Jump to content

auton väri

Guest pile

Recommended Posts

Kirjoitettu

nyt kunollaan näitä uusia "pellejä maalaamassa niin yksi kysymys kun tuo kieli taito ei ole ihan paras eli koodeista löytyy tälläiset .

74Q:molding color,flame red met (91)

74U: primary color,exterior,vigtory red (91)

eli eikös tää alimmainen ole ulkoväri vai???????

Kirjoitettu

Olisikohan tuo eka pohjaväri.. Alempi on juu se auton väri.

Kirjoitettu

Sanoisin just toisinpäin : Primary exterior = pohjamaali varsinaiselle pintamaalille. Muistaakseni pilen ja mun pirsseissä on sama väri, Flame Red Metallic ; koodi on RPO-luettelon ( tarralapun ) alaosassa ja minulla se on WA- L 9535 U9535 66D

Noissa sävyissä voi olla rahtunen eroja vuosimallista riippuen. Tuo RPO-lappusen koodi on kuitenkin tarkka. Tietty : jos oma pirssi on seisoskellut paljon ulkona ja on haalistunut, ei uusi maali voi olla samanlainen...

Kirjoitettu

Sanoisin just toisinpäin : Primary exterior = pohjamaali varsinaiselle pintamaalille. Muistaakseni pilen ja mun pirsseissä on sama väri, Flame Red Metallic ; koodi on RPO-luettelon ( tarralapun ) alaosassa ja minulla se on WA- L 9535 U9535 66D

Noissa sävyissä voi olla rahtunen eroja vuosimallista riippuen. Tuo RPO-lappusen koodi on kuitenkin tarkka. Tietty : jos oma pirssi on seisoskellut paljon ulkona ja on haalistunut, ei uusi maali voi olla samanlainen...

kiitos senior tuo sama koori löytyy multa

Kirjoitettu

Heitän lusikkani soppaan ja sekotan. :o

Mun mielestä

molding color = pohjaväri ja

primary color = pääväri.

Kun löytyy vielä secondary colorkin. Eikös 2-värisissä ole tuo primary/secondary yhdistelmä?

Kirjoitettu

Ja perustellaan vielä tuota mielipidettä lisää, nimittäin itseltä löytyy koodi "81U = exterior color, primary, bright red". (muita ei löydykkään, mikä on mielestäni todella hassua ???)

Tuskinpa olisi pelkkä pohjaväri eikä ollenkaan pääväriä. Joten, voisin olettaa, että tuo koodin kolmas kirjain "U" tarkoittaa yleisestikin pää-/ulkoväriä.

Kirjoitettu

senior onkos tietoa onko tuos kaksi eri väriä(maalia) eli L9535 ja olisko tuo u9535 toinen vai????

Kirjoitettu

74U pitäis kuitenkin olla flame red met ja tuota toista ei oo alunperin ollut vaihtoehtona ees gta:ssa.toi on muuten yleisin väri gta:ssa.

Kirjoitettu

74U pitäis kuitenkin olla flame red met ja tuota toista ei oo alunperin ollut vaihtoehtona ees gta:ssa.toi on muuten yleisin väri gta:ssa.

mulla 74U taakse on kuiteski kirjoitettu näin:primary color,exterior,victory red (91)

ja tuo molding color,flame red met (91) on koorin74Q takana

täs on linkkii josta sain tierot:

http://www.thirdgen.org/cgi-bin/rpo/index

Kirjoitettu

Heh... Minäkin heitän oman korteni kekoon... ;D

Moulding tarkoittaa itse asiassa vapaasti käännettynä listoja jne. ja primary color pääväriä. ;)

Tuota primary-sanaa ei kannata sekoitta primer-sanaan, joka taasen tarkoittaa pohjamaalia.

8)

Kirjoitettu

primary sana tarkoittaa suomennettuna sanakirjasta esim. pohjimmaista, ensimmäistä eli vois ymmärtää juuri et sillä ensin ja molding päälle ja siitä johtuen sen virallinen väri nimi on juuri flame

Kirjoitettu

Heh... Minäkin heitän oman korteni kekoon... ;D

Moulding tarkoittaa itse asiassa vapaasti käännettynä listoja jne. ja primary color pääväriä. ;)

Tuota primary-sanaa ei kannata sekoitta primer-sanaan, joka taasen tarkoittaa pohjamaalia.

8)

Jepujee, samoilla linjoilla ollaan! :D Ja kyllähen se on Texfinniä uskottava. Luultavasti osaa paikallisen murteen suht hyvin ;D

Kirjoitettu

Lisää löylyä : pileen kärryssä - kuten minunkin - pintaväri on vuoren varmasti Flame Red Metallic. Ja Ilkulla kans.... >:( Ja maalikaupassa riittää, kun antaa koodin WA 9535. Tarkistan pöntöstä, jonka hommasin paikkamaalausta varten. Noita maaleja saa ns. akryylivärinä ( sopii pieniin paikkauksiin ) tai ns. "base coat"'tina, jolloin päälle tulee vielä lakka.

Kirjoitettu

Lisää löylyä : pileen kärryssä - kuten minunkin - pintaväri on vuoren varmasti Flame Red Metallic. Ja Ilkulla kans.... >:( Ja maalikaupassa riittää, kun antaa koodin WA 9535. Tarkistan pöntöstä, jonka hommasin paikkamaalausta varten. Noita maaleja saa ns. akryylivärinä ( sopii pieniin paikkauksiin ) tai ns. "base coat"'tina, jolloin päälle tulee vielä lakka.

En eppäile pintaväriä. Kyseisen värin sai 87-89. Kiistelläänkö(?) tässä nyt koodista? Värin RPO on 74U. ;)

Kirjoitettu

yhdyn seniorin sanoihin, tuota toista väriä ei oo missään mainittu 3g firebidin väri nimeksi eli siis varmasti pohjaväri.

(ja ottakaa ne englanti-suomi sanakirjat esiin( texfinn kans) >:( >:( >:()

Kirjoitettu

multa löytyy kans WA L9535 U9535 662 loppu on eri kun on noi lemmän nahkajakkarat ;)

Kirjoitettu

se ei vaikuta mitään et sillä värillä on rpo koodi se koodi on vain ton takia et toi metalliväri tarvitsee oikean värisen pohjan. kaikki firebirdin värit mitkä pystyi autoon valitseen on erikseen listattu nimillä ja tuota väri nimeä ei löydy mistään listasta.

Kirjoitettu

yhdyn seniorin sanoihin, tuota toista väriä ei oo missään mainittu 3g firebidin väri nimeksi eli siis varmasti pohjaväri.

(ja ottakaa ne englanti-suomi sanakirjat esiin( texfinn kans) >:( >:( >:()

Otetaas nyt ihan iisisti... ;)

Jos nyt aletaan oikein pilkkuja halkomaan, niin "molding"-sana tarkoittaa itse asiassa homehtumista. ;) Ei varmaan ole mitaan tekemista autonmaalauksen kanssa? ??? Moulding puolestaan tarkoittaa jos listaa tai reunusta.

"Primary"-sana on siita kiva, etta silla on varsin monta maaritelmaa. Yksi niista on juuri tuo "perus-", mutta se voi myoskin tarkoittaa "paa;".

En ole naihin maalien koodeihin jne. niin paljoa perehtynyt, etta tietaisin mita ne kaikki tarkoittavan. Kommentoin vain ja ainoastaan yleisimmin puhekielessa kaytettavien maaritelmien pohjalta. ::)

8)

Kirjoitettu

no loppujen lopuksi kun menee kauppaan ja antaa ton väri numeron 9535 niin saa sen flamen ja sil kirjaimella edessä ei oo siinä suhteessa mitään merkitystä.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...