Jump to content

Starttimoottori

Guest vausti

Recommended Posts

Kirjoitettu

Mikähän siinä on kun mun starttimoottori ei jaksa pyöriä tarpeeks nopeilla kierroksilla? Siis sen pyörintä on sellasta hidasta "ininää". Sen takia ei jaksa aina kunnolla lähteä kone käyntiin ja muutenkin se tuntuu vievän sähköä aika hyvin, joten ei voi kauheen montaa starttausyritystä tehdä. Toinen vika on sitten sellanen, että kun joskus avaimesta vääntää, niin kuuluu semmonen kauhea metalli vastaan metalli sirkkeliääni sieltä konehuoneen puolelta, eikä ees yritä startata.

Kirjoitettu

Voisko olla niin että se rupeaa olemaan tiensä päässä tai sit se voi olla jotenkin löystynyt tai hiilet tai bendix :(kokeileppa joskus jos ei starttaa niin kopauta sitä jollain esineellä ;)kato vielä että piuhat on kiinni ja ei hapettuneet eli voi olla myös maavika :(Muilta löytyy kans varmaan parempia ohjeita ;)

Kirjoitettu

Mulla päästeli kans tuota sirkkeliääntä välillä -> startti mäkeen ja Metrosta uus tilalle (120€).

Kirjoitettu

Kai se sitten pitää niin tehrä.. Onko muuten vaikea vaihtaa? Pitää kai tunkkaa autoa ilmaan, että pääsee sinne alle räpläämään, vai? Ja voiko starttimoottorin lisäksi itse auton moottorissa olla jotain vikaa, joka viittais noihin vaivoihin..?

Kirjoitettu

Empä usko :)mulla ainakin auttoi viimeisenä toi startin vaihto.Hammas rattaat voi olla kuluneet pendiksissä ja korjaantuu uudella startilla ;)

Kirjoitettu

Kirjoitin hiljattain tällasen ohjeen:

Camaron starttimoottorin irroitus

Vapaa käännös Haynesista ja GM:n Camaro-88 service manualista ilman työn omakohtaista suorittamista!

Ilmeisesti ei vaadi 'erikoistoimenpiteitä'

Varmista radion, hälyttimen sun muiden suojakoodit.

Vedä käsijarru päälle

Irrota akun miinusnapa

Nosta auton keula ja laita pukit alle

Irroita starttimoottorin takapään tukirauta ja mahdolliset suojukset ym

Irroita kaksi starttimoottorin kiinnityspulttia

Irroita sitten johdot starttimoottoria tukien

Poista starttimoottori

Kirjoitettu

epäilen että sulla on vetolevyn hampaat jostain kohtaa huonona.

Kirjoitettu

Joo ja lisäksi sellainen vinkki, että tuntien ähellykseltä säästyy kun löysää Y-putken pultit ja pudottaa sitä sentin pari alaspäin. Oli nimittäin lähes mahdotonta pujotella startti pois muutoin. Näin ainakin -88 ransussa..

Kirjoitettu

Näisson Camarossakin. Itse painin startti onkelmien kanssa männä kesänä. Entine tuli tiensä päähän ja seuraavana päivänä ois pitäny lähteä reissuun. Kouvolasta löyty uus päivän varotus ajalla. Kannattaa kattoa onko se suora vai vino välitteine. Ite otin aluks just sen väärän.

En ite asiassa tiä onko 3gen:eissä käytetty suoria tarttareita.

• 5 years later...
Kirjoitettu

Miten ne johdot kytketään uudessa startissa, kun ei ole entistä paikallaan startissa oli kolme paikkaa muistaakseni M R S, M saattoi olla myös I, mutta kuitenkin mitä laitetaan mihinkin.

http://shbox.com/1/starter_charging_93.jpg

S: herätevirta virtalukolta

B: Päävirta akulta + kaikki muut johdot

M: Solenoidilta starttimoottorille, tähän ei kannata lisätä mitään johtoja.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...