KKOSKINEN Kirjoitettu 27. Joulukuuta, 2006 Kirjoitettu 27. Joulukuuta, 2006 Voiko -82 Camaron orkkis sytytysjärjestelmä toimia kun ainoa tieto jonka tietokone saa on alipaine mapin kautta.. Siis ei edes lämpötilaa. Ennakko kyllä muutuu kierrosten kasvaessa mutten tiedä miten. Kaasari ei ole tietokonemallinen. Kerran siirtelin autoa pihalla jakajan moninapaliittimen ollessa auki. En huomannut mitään vaikutusta. Auto kyllä toimii suht ok mutta vie julmasti bensaa.
Kimi Kirjoitettu 4. Tammikuuta, 2007 Kirjoitettu 4. Tammikuuta, 2007 Moi, Toimii. Omassa -83 305:ssa Carterin kaasarin alaosassa on alipaineen lähtö josta menee letku virranjakaanajan alipainesäädölle=>muuttaa ennakkoa alipaineen perusteella. Itselläni ei ole kuin 3-4 johtoa kiinni jakaajassa, joku on ne joskut "siistinyt" pois. Kierroslukumitarille menee ainakin yksi johdoista. Mun tietokone ei taida tehdä muuta kun hoitaa varoitusvalot ja -äänet, muut johdot on mielestäni poistettu eli kone toimii ihan perinteisesti ilman tietokoneohjausta ja saastelaitteita. Jakaajassa kannattaa tarkistaa roottorin alla olevien keskipako"palikoiden" liikkuvuus ja jousien kunto. Siellä on muoviholkkeja laakereina ja kun ne kuluu niin tulee ongelmia. Rasva antaa tilapäisesti apua. Käännä muoviholkkeja niin että niissä on ehjää pintaa laakeripintana, rasvaa (WD40/CRC tms) ja tarkista että palikat liikkuvat kevyesti. Voi olla että holkkeja etc saa varaosina, itse aion vaihtaa koko jakaajan uuteenkoska em toimenpiteet antavat vain tilapäistä apua. Vaihda lisäksi tulpat, joku saattta olla entinen. Tällä tempulla sekä sytytyssäädöllä ja venttiilien säädöllä oma kulutus putosi muutama litra satasella.
KKOSKINEN Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2007 Hyvä, töytyy tarkastaa nuo laakeriholkit. Selvennyksen vuoksi, onko sulla alipainesäädin jakajan kyljessä vai siellä tulipellissä?
Kimi Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2007 Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2007 Korjaussarjoja löytyy tai ne on kai säätösarjan nimellä. Summitilla maksaa sarja 10-15 taalaa, en ole vielä itse selvittänyt mitä maksaa Suomessa, luulen että löytyy "hyvinvarustetuista" tarvikeliikkeistä. Mulla on alipainesäädin virranjakajassa. Luulen että mulla on orkkis jakaaja johon on vaihettu pyöriä ja kansi, säädin kun on aika vanhan näköinen ja siihä on leima GM 990 7J28. Itse olen kallistumassa siihen suuntaan että hankin kokonaan uuden virranjakajan. Jos uusin kaikki osat(keskipakosäätö, säädin, kondensaattori, pyöriä, kansi ja puola) niin sillä hinnalla saa jo melkein uuden (esim MSD-8362 160 taalaa, Suomessa varmaan vähän enemmän) . Ja uusi on aina uusi.
KKOSKINEN Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2007 Sulla ilmeisesti alipainen vaikuttaa suoraan mekaanisesti ennakon arvoon, mulla ei. Oon ollut tietävänäni, että mappi muuttaa alipainearvon sähköiseksi, siirtää sen ECUlle joka taas käskyttää jakajaa sähköisesti. Eli tuo alkuperäinen kysymys on vielä auki.
TransNAM Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2007 Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2007 Ainakin uudemmissa vaikuttaa syttyyn kaasupolkimen asento (moottorijarrutus), map, kierrosluku ja lämpötila (kylmänä) + tietyissä tilanteissa auton nopeus (highway mode). Lämpötilalla säädetään ennakkoa kylmä/lämmin, mapilla kuorma ja kaasupolkimella muutetaan ennakkoa moottorijarrutuksessa/täyskaasulla. Map ja kierrosluku on ehkä tärkeimmät mutta lämpötilallakin on iso vaikutus. Pienentää ennakkoa kylmänä. Taas moottorijarrutuksessa on kiinteä, vain kierrosten mukaan säätyvä ennakko. Ennakko tuskin toimii ihan oikein jos tietoja puuttuu ja ennakolla on todella suuri vaikutus kulkuun ja kulutukseen. Uusi/oikein toimiva jakaja maksaa itsensä äkkiä bensassa. Eli helpoimmalla pääset kun hommaat perinteisen alipaine- ja keskipakosäätöisen jakajan. Uusi/oikein toimiva jakaja maksaa itsensä äkkiä bensassa. Boxisäätöisessä ei ole keskipakosäätöä. Boxi ohjaa kaiken jos ohjaa. Helppo kokeilla jos saa joltakin lainattua jotain mekaanista HEI-jakajaa.
KKOSKINEN Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2007 Sorruin tohon satkun Acceliin. Vielä hyllyssä. Ajattelin vaihtaa samalla Performerin. Mahtaakohan olla hintansa väärtti?
F350 Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2007 Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2007 Sorruin tohon satkun Acceliin. Vielä hyllyssä. Ajattelin vaihtaa samalla Performerin. Mahtaakohan olla hintansa väärtti? Tou edelin performeri on varmaan yks parhaista imusarjoista katukäyttöön, sit jos on muutenkin kiristetty, nokkaa ym, kannattaa ottaa RPM.
KKOSKINEN Kirjoitettu 26. Helmikuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 26. Helmikuuta, 2007 Sitä vaan mietiskelin, että tuo orkkis tuntuu toimivan ok, vääntää ja kiertääkin halulla 5500+ että tuntuukohan persdynolla ero. Tuo Z28 imarihan on myös alumiinia.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään