksi mä auton käytinkin ennen kuin mittasin.. Hassua, että paljoa ei tarvinnut lisätä ku se oli jo selkeesti yli täyden..

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...